• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa
    skorstenen skrev 2014-12-26 18:28:01 följande:

Har ni börjat känna era små röra sig än?

Jag känner ett svagt fladder (typ som små ögonryckningar) långt ner i magen (men på olika sidor) i princip varje dag. Från början var jag osäker på om det verkligen var mini, men nu börjar jag känna mig mer och mer säker, hoppas jag har rätt. 17+6 :)
  • Milie
    skorstenen skrev 2014-12-26 18:28:01 följande:

Har ni börjat känna era små röra sig än?

Jag har känt lite bubbel/fladder två gånger efter varandra. Är 16+5 nu. Jag toklängtar inte efter att börja känna mer tydligt. Jag tycker det låter rätt äckligt att känna något som rör sig i magen, men förhoppningsvis vänjer jag mig då det börjar böka på framöver.

Du då? Känt något?
  • Pyssilullan

Vecka 18 nu med tredje barnet, känner inget ännu men bm sa att de bör komma snart. Gjorde Rul i vecka 16, o ska göra ett till om en vecka, spännande! Mår bra men lite nedstämd över dålig hy o känner mig småtjock bara...

• skorstenen
    Milie skrev 2014-12-26 20:39:30 följande:

Jag har känt lite bubbel/fladder två gånger efter varandra. Är 16+5 nu. Jag toklängtar inte efter att börja känna mer tydligt. Jag tycker det låter rätt äckligt att känna något som rör sig i magen, men förhoppningsvis vänjer jag mig då det börjar böka på framöver.

Du då? Känt något?

Jag tyrket det är mysigt. Att känna bebis röra sig i magen.

Kände tidigt med alla mina andra o började känna för nån dag sen. ?
  • vikarien

Är det någon mer än jag som inte känner så mycket än?

Vecka 16 imorgon och jag känner ingenting typ... Ingen växtvärk ens!

Magen växer lite så det syns nu, men inga andra symptom direkt

Längtar till RUL så man kan koppla av och bara växa på sig sen

• Frallanz
    vikarien skrev 2014-12-27 09:58:41 följande:

Är det någon mer än jag som inte känner så mycket än?

Vecka 16 imorgon och jag känner ingenting typ... Ingen växtvärk ens!

Magen växer lite så det syns nu, men inga andra symptom direkt smile1.gif

Längtar till RUL så man kan koppla av och bara växa på sig sen smile1.gif

Här är en till som inte känner nåt, men jag har en mage sen innan grav så på mig kmr bebismagen inte synas på väldigt länge ;)

Men känner inte att det vuxit spec mkt när jag känner under naveln, men känner på magen då jag ligger o då kanske bebis ligger lägre bak med tabke på att jag ligger ner så kanske int därför jag känner nåt...

Är vara kissnödig på nättern, och mår illa på mornarna lite grann och väldig sällan, utöver det har jag inga spec symtom :/

Brösten ömmar inte längre, men kliar.

Väntar mitt första, är i v 16+1. Bf 18e juni.

Orolig inför rul den 23/1 att det inte ska finnas några hjärtslag :'(
  • vikarien
    Frallanz skrev 2014-12-27 11:52:10 följande:
    Här är en till som inte känner nåt, men jag har en mage sen innan grav så på mig kmr bebismagen inte synas på väldigt länge ;)

Men känner inte att det vuxit spec mkt när jag känner under naveln, men känner på magen då jag ligger o då kanske bebis ligger lägre bak med tabke på att jag ligger ner så kanske int därför jag känner nåt...

Är vara kissnödig på nättern, och mår illa på mornarna lite grann och väldig sällan, utöver det har jag inga spec symtom :/

Brösten ömmar inte längre, men kliar.

Väntar mitt första, är i v 16+1. Bf 18e juni.

Orolig inför rul den 23/1 att det inte ska finnas några hjärtslag :'(
    Då är vi rätt nära varandra jag har BF 20/6.

Fick se hjärtat i vecka 12 men man oroar sig ändå!

Har också mage sen innan men den har verkligen ändrat form sista veckan!

Men jag har gått ner 5 kilo nästan så hela kroppen har ändrat sig lite.

Längtar verkligen tills man känner rörelser där inne
  • Theresetesstessan

Har med bf 20/6, första graviditeten, känner exakt vart bebisen ligger och känt sprattel 2 ggr. Och idag blev det bekräftelse av att jag hade rätt. Köpte en doppler från clearblue och hittade hjärtljuden på första försöket.

• Frallanz
    vikarien skrev 2014-12-27 12:23:04 följande:
    Då är vi rätt nära varandra smile1.gif jag har BF 20/6.

Fick se hjärtat i vecka 12 men man oroar sig ändå!

Har också mage sen innan men den har verkligen ändrat form sista veckan!

Men jag har gått ner 5 kilo nästan så hela kroppen har ändrat sig lite.

Längtar verkligen tills man känner rörelser där inne smile1.gif
    Okej, vad mysigt o få se sin lilla :) har inte fått se ännu, men hoppas på att få se ett friskt litet hjärta den 20/1 på rul. Förhoppningsvis vill h*n visa oss kön också :)

Jag känner ju att min kropp är annorlunda, men man är ju orolig över att där inte ska synas nåt hjärta som slår. Men antar att det hör till moderkänslan att känna så.
  • kanien

Tänk att IMORGON så har vi äntligen rul! Tiden har verkligen gått snabbt vill jag lova även fast det känns som att den stått still många gånger! <3 v.18 (17+4) idag