• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Kxx

Senast jag vägde mig så var det nästan +6 kg, för några dagar sedan. Alltså ungefär inne i v 18. Försöker att inte tänka för mycket på det, för det hör till att gå upp i vikt. Vissa mer, andra mindre.

• Pyssilullan

Var på mitt tredje BM besök idag (v 21) o så tråkigt det var!
    Herregud, har ju längtat o längtat o drömt om allt spännande som att Lyssna på hjärtljud, Men jag fick inte göra Någonting alls!!!!!!
    Hon skulle bara kolla hur jag mådde o om jag hade frågor :( Samt ge mig ett infoblad om Amning.
    Sen fick jag gå hem igen :( O nästa gång var det blodprov o hjärtljud.

Jag sa att jag var trött / Huvudvärk osv o hade läst på forum om flera som tipsade om att jag kanske behövde järn, Men tanten sa barskt att jag kunde dock vänta till v 25 än var det ingen fara så hon tog inte ens ett blodprov på mig.

Värdelöst, så olika det kan vara!

• Diamant
    Pyssilullan skrev 2015-01-15 11:07:11 följande:

Herregud, har ju längtat o längtat o drömt om allt spännande som att Lyssna på hjärtljud, Men jag fick inte göra Någonting alls!!!!!!
    Hon skulle bara kolla hur jag mådde o om jag hade frågor :( Samt ge mig ett infoblad om Amning.

Jag sa att jag var trött / Huvudvärk osv o hade läst på forum om flera som tipsade om att jag kanske behövde järn, Men tanten sa barskt att jag kunde dock vänta till v 25 än var det ingen fara så hon tog inte ens ett blodprov på mig.

Vad trisst! 
    Jag går hos BM var tredje vecka (går till Special-MVC, därför de korta intervallen) men jag får lyssna på hjärtat VARJE gång. T.o.m förra veckan då jag precis varit på RUL en timme innan så lyssnade vi på hjärtat igen för att mäta hjärtslag och så. 
    Varje gång tar de stick i fingret och urin och varannan gång stick i armen därutöver. 

Alla verkar ha så olika upplevelser om sin BM-besök, det är synd att det skiljer sig så mycket beroende på vilket län man går i! 
  • vikarien
    Pyssilullan skrev 2015-01-15 11:07:11 följande:

Men hu vilket bemötande :-O

Ett blodprov vore väl inte så svårt att ta?

Här kan man bara ringa och komma in samma dag om man är orolig.

Jag har RUL nästa vecka, då i vecka 19. Men sen har man inget besök innan vecka 23, är inte det lite konstigt?

Blir ju inga prover och annat mellan vecka 12 och 23 då.

Vid RUL skulle det tydligen bara vara det och ingen annan koll.
  • carolinheiner

Ja fick också ett extra besök hos bm i måndags å vi är i v 21.. Men de va bara för att prata... Tog blodsocker å blodtrycket å fick info om amning. Igentligen skulle vi inte ses försen i v 24.. Å innan dess va de inskrivningen i v 12.. Nu har ja turen å ha min ordinarie bm som även gör RUL. Men de finns inte så mkt å göra sp tidigt i graviditeten. Där av inga besök heller. Bara å bita i de sura äpplet å go with the flow ;)

• vikarien
    carolinheiner skrev 2015-01-15 12:31:57 följande:

Ja fick också ett extra besök hos bm i måndags å vi är i v 21.. Men de va bara för att prata... Tog blodsocker å blodtrycket å fick info om amning. Igentligen skulle vi inte ses försen i v 24.. Å innan dess va de inskrivningen i v 12.. Nu har ja turen å ha min ordinarie bm som även gör RUL. Men de finns inte så mkt å göra sp tidigt i graviditeten. Där av inga besök heller. Bara å bita i de sura äpplet å go with the flow ;)

Om allt ser bra ut på RUL så är det väl rätt skönt med glesa besök sen iofs

Men mitt socker skulle tas ofta sa hon vid inskrivningen. Känns inte som om ett i vecka 12 och ett i 23 är ofta :-P
  • carolinheiner
    vikarien skrev 2015-01-15 12:38:47 följande:
    Om allt ser bra ut på RUL så är det väl rätt skönt med glesa besök sen iofs smile1.gif

Men mitt socker skulle tas ofta sa hon vid inskrivningen. Känns inte som om ett i vecka 12 och ett i 23 är ofta :-P
    Nej de e inte ofta :( varför skulle du ta blodsockret ofta? :)
  • hemligönskan

Imorgon har jag RUL! :D Kl 14:00! ÄR så nervöööööös och förväntansfull och bara fylld med känslor!

• vikarien
    carolinheiner skrev 2015-01-15 12:53:06 följande:
    Nej de e inte ofta :( varför skulle du ta blodsockret ofta? :)
    BM ville helst inte göra glukosbelastning på mig eftersom jag har bekymmer med magen, dom hade haft en tjej med samma bekymmer som mig som blivit jättesjuk efteråt.

Men jag har ju en del kilo över sen innan och har väl lite högre risk för diabetes antagligen.

Så istället för Glukosbelastningen skulle vi ta socker ofta istället för att se förändringar.

Men ja.. 11 veckor hinner det hända mycket på

Sa att jag kunde låna hem en mätare och ta själv hemma, men dom hade inga att låna ut.
  • vikarien
    hemligönskan skrev 2015-01-15 12:56:41 följande:

Imorgon har jag RUL! :D Kl 14:00! ÄR så nervöööööös och förväntansfull och bara fylld med känslor!

Spännande! Hoppas det går bra

Har mitt på onsdag och jag är skitnervös..

Känns lite som domedagen det där ultraljudet :-P