• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Hilda07
    brallanmallan skrev 2014-12-07 13:12:13 följande:

Någon mer som har fått riktigt kass hy, min haka är hemsk :(

Ja fy samma här...Det stod i någon app att huden skulle bli mer slät och rynkorna färre och att huden får fin lyster. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta ;) Har jättetorr hy med plitor och annat.
  • naiw

Hej alla blivande mammor!
    Jag behöver verkligen lite sympati och pepp. Är det någon mer än jag som blir helt tokig på att gå och vänta? Vi har fått tid till vårt RUL den 29 december och vi har inte varit hos barnmorskan sedan inskrivningen den 10 november! Har alla det som jag? Det förväntas bara att allt går bra med barnet och skulle det vara nåt som är tokigt får man inte reda på det förrän i vecka 18-19 (KUB är inte rutin och man får bekosta det själv om man vill göra det här i Halland). Snacka om att hållas på sträckbänken... Jag känner inga konstigheter. Magen börjar växa något (är inte pinnsmal sedan innan så det syns inte överdrivet mycket), sugen på rätt mycket skräpmat, flåsar en del och får lite ont i höften av snabbare promenader. Men för en människa med kontrollbehov och ett sjukt dåligt tålamod är detta tortyr. Hur funkar det för er? Någon som känner samma otålighet? 

• Wilbes
    naiw skrev 2014-12-07 13:51:27 följande:

Jag behöver verkligen lite sympati och pepp. Är det någon mer än jag som blir helt tokig på att gå och vänta? Vi har fått tid till vårt RUL den 29 december och vi har inte varit hos barnmorskan sedan inskrivningen den 10 november! Har alla det som jag? Det förväntas bara att allt går bra med barnet och skulle det vara nåt som är tokigt får man inte reda på det förrän i vecka 18-19 (KUB är inte rutin och man får bekosta det själv om man vill göra det här i Halland). Snacka om att hållas på sträckbänken... Jag känner inga konstigheter. Magen börjar växa något (är inte pinnsmal sedan innan så det syns inte överdrivet mycket), sugen på rätt mycket skräpmat, flåsar en del och får lite ont i höften av snabbare promenader. Men för en människa med kontrollbehov och ett sjukt dåligt tålamod är detta tortyr. Hur funkar det för er? Någon som känner samma otålighet? 

Så är de här också även om man har en riskgraviditet de är inte förrän efter RUL som de börjar kolla mer.. innan dess anses de vara onödigt då de ändå inte finns något de kan göra. ..

för mig känns de ju jätte konstigt att man väntar så länge innan man sätter in insatser då de borde ju vara i deras intresse att upptäcka och hjälpa tidigt... men tydligen bättre att ta tag i det sent..

Nu ska väninna jag klaga för jag har ju pga akutbesök fått sett min bebis men känner ändå att min oro inge tas på allvar... tros två väldigt jobbiga graviditeter på slutet men många besök på förlossningen och förvärkar mm redan där känns de jobbigt oxh att inge få prata om de innan v 25 känns helt sjukt när jag med första barnet fick förvärkar v 26 oxh med andra v 29 så känns de redan sent men vi får väl helt enkelt se... det kanske blir bra.. ,
  • naiw
    Wilbes skrev 2014-12-07 14:06:33 följande:
    Så är de här också även om man har en riskgraviditet de är inte förrän efter RUL som de börjar kolla mer.. innan dess anses de vara onödigt då de ändå inte finns något de kan göra. ..

för mig känns de ju jätte konstigt att man väntar så länge innan man sätter in insatser då de borde ju vara i deras intresse att upptäcka och hjälpa tidigt... men tydligen bättre att ta tag i det sent..

Nu ska väninna jag klaga för jag har ju pga akutbesök fått sett min bebis men känner ändå att min oro inge tas på allvar... tros två väldigt jobbiga graviditeter på slutet men många besök på förlossningen och förvärkar mm redan där känns de jobbigt oxh att inge få prata om de innan v 25 känns helt sjukt när jag med första barnet fick förvärkar v 26 oxh med andra v 29 så känns de redan sent men vi får väl helt enkelt se... det kanske blir bra.. ,
    Kan förstå att det känns ännu värre när man har saker specifikt som man oroar sig för. Vi får väl försöka ha is i magen och ta det lugnt. Stress och oro förbättrar ju inte direkt... Hoppas att det löser sig för dig och att du får tag i någon som tar dig på allvar!
  • vikarien
    naiw skrev 2014-12-07 13:51:27 följande:

Bor också i halland, känner precis som du!

Bu fick jag ett UL i veckan eftersom jag inte haft några symptom alls. Men det var ju mest ren tur eftersom jag var på inskrivning på tisdagen och på onsdagen fanns en UL-tid kvar.

Så fick veta att det iaf fanns något där inne och att det levde Var ju inget som sa att barnet var friskt, men stillade ändå oron väldigt mycket.
  • naiw
    vikarien skrev 2014-12-07 15:29:42 följande:
    Bor också i halland, känner precis som du!

Bu fick jag ett UL i veckan eftersom jag inte haft några symptom alls. Men det var ju mest ren tur eftersom jag var på inskrivning på tisdagen och på onsdagen fanns en UL-tid kvar.

Så fick veta att det iaf fanns något där inne och att det levde Var ju inget som sa att barnet var friskt, men stillade ändå oron väldigt mycket.
    Skönt att höra att det inte bara är jag somär otålig ;) Ah va härligt! Jag bad om ett ett jättetidigt VUL samtidigt som jag ändå skulle ta cellprov, det var till och med innan inskrivning, v 8-9 eller något. Då såg man allt också en liten krabat på skärmen och ett litet hjärta som pickade på för fullt. Får försöka återvända till lugnet jag kände när jag såg att det faktiskt fanns en liten bulle där :) Var i Halland bor du någonstans? 
  • Milie

Jag och sambon bestämde innan graviditeten att vi skulle betala själva för KUB. När jag väl blev gravid blev jag väldigt lugn. Jag är neurotisk i vanliga fall och utgår alltid från det värsta typ.. Men lillprutten som flyttat in verkar ha en valiumliknande effekt på mig. Jag känner mig väldigt lugn och säker men vi kör KUB ändå för att jag för roligt vill se fostret och sambon vill ha uppskattningen för kromosomavvikelser.

KUB kostar 2200 kr i Umeå, men ultraljud är ju betydligt billigare, så man kan ju köpa ett sånt om man vill "kika in" tidigt.

• Alvolina

Samma här! Och då har jag aldrig problem annars. Känner mig som en tonåring :P
  • avenell

Tänk att det redan är andra advent! I början av graviditeten tyckte jag att dagarna sniglade fram och det kändes som att jag inte kom någonstans.

Imorgon går jag in i vecka 15 och jag tycker att veckorna springer fram. Ibland måste jag gå in i appen för att kolla att det verkligen stämmer. Känns som att jag nyss var i vecka 9.

Tänk att om ett par veckor är det julafton och då har vi alla kommit ytterligare ett par veckor längre. Sen springer julen förbi, nyår kommer och innan vi vet ordet av är det dags för RUL och vi har kommit halvvägs. Det är ju helt galet.

Bring it on!

• MaddePH

Min hy har varit ett rent skämt men det börjar sakteligen vända nu :)