• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Diamant
    Awe83 skrev 2014-12-08 15:37:45 följande:

Man har så sjukt dålig självdisciplin nu. Jag som aldrig äter gluten heller är såååå sugen på allt som har med gluten att göra. Blir galen!

Hehe som glutenintolerant kan jag sympatisera med detta ;) 
    Jag drömmer om en riktig Subway-macka med kyckling! Mmmm... 
  • Swerro

Man har så sjukt dålig självdisciplin nu. Jag som aldrig äter gluten heller är såååå sugen på allt som har med gluten att göra. Blir galen!

Gluten kan jag hålla med om! Sååå sugen på pasta hela tiden!

Är rädd att jag kommer gå upp mkt i vikt precis som med mITT första barn
  • malito87

Hej! jag är ny här på familjeliv..... Mitt första barn, 27 år gammal bor i Stockholm. Finns det fler från sthln här? Bf  1 juni 2015, har ni någon fb grupp?

• thuram
    Awe83 skrev 2014-12-08 14:33:26 följande:

Är då otroligt sötsugen heeeela tiden. Hur farligt är det att äta lite godis då och då? Två gånger i veckan ungefär..och inte mycket, utan kanske 5-8 bitar lösvikt. Vad tror ni? Känner mig så dålig.

Hehe du är inte ensam, här blir det dock nästan varje dag. Kör bil i jobbet så blir lätt lite godbitar som ligger bredvid.. Men jag väger upp det med en banan och en clementin till varje arbetspsss också och inbillar mig att det jämnar ut sig.. Haha ;)
  • Edde

Åh, gluten ja! Och kolhydrater överhuvudtaget. De första månaderna har jag typ levt på färskpasta och bröd. Och då äter jag normalt aldrig varken pasta eller bröd! Det och typ smaksatt yoghurt är vad som har fallit mig i smaken. 

I början kunde jag ännu äta fisk, men nu går varken fisk eller kött ner. Just fisken harmar, för det rekommenderas här att man äter minst två gånger i veckan (tror jag. Eller var det mer?) men när det nu bara helt enkelt inte går. Får kväljningar av bara tanken.
  • Kies79

Har varit på KUB idag, är så lättad och glad. Allt såg bra ut och värdena var bra. Fick se en otroligt sprattlande liten krabat som studsade runt i magen och sen sög på tummen. Helt fascinerande att man kan se små händer gripa ?? Blev framflyttad 4 dagar och RUL bokat till mitten av jan.

• Lokattis
    Kies79 skrev 2014-12-08 20:24:50 följande:

Har varit på KUB idag, är så lättad och glad. Allt såg bra ut och värdena var bra. Fick se en otroligt sprattlande liten krabat som studsade runt i magen och sen sög på tummen. Helt fascinerande att man kan se små händer gripa ?? Blev framflyttad 4 dagar och RUL bokat till mitten av jan.

Grattis i den här tråden också!
  • Missyk

Här är en Jönköpingbo med bf i slutet av juni

Kanske får man plats?:)

• Milie

Trevlig dröm. Vet inte om den helt klassas under otrohetsdrömmar, men vidrig var den. Kom på sambon (eller ja, han brydde sig inte så noga) med att sitta i ett bubbelbad med en typ 13-14-åring och se till så hon blev redlöst berusad. Oj, dra åt Satan vad arg jag var. Inte så mycket för "halvotroheten" men desto mer för hennes ålder och alkoholen.

Usch, är så sjukt äcklad, men det lär ju komma fler drömmar. Ska tilläggas att sambon inte gjort något för att min hjärna skulle peddo-stämpla honom, det är helt taget ur luften.

• Milie

Och välkommen alla nya! Kom ihåg att skriva i tråden med BF-listan om ni vill vara med på den.