• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Brumma
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 10:27:37 följande:
    Jag tror att man kan ha förståelse för olika situationer även om man inte själv inte lever under exakt samma förhållande. Och jag har själv barn samt flera vänner som är styvföräldrar så har fått en del insikt hur det är från "båda håll."
    Fast du visar väldigt lite förståelse med hur det faktiskt kan vara....
  • Brumma
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:53:59 följande:
    Fast det är skillnad på barns önskningar och deras behov. Barn kan mycket väl önska sig godis till frukost, lunch och middag. Men då är det förälderns skyldighet att se till barnets behov och servera det näringsriktig mat istället.

Som i det här fallet där dottern önskade bo heltid med mamman. Båda föräldrarna lyssnade på hennes önskemål men ingen av dem såg hennes behov av att bo med en psykiskt frisk förälder.
    Barnet önskade bo varannan vecka.

Läser du inte?
  • Brumma
    Anonym (Ano) skrev 2014-10-01 11:09:18 följande:

Fast hur kan man påstå att biomamman är psykiskt sjuk ? För att hon har andra värderingar än en fördömande bonusmorsa.?

TS har väl inte påstått att mamman är psykiskt sjuk? Sluta hitta på.
  • Anonym (Bra man?)
    Brumma skrev 2014-10-01 11:57:58 följande:
    Fast du visar väldigt lite förståelse med hur det faktiskt kan vara....
    Att jag inte håller med betyder inte att jag inte förstår situationen.

I en situation där en kärnfamilj splittras tycker jag det största ansvaret ligger på den som väljer att lämna (om inga särskilda omständigheter föreligger) och då måste den personen, enligt mig, visa extra förståelse för den andra parten när det kommer till samarbetet gällande barnen. Men självklart inte till den grad att det drabbar barnet negativt. Sedan vet jag förstås inte hur TS mans förra förhållande tog slut, men jag tror allmänt att hur förhållandet tog slut kan vara roten till varför samarbetet mellan föräldrar inte fungerar och det måste den som lämnade ta ansvar för. Det var min poäng.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 12:12:26 följande:

I en situation där en kärnfamilj splittras tycker jag det största ansvaret ligger på den som väljer att lämna (om inga särskilda omständigheter föreligger) och då måste den personen, enligt mig, visa extra förståelse för den andra parten när det kommer till samarbetet gällande barnen. Men självklart inte till den grad att det drabbar barnet negativt. Sedan vet jag förstås inte hur TS mans förra förhållande tog slut, men jag tror allmänt att hur förhållandet tog slut kan vara roten till varför samarbetet mellan föräldrar inte fungerar och det måste den som lämnade ta ansvar för. Det var min poäng.
    Okej ska vi gå efter den personen som lämnade?

I deras fall så lämnade biomamman. Två år efter så blev vi ett par.

Min man har kämpat om han inte gjort det och om vh vore vår vilja tror ni att jag hade skrivit denna tråd då?

Vi har gemensamma barn och ser ingen skillnad på dessa barn. Barn som barn.

Dock har nu bonus börjat visa sidor som ej tillhör sidor som denne skulle ha haft om denne bott hos oss.

Vi ville det o vi kämpade för det men förlorade.

Vad exakt skulle vi ha gjort annorlunda?

Att kalla mig o min man för diverse saker och att försvara mammans handlingar är ett tecken på att ni ej tänker er in i barnets situation.

Ni ser ett litet ensamt barn med en kämpande mamma. Bredvid står bonusmamma o förstör o pappa som inte vill kämpa o som gör skillnad.

SÅ SER DET INTE UT HOS OSS
  • Anonym (Bra man?)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 12:29:24 följande:
    Okej ska vi gå efter den personen som lämnade?

I deras fall så lämnade biomamman. Två år efter så blev vi ett par.

Min man har kämpat om han inte gjort det och om vh vore vår vilja tror ni att jag hade skrivit denna tråd då?

Vi har gemensamma barn och ser ingen skillnad på dessa barn. Barn som barn.

Dock har nu bonus börjat visa sidor som ej tillhör sidor som denne skulle ha haft om denne bott hos oss.

Vi ville det o vi kämpade för det men förlorade.

Vad exakt skulle vi ha gjort annorlunda?

Att kalla mig o min man för diverse saker och att försvara mammans handlingar är ett tecken på att ni ej tänker er in i barnets situation.

Ni ser ett litet ensamt barn med en kämpande mamma. Bredvid står bonusmamma o förstör o pappa som inte vill kämpa o som gör skillnad.

