• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • hemligönskan
    avenell skrev 2014-12-29 10:08:33 följande:

Hur är era bröst? Har de vuxit?

Mina bröst ser ut och känns precis som vanligt, dr har inte blivit större alls. Jag har inte tänkt på det förrän jag läste i appen att det är vanligt att de har växt en till två kupstorlekar när man har nått vecka 18.

Jag är inte angelägen om att brösten ska bli större, mest nyfiken på hur ni andra upplever! :)

mina ömmar mycket på bröstvårtorna :/ väldigt mycket. de har växt lite grann men inte ofantligt mycket. 
  • vikarien

Mina bröst ser ut och känns precis som vanligt, dr har inte blivit större alls. Jag har inte tänkt på det förrän jag läste i appen att det är vanligt att de har växt en till två kupstorlekar när man har nått vecka 18.

Jag är inte angelägen om att brösten ska bli större, mest nyfiken på hur ni andra upplever! :)

Mina har växt enormt :-O har legat mellan B och C-kupa, men nu fick jag åka och införskaffa nya i D! Bara vecka 16 än så man undrar ju vart det ska sluta :-O
  • vikarien

Idag blev det ett besök hos läkarn efter att ha varit förkyld i över 2 månader och nu det sista hostat så jag inte sovit på en vecka...

Äntligen fick jag en riktigt bra läkare som trodde på förkylningsastma, har jag sagt varje förkylning i 7 år!

Så det kändes riktigt bra när hon var inne på samma spår som jag utan att jag behövde säga något

Så nu ska jag ta luftrörsvidgande och soooova!

• Frallanz

Mina har vuxit, använder mig av en bh utan byglar osv. "Tant bh" kanske det heter :) men är det enda som känns bekvämt mig för mig då de brukar ömma ibland o kliar. O eftersom de känns bara allmänt tunga nu så är det skönt med en bh som låte brösten forma bhn o inte tvärtom :)
  • Malinzzon
    slightlymad skrev 2014-12-29 09:53:15 följande:

Vet att det kanske är lite tidigt(går in i v. 20 på fredag), men vi har börjat (mestadels jag) kollat på vagn. Vill inte lägga ner en jättesumma på något då det endå kommer att kosta massa pengar att införskaffa det mesta. Jag hittade denna: www.maxinet.se/kombivagnar-two-in-one/fabio-retro-style-deluxe-travelset.html

Någon som har erfarenhet av märke, modell eller sida?

Tycker inte det är särskilt tidigt. Sambon och jag hade redan bestämt vagnmodell och färg i v.10. Här blir det en Emmaljunga Edge Duo, black and white. Väntar dock med att beställa till slutet av januari. Småkollar nu efter spjälsäng, men vi har bestämt att inte handla något förrän efter RUL den 12/1.
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • thuram

Mina bröst har blivit normala igen efter att dom blev större dom första veckorna. Lite besviken då jag är väldigt småbröstad men dom kommer nog tillbaka ;) men min högra bröstvårta kliar nå fruktansvärt, det har den gjort sen många veckor tillbaka.. Vet inte varför och inte varför bara den högra? :p

Kul att vi är ett gäng som ska på rul samma dag, ska också iväg den 8/1 :) Bara 10 dagar kvar, då blir det våran första gång att få se skrutten :)

• Kies79

De har vuxit lite grann, har små bröst sen tidigare men behöver nog köpa en bekvämare nu än vanliga push up
  • Fiiaaa
    slightlymad skrev 2014-12-29 09:53:15 följande:

Vet att det kanske är lite tidigt(går in i v. 20 på fredag), men vi har börjat (mestadels jag) kollat på vagn. Vill inte lägga ner en jättesumma på något då det endå kommer att kosta massa pengar att införskaffa det mesta. Jag hittade denna: www.maxinet.se/kombivagnar-two-in-one/fabio-retro-style-deluxe-travelset.html

Någon som har erfarenhet av märke, modell eller sida?

Samma här, v 20 i helgen och har inte börjat kolla på vagn än, men tack för tipset ;)
  • johe01529

Mina bröst har definitivt vuxit, tycker de spänner och svider. Har ganska stora från början men har fått byta från E till G nu när jag tog chansen på mellandagsrean. Tycker mest de är i vägen men maken tycker det är kul.

Har tittat en massa på barnvagnar men har bestämt för att inte åka ut för att klämma och känna förrän efter RUL.

• kanien

en underbar liten DOTTER ligger och växer i min mage!! Blev framflyttad 2 dagar och har bf 31maj ???? vecka 19 idag!!!