• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Malinzzon
    Alvolina skrev 2014-12-11 06:49:11 följande:

Vad är det som gör att det tar emot att berätta? Framför allt om det redan syns och många redan misstänker.

Det som tagit emot var att jag är bara i v 15. Ville väntat till efter ul ifall något inte skulle vara bra. Svårt att förklara för 7-åringar om något är fel. Pratade med min kollega om det, så jag kommer berätta för barnen imorgon.
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Mamma till många

Var på inskrivning för tre veckor sedan.... Hade proverna varit dåliga borde jag fått reda på det nu eller hur... Känner mig galet trött men d är väll normalt.

• Edde
    carolinheiner skrev 2014-12-10 19:00:17 följande:
    Varmrökt kan du la äta? Å ny gravad? Köp en laxsida å frys 3 dagar å sen grava den själv? :)
    Joo, varmrökt går ju men jag vill ha den kallrökt :P har aldrig provat att grava själv, men kanske det är dags att lära sig då!

Helst av allt skulle jag vilja äta sushi hela dagarna. Bara rå fisk. Så otroligt gott. Konstigt att rå fiskskulle gå an, medan tanken på ugnsstekt ger mig kväljningar... Lite sushi har jag också ätit, men jag är ganska nojjig och tänker att jag inte vill vara den av några få som smittas varje år. Någon är ju, det kan lika gärna vara jag.
  • josefinost

Jag skulle oxå vilja vara med i facebookgruppen. Kontaktade TinkyWinky här om dagen men är fortfarande inte tillagd, tråkigt

• carolinheiner
    Edde skrev 2014-12-11 14:53:10 följande:
    Joo, varmrökt går ju men jag vill ha den kallrökt :P har aldrig provat att grava själv, men kanske det är dags att lära sig då!

Helst av allt skulle jag vilja äta sushi hela dagarna. Bara rå fisk. Så otroligt gott. Konstigt att rå fiskskulle gå an, medan tanken på ugnsstekt ger mig kväljningar... Lite sushi har jag också ätit, men jag är ganska nojjig och tänker att jag inte vill vara den av några få som smittas varje år. Någon är ju, det kan lika gärna vara jag.
    Nygjort går bra å populär restaurang :) inte alls svårt att grava :) tar bara lite tid ;) socker,salt,vitpeppar å dill :)
  • naiw

Nån mer än jag som har fått recept på Levaxin? (Medicin för understimulerad sköldkörtel). Är i vecka 15+3, fick receptet idag. Upptäcktes av en slump. Hade en del hjärtklappning så va inne för ett tag sedan och kollade EKG och tog blodprover. Hoppas det inte har skadat fostret att jag inte har ätit det de första veckorna, försöker va positiv :)

• Alvolina
    Malinzzon skrev 2014-12-11 11:24:14 följande:
    Det som tagit emot var att jag är bara i v 15. Ville väntat till efter ul ifall något inte skulle vara bra. Svårt att förklara för 7-åringar om något är fel. Pratade med min kollega om det, så jag kommer berätta för barnen imorgon.
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Nej det är klart men samtidigt så är det nog ändå en väldigt liten risk och hela graviditeten är ju som en stor ovisshet. Man får för sitt eget välmående bara förutsätta att allt är bra:)

Tror att alla kommer att bli glada för dig och sen kommer det kännas mycket bättre. Många av barnen har säkert fått syskon så de vet vad det handlar om.
  • Edde
    naiw skrev 2014-12-11 17:31:02 följande:

Nån mer än jag som har fått recept på Levaxin? (Medicin för understimulerad sköldkörtel). Är i vecka 15+3, fick receptet idag. Upptäcktes av en slump. Hade en del hjärtklappning så va inne för ett tag sedan och kollade EKG och tog blodprover. Hoppas det inte har skadat fostret att jag inte har ätit det de första veckorna, försöker va positiv :)

Har inte fått, men förväntar mig nästan att jag också har hypotyreos. Dels har både min mormor och mamma det - och det är i vissa fall ärftligt - dels har jag ganska många symtom som skulle kunna peka på det.

Får se vad blodprovsresultatet visar. Hoppas som du att ungen inte tar skada av det.
  • Diamant
    naiw skrev 2014-12-11 17:31:02 följande:

Japp också fått det insatt under graviditeten, bara bra erfarenheter med det. Mår bättre :)