• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    vikarien skrev 2014-12-30 17:56:09 följande:

Är det någon mer än jag som fått frågan om det var planerat med bebis nu?

Tycker frågan är rätt konstig och okänslig att ställa, men jag har fått den flera gånger nu :-O

Vi är 27 och 28 år (hinner bli ett år äldre bägge två), köpte hus för 1.5 år sen som vi renoverat, vi har varit ihop i över 5 år och bägge två har fast jobb. Skulle det vara konstigt på något vis med barn nu? :-P

Har bara hört typ "oj så fort de gick! Vad skönt för er att de har tagit sig så snabbt efter vad som hände i somras. Å hoppas att de går bra denna gången"
  • Diamant
    carolinheiner skrev 2014-12-30 19:21:59 följande:
    Har bara hört typ "oj så fort de gick! Vad skönt för er att de har tagit sig så snabbt efter vad som hände i somras. Å hoppas att de går bra denna gången"
    Vi har också fått höra "Oj vad fort det gick!" Vi gifte oss en månad före plusset så alla tror att vi började försöka först efter det och att det gick på första försöket.. 
    I själva verket tog det närmare ett år! Men det är ju inget man går in på direkt.. 
  • Wilbes

Tycker frågan är rätt konstig och okänslig att ställa, men jag har fått den flera gånger nu :-O

Vi är 27 och 28 år (hinner bli ett år äldre bägge två), köpte hus för 1.5 år sen som vi renoverat, vi har varit ihop i över 5 år och bägge två har fast jobb. Skulle det vara konstigt på något vis med barn nu? :-P

Haha då kan ni hälsa att det finns dem som väntar sitt tredje som fyller 29 ungefär samtidigt som bebis kommer. Och maken är bara 27.. fyller 28 senare på året. Maken jobbar 50% oxh jag pluggar
  • Isabella89

Inte den här gången men förra. Den här gången gifte vi oss 1,5 månad innan vi fick plus.

Förra gången pluggade jag fortfarande men hann bli klar. Hade då varit tillsammans i fem år och min numera man fyllde 30 strax efter vi fick plus då. Var inte planerat den gången men denna gången är det det. Ville gifta oss först innan vi började verkstaden. Men vi hade inte vågat hoppas på att det skulle ta sig så fort.

Folk bryr sig för mycket om hur andra gör ;)
  • Pusselbiten86

Hej hej.

Kikar in här efter att idag blivit flyttad från maj till juni

Så mitt BF är 2 juni, och vi väntar en flicka

Detta blir mitt 5:e barn.

Har 4 pojkar sedan innan och sambon min har 3 flickor sedan tidigare

Detta blir vårt andra gemensamma

Fråga gärna om ni undrar något. Bor i Skåne, Kristianstad.

Mamma till 4 grabbar 06,07,09,12
  • Wilbes
    Pusselbiten86 skrev 2014-12-30 22:41:02 följande:

Hej hej.

Kikar in här efter att idag blivit flyttad från maj till juni

Så mitt BF är 2 juni, och vi väntar en flicka

Detta blir mitt 5:e barn.

Har 4 pojkar sedan innan och sambon min har 3 flickor sedan tidigare

Detta blir vårt andra gemensamma

Fråga gärna om ni undrar något. Bor i Skåne, Kristianstad.

Grattis pusselbiten.

Tror vi har följts åt på annat forum tidigare när vi väntade våra första. :)
  • carolinheiner
    Diamant skrev 2014-12-30 19:25:33 följande:
    Vi har också fått höra "Oj vad fort det gick!" Vi gifte oss en månad före plusset så alla tror att vi började försöka först efter det och att det gick på första försöket.. 
    I själva verket tog det närmare ett år! Men det är ju inget man går in på direkt.. 
    För oss gick de på andra försöket efter vårt "sena missfall" . V 22 tyckte min livmoderhals att de va dags att få ut honom.. Melvin föddes den 15/6 å vi plussade den 21/9 ;)
  • Frallanz

Vi har fått frågan ett antal ggr, och vi svarade med att det var planerat. Vi bestämde oss efter min mens som började den 12/9 att vi skulle köra "fullt ut" så kommer det när det kmr. Den 12/10 plussade vi så det tog sig på första, vilket vi inte trodde :) första knodden för oss båda.
  • Milie
    Beatrissan skrev 2014-12-30 19:04:48 följande:

jag mådde jäkligt illa i några veckor, härdade så gott jag kunde, men tog även en postafen då o då, känns jäkligt mycket bättre efter de, tyckte de både tog bort illamåendet och uppblåstheten i magen.. ett tag trodde jag oxå att jag hade magkatarr, vanlig att man får de vid graviditet, för att jag rapade väldigt mycket, köpte sånna där yoghurtar med sicilianska lactobacillus o va de heter som ska va gott för magen, en dag upphörde de bara..

Men jag led verkligen mina v 6-14 av magsjukor, illamående, uppblåstkänslan i magen och den där magkatarrkänslan hungrig/tom fast uppblåst..

Jag hoppas de blir bättre för dig, själv har jag inte tagit annat än postafen, bra fil/yoghurtar och härdat, barnmorskan sa att de berodde på hormonerna, då trodde jag henne inte, inte heller när panghuvudvärken slog till,men nu när allt lugnat sig så kanske de va så iaf. Nu har jag bara uppblåstheten kvar då o då och en jobbig känsla som faktiskt ökat att jag blir helt Jävla matt emellanåt de e som att de kommer från magen, blir aptrött från magen och ut i hela kroppen så jag måste sätta mig eller ligga o vila en stund..

Så du är inte ensam :)

Postafen låter ju verkligen lovande. Jag blev så där extremillamående igår kväll igen, men det kändes omöjligt att svälja något utan att kräkas så jag får nog testa Postafen då symtomen är lite lindrigare. Och kanske inte nu när jag och sambon har typ 20 mil att köra. Man ska ju bli dåsig av Postafen såg jag. Hur pass mycket påverkade det dig?

Så du har inget illamående nu? Man mår ju visserligen lite funky av att vara helt uppblåst, men jag tänkte utöver det. Jag är i 16+3 och hoppas verkligen att det ska ge sig snart.
  • Milie

Ja, det lät ju konstigt att fundera i ert fall. Men jag tror bara man är nyfiken eftersom något (en graviditet) har avslöjats som pågått utan att man visste om det så nu vill man veta allt. Eller så vet man kanske inte vad man ska säga om graviditeten, så då drar man till med frågan.

Min familj har gått och stampat flera år då jag och sambon varit tillsammans i 10 år och haft hus i 1,5 år. Där antog nog alla att det var planerat. Jag har dock en kompis som frågade, men jag tror bara det var för att hon ville veta allt.