• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Anonym (Bra man?)
    Brumma skrev 2014-10-01 10:12:43 följande:
    Du tror inte att pappan mått lika illa av att vara ifrån sitt barn? Inte ens på halvtid eftersom mamman fick igenom vh tillslut... Jag såg vad det gjorde med min man när mamman tog deras dotter och flyttade - jag har även sett vad det lett till för barnet - och det är ngt jag aldrig skulle kunna utsätta mina barns pappa för, ELLER utsätta mina barn för om vi i framtiden skulle välja att gå skilda vägar.
    Självklart tror jag alla normalfungerande föräldrar mår dåligt av att vara ifrån sina barn, pappor som mammor. Jag tror alla normala föräldrar mår dåligt utan sina barn och alla barn mår dåligt utan sina välfungerande föräldrar. Det är just därför jag tycker det är så sorgligt att så många familjer splittras idag och att föräldrar och barn tvingas leva delvis åtskilda. Och blir självklart ännu värre när föräldrarna sen inte kan sammarbeta oavsett orsak. De stora förlorarna är alltid barnen och önskar alla tänkte sig för en gång extra innan de skaffar barn och sedan alltid sätter dem i första hand när de väl fått dem.
  • Anonym (Hade rätt)
    Brumma skrev 2014-10-01 10:12:43 följande:
    Du tror inte att pappan mått lika illa av att vara ifrån sitt barn? Inte ens på halvtid eftersom mamman fick igenom vh tillslut... Jag såg vad det gjorde med min man när mamman tog deras dotter och flyttade - jag har även sett vad det lett till för barnet - och det är ngt jag aldrig skulle kunna utsätta mina barns pappa för, ELLER utsätta mina barn för om vi i framtiden skulle välja att gå skilda vägar.
    Du har varit där. Då vet du hur det kan vara.

Märks att dom andra inte har varit i närheten av detta.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 09:58:45 följande:
    Som sagt så är detta som tur är inte min verklighet och kommer förhoppningsvis aldrig bli det. Kan inte tänka mig någon småbarnsförälder som inte "mår illa" av tanken på att vara ofrivilligt skild från sitt barn halva tiden. Men som detta visar är vi alla olika och våra egna situationer och erfarenheter färgar hur vi upplever saker.
    Och ändå är du ute o svarar i trådar som handlar om styvföräldrar.

Ja ja alla är vi ju olika
  • Anonym (Bra man?)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 10:22:57 följande:
    Och ändå är du ute o svarar i trådar som handlar om styvföräldrar.

Ja ja alla är vi ju olika
    Jag tror att man kan ha förståelse för olika situationer även om man inte själv inte lever under exakt samma förhållande. Och jag har själv barn samt flera vänner som är styvföräldrar så har fått en del insikt hur det är från "båda håll."
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 10:19:39 följande:

Googla på vårdnadstvister och umgängessabotage

Din man försökte ju inte ens. Han gav ju upp. Är det en bra förälder?
  • Anonym (solsken)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:33:09 följande:

Jag menar, ni menar ju på att mamman är störd och att det påverkat barnet negativt. Tycker inte du att det ställer höga krav på den friskare föräldern att kämpa för barnet?
  • Anonym (Ano)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:33:09 följande:

Svårt att säga om han är en bra förälder.

För det kan ju till och med vara så att det absolut bästa för barnet ifråga kan vara att i möjligaste mån slippa sin styvmor.

• Anonym (solsken)
    Anonym (Ano) skrev 2014-10-01 10:38:07 följande:

Svårt att säga om han är en bra förälder.

För det kan ju till och med vara så att det absolut bästa för barnet ifråga kan vara att i möjligaste mån slippa sin styvmor.

Haha.. kan mycket väl vara så.

Men endast baserat på det ts skriver så känns det inte som en särskilt bra förälder när han bara släpper barnet trots att mamman har psykiska problem.
  • Ess
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 09:58:45 följande:
    Som sagt så är detta som tur är inte min verklighet och kommer förhoppningsvis aldrig bli det. Kan inte tänka mig någon småbarnsförälder som inte "mår illa" av tanken på att vara ofrivilligt skild från sitt barn halva tiden. Men som detta visar är vi alla olika och våra egna situationer och erfarenheter färgar hur vi upplever saker.
    De allra flesta vill ju inte va utan sina barn. Men vv är långt ifrån alla barn som trivs med.
    Vems välmående hade du satt främst, om dina barn kommit och sagt att dom ville hädanefter bo på heltid hos sin pappa och träffa dig vh.

Hade du fokuserat på dig själv genom att genomdriva vv, mot barnens vilja och välmående?
    (Vilket kan va svårt att sätta emot om barnen är lite äldre och har provat vv under en period och vet att dom inte trivs och inte vill ha det så, dessutom så har dom pappan bakom sig som gärna tar emot dem på heltid)

Eller hade du valt att se till barnens bästa och låtit dem få den fasta punkten de önskade sig, även om ditt hjärta slitits itu av tanken?

Ingenting är svart eller vitt. Alla som har vh, har det inte pga att dom inte bryr sig om barnet.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:44:11 följande:
    Haha.. kan mycket väl vara så.

Men endast baserat på det ts skriver så känns det inte som en särskilt bra förälder när han bara släpper barnet trots att mamman har psykiska problem.
    Bara släpper barnet?!

Skratta ni bara om ni hade varit I denna sits så hade ni nog inte skrattat.

Min man är en super bra pappa.

Han är kanon både för bonus och gemensamma.

Frågar ni barnen så är dom eniga.

Skulle själv ha önskat att han dragit barnet ifrån mamman och ringt polis.

Polisanmält biomamman.

Men den vägen valde han inte för bonus skull!!!
Svar på tråden ljug