• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Rumpnisse89
    Malinzzon skrev 2014-12-10 07:04:46 följande:

Här är det lite huvudbry för tillfället. Jobbar som fritidspedagog med en fantastisk 1:a. Några föräldrar misstänker redan att jag är gravid då jag inte kunnat dölja det. Huvudbryet är att jag hade tänkt vänta med att berätta för eleverna till efter ultraljudet den 12/1, men ofta händer det ofrivilligt från barnen att man får knän och slag på magen eller att man får ett huvud i magen när de har bråttom fram och ska kramas. Några barn har redan frågat om jag har en bebis i magen, men då har jag nekat. Är i vecka 15 nu.

Hur hade ni gjort? Hade ni berättat eller väntat?

Hej! Jag har lite samma problem, jag jobbar på en förskola och ingen förutom den jag jobbar med på samma avdelning vet att jag är gravid. Nu börjar andra misstänka och det är svårt att dölja, jag har tänkt vänta till efter jul/nyår att berätta. Så jag försöker vänta ett tag till! :)
  • Liiten

Förlåt för detta inlägg men jag måste få skriva av mig lite.. Orkar ni inte läsa om dryga saker så sluta nu ;)

Klart jag är glad att jag är gravid men jag vill att det ska vara över nu!

Jag kan knappt laga mat längre pga att det luktar typ svavelsyra av matoset som blir i stekpannan. Jag drömmer mardrömmar som är så sinnessjuka att det inte går att tro det (kan bli postad i ett paket och styckad av en gris typ..). Oftast vaknar jag kallsvettig i panik pga detta.. Jag känner ingen hunger alls och har knappt gjort det sen jag plussade, där emot blir jag väldigt illamående när jag behöver äta. Vem är sugen på mat när man vill spy? Inte jag iaf! Varje natt håller jag på att smälta bort och skulle gärna sova ute men har jag fönstret öppet så går det inte att somna oavsett hur trött jag är (bor vid en väl trafikerad väg/tåg station). Mitt humör är en berg och dalbana, så ofta känner jag inte igen mig själv. Klart det är hormonernas fel meeen ibland vore det skänt att slippa bli rädd för mig själv när jag får mina dagliga raseri utbrott (stackars min sambo!). Den craving jag har fått är jag allergisk mot så pass att jag får sår i munen ocj svullnar upp i halsen, kul att allt annat smakar pest pga jag vill egentligen bara ha kiwi-frukter. Jag har sen några veckor tillbaka en jobbig metallsmak i munen som inte går att få bort och det är ju alltid underbart att det mesta smakar metall/blod när man äter det (utom kiwi-frukter)Och just ja, jag kan inte sova hur som hela heller längre för jag får redannont i ryggen och jag har inte ens fått en riktig mage än..

• Kattungen

Var på inskrivning idag och KUB i måndags. Fick remiss för aurorasamtal då jag har svårt att tänka mig vaginal förlossning och hela mitt liv tänkt mig kejsarsnitt. Har inte ens vågat skaffa barn förrän nu (är 37år). Någon som har erfarenhet av denna process, planerat kejsarsnitt mm?

• Edde
    Awe83 skrev 2014-12-09 16:45:54 följande:
    Edde, kan du inte få i dig Imega 3 kapslar varje dag så att du får i dig det viktiga fettet. Även om jag äter fisk så tar jag kapslarna ändå. Värt att göra!
    Jo, det är nog det jag måste börja göra. Har inte behövt tidigare, för jag är i normala fall en stor vän av fisk av (nästan) alla de slag. Just nu mest sugen på rökt och gravad, men det ska man såklart inte äta.. Typiskt.
  • Milie

KUB-test idag och fick 1:7250 som risk, så det känns jättebra. Allt såg hur bra ut som helst. Det enda som känns lite trist är att bebisen låg och sov. När hon tryckte med dopplern så sprattlade den till, men somnade om direkt. Hon sa att de sover 10-15 minuter i stöten och att vi kunde ta en paus och sen kika igen. Men hon väntade bara typ 2 minuter innan hon kollade igen. Den sov ju så klart fortfarande. För 2200 kr hade jag förväntat mig ett besök längre än 10 minuter.

Men, men. Huvudsaken att allt såg perfekt ut!

• carolinheiner
    Edde skrev 2014-12-10 14:26:03 följande:
    Jo, det är nog det jag måste börja göra. Har inte behövt tidigare, för jag är i normala fall en stor vän av fisk av (nästan) alla de slag. Just nu mest sugen på rökt och gravad, men det ska man såklart inte äta.. Typiskt.
    Varmrökt kan du la äta? Å ny gravad? Köp en laxsida å frys 3 dagar å sen grava den själv? :)
  • carolinheiner
    Joo ny gravad lax kan du äta :) alltså inte för nära utgångdatumet. Å att du håller de kallt. :) risken att bli smittad är inte stor så ät på :)
  • carolinheiner
    Joo ny gravad lax kan du äta :) alltså inte för nära utgångdatumet. Å att du håller de kallt. :) risken att bli smittad är inte stor så ät på :) å ja tar inga omega 3 tabletter å ja äter nästan aldrig fisk.. Händer kanske två ggr om året :p
  • LHKM

Väntar första barnet, det är så spännande! Är i vecka 14+4 och den väntas den 5 juni. Var hos Mvc idag och för skoj skulle så kollade vi om vi kunde höra hjärtslagen, vilket vi kunde. Det kändes så fantastisk! Det lät väldigt fint.

• Alvolina
    Malinzzon skrev 2014-12-10 07:04:46 följande:

Här är det lite huvudbry för tillfället. Jobbar som fritidspedagog med en fantastisk 1:a. Några föräldrar misstänker redan att jag är gravid då jag inte kunnat dölja det. Huvudbryet är att jag hade tänkt vänta med att berätta för eleverna till efter ultraljudet den 12/1, men ofta händer det ofrivilligt från barnen att man får knän och slag på magen eller att man får ett huvud i magen när de har bråttom fram och ska kramas. Några barn har redan frågat om jag har en bebis i magen, men då har jag nekat. Är i vecka 15 nu.

Hur hade ni gjort? Hade ni berättat eller väntat?

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Vad är det som gör att det tar emot att berätta? Framför allt om det redan syns och många redan misstänker.