• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-27 22:57:05 följande:
    Varför satte inte din man ner foten? Borde han gjort det för sonens skull? Misslyckades han som pappa genom att inte kämpa mer?
    Jo med facit i hand så skulle han gjort det. Tanken då var att han orkade inte kämpa mer o att det skulle vara skönt för bonus att slippa två kämpande föräldrar. Han gav upp! För barnets skull o lät biomamman styra.

Jag önskade att han skulle sätta ner foten. Sagt ifrån. Visat att det fanns två föräldrar . Mamman ansåg att hon hade all rätt i allt.

Hon styrde o ställde..,

Nu har vi facit! Go o rar bonus så länge det ser ut som denne vill men blir det ett nej eller inte som denne vill så ljuger man eller behåller allt inom sig.

Precis som biomamman. Ljuger ljuger ljuger för att få som man vill
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-09-27 23:09:35 följande:

Jo med facit i hand så skulle han gjort det. Tanken då var att han orkade inte kämpa mer o att det skulle vara skönt för bonus att slippa två kämpande föräldrar. Han gav upp! För barnets skull o lät biomamman styra.

Jag önskade att han skulle sätta ner foten. Sagt ifrån. Visat att det fanns två föräldrar . Mamman ansåg att hon hade all rätt i allt.

Hon styrde o ställde..,

Nu har vi facit! Go o rar bonus så länge det ser ut som denne vill men blir det ett nej eller inte som denne vill så ljuger man eller behåller allt inom sig.

Precis som biomamman. Ljuger ljuger ljuger för att få som man vill

Så egentligen var det väl lika mycket din mans fel att barnet blivit misslyckat?? Varför är du inte förbannad på honom?
  • Anonym (Hade rätt)
    Ess skrev 2014-09-27 22:49:26 följande:

Efter 15 år så borde barnet nu va vuxet, så sluta bry dig helt enkelt.
    Hen lär nog upptäcka den hårda vägen att man blir bemött som man förtjänar.

Du har helt rätt!

Tycker bara att det är lite sorgligt att det jag trodde skulle hända har hänt.

Tror inte att min bonus är ensam.

En del av dessa bonusbarn är vana att få som man vill o är vana att föräldrar ljuger o kämpar o bråkar för att få sin vilja igenom.

De liksom styr universum.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-27 23:12:42 följande:
    Så egentligen var det väl lika mycket din mans fel att barnet blivit misslyckat?? Varför är du inte förbannad på honom?
    Ja visst! Men han är ärligheten själv.

Men visst är det hans fel att bonus inte bott mer här.

Men....det går till en viss gräns sen orkar man inte. Man har ett liv, jobb, familj man kan inte kämpa år efter år
  • Anonym ("...")

Så han orkade inte kämpa för sitt egna barn?? Han gav upp om sitt barn? Tur att mamman fortsatte kämpa då! Varje barn förtjänar föräldrar som ALLTID kämpar och aldrig ger upp. Mamman kämpade iallafall oavbrutet för det hon anser vara bäst för sitt barn.

Ska ni som gav upp och uppenbarligen sket i vilket sitta och anklaga en mamma som aldrig gav upp?

Vill du verkligen ha en man som inte " orkar" och " ger upp" när det handlar om hans barn? Vill du verkligen ha en man som inte står upp för vad han tycker?

Hoppas att han aldrig skaffar fler barn

• Anonym (Helt rätt)
    Anonym ("...") skrev 2014-09-27 23:18:25 följande:

Så han orkade inte kämpa för sitt egna barn?? Han gav upp om sitt barn? Tur att mamman fortsatte kämpa då! Varje barn förtjänar föräldrar som ALLTID kämpar och aldrig ger upp. Mamman kämpade iallafall oavbrutet för det hon anser vara bäst för sitt barn.

Ska ni som gav upp och uppenbarligen sket i vilket sitta och anklaga en mamma som aldrig gav upp?

Vill du verkligen ha en man som inte " orkar" och " ger upp" när det handlar om hans barn? Vill du verkligen ha en man som inte står upp för vad han tycker?

Hoppas att han aldrig skaffar fler barn

Har du varit delaktig i en vårdnadstvist? Har du varit det flera gånger?

Om ja då vet du att det är jobbigt för barn.

Om nej så kan jag berätta att mer än sanning kommer fram plus att det är väldigt jobbigt för barn.

Det kan efter 2 st sluta med att en blir av med vårdnad helt pga samarbetsproblem.

Samarbetsproblem kan vara från ett håll.

Så om du/ni ej varit där så vet ni inte hur det är
  • Anonym ("...")
    Anonym (Helt rätt) skrev 2014-09-27 23:23:05 följande:

Har du varit delaktig i en vårdnadstvist? Har du varit det flera gånger?

Om ja då vet du att det är jobbigt för barn.

Om nej så kan jag berätta att mer än sanning kommer fram plus att det är väldigt jobbigt för barn.

Det kan efter 2 st sluta med att en blir av med vårdnad helt pga samarbetsproblem.

Samarbetsproblem kan vara från ett håll.

Så om du/ni ej varit där så vet ni inte hur det är

Nej, som jag skrev så lever jag i en kärnfamilj med en bra make som skulle kämpa oavbrutet för mig och våra barn.

Men jag har mött många ungdomar som växt upp med dåliga pappor och ensamstående mammor som fått kämpa själv. Barnen får inte sällan en problematik pga just deras frånvarande pappor som inte brytt sig tillräckligt.
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-09-27 23:16:30 följande:

Ja visst! Men han är ärligheten själv.

Men visst är det hans fel att bonus inte bott mer här.

Men....det går till en viss gräns sen orkar man inte. Man har ett liv, jobb, familj man kan inte kämpa år efter år

Att han är ärlig är helt irrelevant egentligen. För man kan mycket väl vara ärlig men ändå misslyckas som förälder.
  • Ess
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-09-27 23:13:54 följande:
    Du har helt rätt!

Tycker bara att det är lite sorgligt att det jag trodde skulle hända har hänt.

Tror inte att min bonus är ensam.

En del av dessa bonusbarn är vana att få som man vill o är vana att föräldrar ljuger o kämpar o bråkar för att få sin vilja igenom.

De liksom styr universum.
    Dom åker på en buklandning som heter duga när dom kommer ut i vuxenvärlden. Men dom lär sig dom också, med tiden.

Man får rycka på axlarna och säga "vad var det jag sa", om man känner för att skriva sin partner på näsan. Annars bara struntar man i dem och låtsas som man inte känner dem, när dom gör bort sig.
  • Anonym (-)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-09-27 23:09:35 följande:
    Han gav upp! För barnets skull
    nej han gav upp för sin egen skull

en riktig förälder ger inte upp oavsett hur jobbigt det är
Svar på tråden ljug