SÅ SER DET INTE UT HOS OSS
    Jag har personligen inte kallat er något eller riktat mina kommentarer direkt mot er då jag inte kände till era omständigheter. Men nu när du berättat hur det gick till (och jag utgår ifrån att din man varken psykiskt eller psykiskt misshandlat mamman eller barn) kan jag säga vad jag anser om er specifika situation. Jag tycker jag det är mycket beklagligt att din man inte fått träffa sitt barn mer än vh, både för mannens och barnets skull. Tycker det är mycket själviskt av mamman att splittra en kärnfamilj och sedan försvåra umgänget med barnet för den övergivna partnern. Förstår det måste varit mycket tufft för din man och hoppas han och barnet kommer kunna ha en fin relation i framtiden. När barnet blivit vuxet är det mycket möjligt att han/hon kommer se annorlunda på sina föräldrar och deras handlingar än han/hon gjorde som barn.
  • Brumma
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 12:12:26 följande:

Fast det är just det jag menar med lite förståelse för hur det faktiskt kan vara..

Jag har flera vänner i min närhet där mamman vakt att lämna - eller där de varit överens. Och där det gått åt pipan med samarbetet - pga mammans kontrollbehov. INTE för att pappan var otrogen. INTE för att han var elak när de separerade. INTE för att han träffat en ny omgående. INTE för att han inte tar sitt ansvar. INTE för att han försöker försvåra samarbetet. Utan helt enkelt för att mamman anser att det är hennes rätt som mamma att bestämma över barnen, att hon är viktigare, att hennes aktiviteter går först, att hennes uppfostran är "rätt", att hon anser sig rätt att veta ALLT pappan gör med barnen på sin tid, att hon har rätt att bestämma hur mkt en eventuell ny partner får engagera sig i barnen osv. (Och för att klargöra - i nästan alla fall känner jag mamman så det är inte skitsnack från pappans eller bonusmammans håll).

Det MÅSTE inte vara så - men enligt min erfarenhet är det relativt vanligt. Du kanske har en annan erfarenhet och det är helt ok - MEN du visar ingen förståelse att det kan vara på annat sätt än det DU tror.
  • Anonym (Bra man?)
    Brumma skrev 2014-10-01 13:00:04 följande:
    Fast det är just det jag menar med lite förståelse för hur det faktiskt kan vara..

Jag har flera vänner i min närhet där mamman vakt att lämna - eller där de varit överens. Och där det gått åt pipan med samarbetet - pga mammans kontrollbehov. INTE för att pappan var otrogen. INTE för att han var elak när de separerade. INTE för att han träffat en ny omgående. INTE för att han inte tar sitt ansvar. INTE för att han försöker försvåra samarbetet. Utan helt enkelt för att mamman anser att det är hennes rätt som mamma att bestämma över barnen, att hon är viktigare, att hennes aktiviteter går först, att hennes uppfostran är "rätt", att hon anser sig rätt att veta ALLT pappan gör med barnen på sin tid, att hon har rätt att bestämma hur mkt en eventuell ny partner får engagera sig i barnen osv. (Och för att klargöra - i nästan alla fall känner jag mamman så det är inte skitsnack från pappans eller bonusmammans håll).

Det MÅSTE inte vara så - men enligt min erfarenhet är det relativt vanligt. Du kanske har en annan erfarenhet och det är helt ok - MEN du visar ingen förståelse att det kan vara på annat sätt än det DU tror.
    Jag har förståelse för att det kan vara på andra sätt. Jag har från de jag känner uppfattat det som om att det dåliga samarbetet ofta hänger ihop med hur förhållandet tig slut. Men självklart behöver det inte alltid vara så och det har jag inte heller påstått.
  • Anonym (Ano)
    Brumma skrev 2014-10-01 12:02:34 följande:
    TS har väl inte påstått att mamman är psykiskt sjuk? Sluta hitta på.

Har jag sagt att Ts sagt så? Nej inte alls, jag syftade bl.a på inlägg 102.

Däremot tycker jag att Ts sätt att beskriva biomamman är ganska ynkligt.

Att  inte ha samma värderingar som bonusmammans väldigt självgoda och enkelspåriga sätt att se främst kanske på sig själv gör inte biomamman till någon dålig förälder. Ts tonläge och sätt att beskriva biomamman gör att biomamman får mina sympatier i det här fallet.

Personligen skulle jag vara väldigt tveksam till att Ts skulle få något större inflytande över mina barn om man utgår från hennes inlägg i tråden.k och då utgg

• Anonym (Hade rätt)
    Anonym (Ano) skrev 2014-10-01 13:17:22 följande:

Har jag sagt att Ts sagt så? Nej inte alls, jag syftade bl.a på inlägg 102.

Däremot tycker jag att Ts sätt att beskriva biomamman är ganska ynkligt.

Att  inte ha samma värderingar som bonusmammans väldigt självgoda och enkelspåriga sätt att se främst kanske på sig själv gör inte biomamman till någon dålig förälder. Ts tonläge och sätt att beskriva biomamman gör att biomamman får mina sympatier i det här fallet.

Personligen skulle jag vara väldigt tveksam till att Ts skulle få något större inflytande över mina barn om man utgår från hennes inlägg i tråden.k och då utgg

Hur tycker du att jag ska beskriva biomamman?
Svar på tråden ljug