• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • skorstenen
    Hilda07 skrev 2014-12-07 12:26:17 följande:

Förresten är det någon som är insatt i "Skull-theory och nub-theory" alltså att man redan på ul från v 12 ungefär kan utläsa antingen på formen på huvudet om det är en tjej eller kille, eller att man kan se det på en Nubb om den pekar upp eller neråt så är det tjej eller kille? Enligt skallteorin verkar det vara en kille hos mig...ska bli intressant att se om det stämmer sedan på rutinul om de kan se det då.

Jag googlar bilder men kan inte förutspå. Hittade bra bilder för the nub men inte skull.
  • vikarien

Denna morgon blev en katastrof!

Saltgurkan var slut... :-P Leverpastejmacka utan saltgurka funkar ju inte

Gått åt en hel burk på en vecka här, kan undra vem som äter upp den hihi!

• Lilindski
    avenell skrev 2014-12-07 21:59:11 följande:

Tänk att det redan är andra advent! I början av graviditeten tyckte jag att dagarna sniglade fram och det kändes som att jag inte kom någonstans.

Imorgon går jag in i vecka 15 och jag tycker att veckorna springer fram. Ibland måste jag gå in i appen för att kolla att det verkligen stämmer. Känns som att jag nyss var i vecka 9.

Tänk att om ett par veckor är det julafton och då har vi alla kommit ytterligare ett par veckor längre. Sen springer julen förbi, nyår kommer och innan vi vet ordet av är det dags för RUL och vi har kommit halvvägs. Det är ju helt galet.

Bring it on!

Imorse gick jag in i vecka 15, håller med, hur gick det till?! Precis i början av oktober när jag plussade, gick varje dag så otroligt långsamt, jag satt på kvällarna och googlade en massa om graviditet, tittade ut (och beställde!) babykläder på nätet, tittade i min gravidapp säkert 10 gånger per dag och det kändes som det aldrig skulle bli vecka 13. Och så är vi nu i vecka 15!! Helt otroligt. Räknade ut att på julafton har jag gått 45%, nästan halvtid! Ska bli så kul att få berätta på jobbet efter nyår och verkligen kunna gå all in med mammakläder/tajta-visa-bulan-klänningar och slippa mina tält som jag just nu döljer den växande magen i
  • Alvolina
    vikarien skrev 2014-12-08 09:11:13 följande:

Denna morgon blev en katastrof!

Saltgurkan var slut... :-P Leverpastejmacka utan saltgurka funkar ju inte smile5.gif

Gått åt en hel burk på en vecka här, kan undra vem som äter upp den hihi!

Eller så köper man leverpastej med saltgurka i :P
  • vikarien
    Alvolina skrev 2014-12-08 11:20:23 följande:
    Eller så köper man leverpastej med saltgurka i :P
    Haha har provat men den duger icke! äter iofs saltgurka på ost och skinka också för tillfället
  • Awe83

Är då otroligt sötsugen heeeela tiden. Hur farligt är det att äta lite godis då och då? Två gånger i veckan ungefär..och inte mycket, utan kanske 5-8 bitar lösvikt. Vad tror ni? Känner mig så dålig.

• Swerro
    Awe83 skrev 2014-12-08 14:33:26 följande:

Är då otroligt sötsugen heeeela tiden. Hur farligt är det att äta lite godis då och då? Två gånger i veckan ungefär..och inte mycket, utan kanske 5-8 bitar lösvikt. Vad tror ni? Känner mig så dålig.

JAG MED! hade varit glad om jag hade kunnat hålla mig till två dagar i veckan. Äter något sött Varje dag och har sån jävla ångest!
  • Gasellen87

Hej!
    Hoppar med här efter att idag varit på ett lyckat KUB-ultraljud :) Är 27 år och väntar mitt andra barn som är beräknat till den 16 juni. Har en dotter som är född april 2013.

Ska försöka att läsa genom tråden från början när tid ges.

Olivia 130413
  • Diamant
    Swerro skrev 2014-12-08 14:43:06 följande:
    JAG MED! hade varit glad om jag hade kunnat hålla mig till två dagar i veckan. Äter något sött Varje dag och har sån jävla ångest!
    Jag också vaaaarje dag :S 
    Kan inte sluta!! Äter en isglass (socker), några bitar choklad (socker) och dricker en 33cl cola (socker OCH koffein) VARJE dag.. Ingen som helst självdisciplin, vad kan man göra? 
    För mig började det när jag mådde som sämst, kunde inte äta mat, ALLT fick mig att må illa och BM sa att ville jag undvika att bli inlagd med dropp hela tiden fick jag TVINGA i mig mat och allt som jag kan tänkas få behålla, råkade det vara lite godis också så fick det vara okej. Då kom chokladen in.. 
    Isglass var det enda som gick under en lång period också, ingen vanlig mat alls knappt utan bara isglass och frukt.. Men nu får jag i mig mat ganska regelbundet (åtminstone en gång per dag, resten blir frukt eller näringsdryck) så jag ska inte BEHÖVA godis liksom! 
  • Awe83

Man har så sjukt dålig självdisciplin nu. Jag som aldrig äter gluten heller är såååå sugen på allt som har med gluten att göra. Blir galen!