Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 12:12:26 följande:
Att jag inte håller med betyder inte att jag inte förstår situationen.
I en situation där en kärnfamilj splittras tycker jag det största ansvaret ligger på den som väljer att lämna (om inga särskilda omständigheter föreligger) och då måste den personen, enligt mig, visa extra förståelse för den andra parten när det kommer till samarbetet gällande barnen. Men självklart inte till den grad att det drabbar barnet negativt. Sedan vet jag förstås inte hur TS mans förra förhållande tog slut, men jag tror allmänt att hur förhållandet tog slut kan vara roten till varför samarbetet mellan föräldrar inte fungerar och det måste den som lämnade ta ansvar för. Det var min poäng.
Okej ska vi gå efter den personen som lämnade?
I deras fall så lämnade biomamman. Två år efter så blev vi ett par.
Min man har kämpat om han inte gjort det och om vh vore vår vilja tror ni att jag hade skrivit denna tråd då?
Vi har gemensamma barn och ser ingen skillnad på dessa barn. Barn som barn.
Dock har nu bonus börjat visa sidor som ej tillhör sidor som denne skulle ha haft om denne bott hos oss.
Vi ville det o vi kämpade för det men förlorade.
Vad exakt skulle vi ha gjort annorlunda?
Att kalla mig o min man för diverse saker och att försvara mammans handlingar är ett tecken på att ni ej tänker er in i barnets situation.
Ni ser ett litet ensamt barn med en kämpande mamma. Bredvid står bonusmamma o förstör o pappa som inte vill kämpa o som gör skillnad.
SÅ SER DET INTE UT HOS OSS