• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Awe83
    Milie skrev 2014-12-09 06:33:53 följande:

Trevlig dröm. Vet inte om den helt klassas under otrohetsdrömmar, men vidrig var den. Kom på sambon (eller ja, han brydde sig inte så noga) med att sitta i ett bubbelbad med en typ 13-14-åring och se till så hon blev redlöst berusad. Oj, dra åt Satan vad arg jag var. Inte så mycket för "halvotroheten" men desto mer för hennes ålder och alkoholen.

Usch, är så sjukt äcklad, men det lär ju komma fler drömmar. Ska tilläggas att sambon inte gjort något för att min hjärna skulle peddo-stämpla honom, det är helt taget ur luften.

Drömmarna är ju helt sjuka. Mina har inte varit helt och hållet åt det otrohetsaktiga, men på gränsen hela tiden. Jobbigt som attan att varje natt tro att nu, nu händer det och så gör det som tur inte det..men nära är det.
  • Carri12

KUB igår med fina resultat! Fick dessutom prata med en läkare dom beviljade kejsarsnitt! Enorm lättnad då jag mått enormt dåligt pga förlossningsrädsla under hela denna graviditet. Efter att vi kom hem från samtal o KUB igår fick jag världens magknip o har sedan mått jätteilla hela natten. Kräks vilket jag inte gjort tidigare under graviditeten... Tycker att illamåendet har tilltagit sista veckan o trodde det berodde på stressen inför läkarmötet ffa, men varför eskalerar det då nu?! Trodde det skulle sluta nu? Är i v 12+5. Vad tror ni? Hoppas att det berodde på att spänningarna släppte igår...

• jemi02
    malito87 skrev 2014-12-08 16:26:05 följande:

Hej! jag är ny här på familjeliv..... Mitt första barn, 27 år gammal bor i Stockholm. Finns det fler från sthln här? Bf  1 juni 2015, har ni någon fb grupp?

Välkommen! Det finns en fb-grupp! Det står längst upp i presentationen av tråden hur du ska göra för att gå med. Tror det är tinkywinky du ska kontakta.
  • Awe83
    malito87 skrev 2014-12-08 16:26:05 följande:

Hej! jag är ny här på familjeliv..... Mitt första barn, 27 år gammal bor i Stockholm. Finns det fler från sthln här? Bf  1 juni 2015, har ni någon fb grupp?

Hej, jag är från Stockholm. Bor i Tallkrogen. Du?? Själv är jag 31 och bär också på mitt första barn. Har BF 4 juni. Hoppas du mår bra!
  • Awe83
    Edde skrev 2014-12-08 17:27:46 följande:
    Åh, gluten ja! Och kolhydrater överhuvudtaget. De första månaderna har jag typ levt på färskpasta och bröd. Och då äter jag normalt aldrig varken pasta eller bröd! Det och typ smaksatt yoghurt är vad som har fallit mig i smaken. 

I början kunde jag ännu äta fisk, men nu går varken fisk eller kött ner. Just fisken harmar, för det rekommenderas här att man äter minst två gånger i veckan (tror jag. Eller var det mer?) men när det nu bara helt enkelt inte går. Får kväljningar av bara tanken.
    Edde, kan du inte få i dig Imega 3 kapslar varje dag så att du får i dig det viktiga fettet. Även om jag äter fisk så tar jag kapslarna ändå. Värt att göra!
  • Rumpnisse89

Hej allihopa! Jag och min sambo ska äntligen bli föräldrar, efter en rad olika motgångar så kom äntligen det där plusset vi längtat efter! ???? Är i vecka 12 (11+5) BF 24 juni! Spännande!

• vikarien

Idag blir en lång dag... Fy vad det har blåst inatt, inte sovit många minuter!

Och så ska jag jobba 7-21 idag, Zzznark

Ha en go dag där ute och håll i hatten!

• Louu

Gårin i v14 på lördag! Så tiden går. På fredag är det dags för kubtestet. Nervöst. Är dock i chock hur min mage kan vara så står redan! Känner mig uppblåst som tusan. Men hört att man blir större med andra barnet.. till jul blir det att berätta för syskon och svärföräldrarna och sedan måste vi nog gå ut med det för det kommer va svårt att dölja!

Har dock inte vågat sluta med mina lergigan comp då jag fortfarande är mammaledig med våran 15 månaders.

Nu får det gärna vara fredag och kl 10.30 :D

• Malinzzon

Här är det lite huvudbry för tillfället. Jobbar som fritidspedagog med en fantastisk 1:a. Några föräldrar misstänker redan att jag är gravid då jag inte kunnat dölja det. Huvudbryet är att jag hade tänkt vänta med att berätta för eleverna till efter ultraljudet den 12/1, men ofta händer det ofrivilligt från barnen att man får knän och slag på magen eller att man får ett huvud i magen när de har bråttom fram och ska kramas. Några barn har redan frågat om jag har en bebis i magen, men då har jag nekat. Är i vecka 15 nu.

Hur hade ni gjort? Hade ni berättat eller väntat?

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!