• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    avenell skrev 2014-12-29 10:08:33 följande:

Hur är era bröst? Har de vuxit?

Mina bröst ser ut och känns precis som vanligt, dr har inte blivit större alls. Jag har inte tänkt på det förrän jag läste i appen att det är vanligt att de har växt en till två kupstorlekar när man har nått vecka 18.

Jag är inte angelägen om att brösten ska bli större, mest nyfiken på hur ni andra upplever! :)

Mina svällde (svall?) upp direkt efter jag plussat sen har de varit konstanta. Jag har aldrig haft nå särskilt ont i dem annat än att det kändes äckligt att helt plötsligt fått hårda ballonger till bröst. Antingen har de slutat vara spända, eller så har jag vant mig. Jag hade D och nu passar E bättre även om jag kan klämma mig i D. Jag vill inte ha större..

Är glad att appen inte stämmer på mig. Jag har nog gått upp en halv kupstorlek.
  • Milie
    kanien skrev 2014-12-29 16:51:41 följande:

en underbar liten DOTTER ligger och växer i min mage!! Blev framflyttad 2 dagar och har bf 31maj ???? vecka 19 idag!!!

Vad roligt! Vad häftigt att få veta kön. Jag längtar till vårt RUL. Så du var 18+0 idag när de kunde se kön? Jag har mitt ultraljud rätt sent, i vecka 21, men nojar ändå över att det inte ska gå att se.
  • Milie

Läkemedelsfrågor..

Hur gör ni med receptfria läkemedel? Jag har haft noll tolerans fram till för en vecka sen då jag testade Novalucol och Novalucid. Jag kräks ju så mycket och verkar ha fått överproduktion av magsyra. Det svider i halsen typ jämt.

Sen nu har jag varit och köpt Postafen. Nå tankar om den? Testat? Den har ju använts sen urminnestider (nämen, 30-40 år minst), så den borde ju vara safe.

Sen mer av ett wildcard.. Redugas mot uppblåst mage. Jag har varit som en spärrballong sen dag 1 och jag är så fruktansvärt jävla less på att alltid känna mig extremt mätt trots att magsäcken är tom. Har ni testat den? Eller har ni andra tips mot problemet? Jag fiser inte eller så, men rapar typ hela tiden. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att det är magsäcken som är uppblåst.

• kanien
    Milie skrev 2014-12-29 17:21:32 följande:
    Vad roligt! Vad häftigt att få veta kön. Jag längtar till vårt RUL. Så du var 18+0 idag när de kunde se kön? Jag har mitt ultraljud rätt sent, i vecka 21, men nojar ändå över att det inte ska gå att se.
    Haha oroa dig inte, dom ser från vecka 14 bara bebisen särar på benen under rul
  • L och K
    Milie skrev 2014-12-29 17:31:04 följande:

Läkemedelsfrågor..

Hur gör ni med receptfria läkemedel? Jag har haft noll tolerans fram till för en vecka sen då jag testade Novalucol och Novalucid. Jag kräks ju så mycket och verkar ha fått överproduktion av magsyra. Det svider i halsen typ jämt.

Sen nu har jag varit och köpt Postafen. Nå tankar om den? Testat? Den har ju använts sen urminnestider (nämen, 30-40 år minst), så den borde ju vara safe.

Sen mer av ett wildcard.. Redugas mot uppblåst mage. Jag har varit som en spärrballong sen dag 1 och jag är så fruktansvärt jävla less på att alltid känna mig extremt mätt trots att magsäcken är tom. Har ni testat den? Eller har ni andra tips mot problemet? Jag fiser inte eller så, men rapar typ hela tiden. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att det är magsäcken som är uppblåst.

Jag är i v.14 och har nästan nyligen slutat med postafen. 
    Har haft konstant ont i magen samt illamående och dom tabletterna hjälpte faktiskt. Men som flera säger blir man trött när man äter dom men det var de fan värt ^^ .  Jag köpte även akupunktur band som jag har fortfarande.  Lycka till!
  • L och K

Läkemedelsfrågor..

Jag är i v.14 och har nästan nyligen slutat med postafen. 
    Har haft konstant ont i magen samt illamående och dom tabletterna hjälpte faktiskt. Men som flera säger blir man trött när man äter dom men det var de fan värt ^^ .  Jag köpte även akupunktur band som jag har fortfarande.  Lycka till!
  • L och K

Inte skrivit på ett tag nu är i v.14 nu :)

Har äntligen kunnat slutat med postafen ! men ja måste säga att dom hjälpte.

Har BF 29 Juni =) och ska på Ul om exakt en månad :D längtar så! 

• avenell

Läkemedelsfrågor..

Jag har tagit Novalucol några gånger. Vad jag förstår är det inga problem att ta det som gravid, man till och med rekommenderar det framför Samarin.

Andra receptfria läkemedel som jag har tagit är Alvedon/Panodil en handfull gånger vid huvudvärk samt nässpray i början av graviditeten.

Helst av allt skulle jag skippa läkemedel helt och hållet men om man inte tar stora mängder av det så trot jag att det är bättre än att gå runt och må dåligt. Jag tycker dessa speciellt gäller halsbränna då man verkligen kan må skit av det och Novalucol verkar ju vara helt ok att ta.
  • carolinheiner

Läkemedelsfrågor..

Jag äter Novalucol samt omeprazol för halsbränna.. Sen tar ja även Alvedon 665 mg (2st) för foglossning.. Dock inte varje dag. Läkaren sa att de va okey sålänge ja får sova :) tog även nässpray i början men har lyckats sluta med :)