• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Ess
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 08:50:05 följande:
    Visst kan det vara som du beskriver men undrar ändå om inte många av dessa biomammor som inte vill sammarbeta ändå blivit lämnade på ett fult sätt... Sedan så kan det visst vara så att pappan älskar det först barnet lika mycket som de nya men tror nog att det inte känns så när pappan (eller mamman) valt att lämna familjen, även om det egentligen endast är partnern man vill lämna.
    Visst finns det båda sorter, de som lämnar och de som blir lämnade.
    I många fall tror jag att de som blir lämnade på ett riktigt fult sätt är de som tänker mest, och de som faktiskt sätter sitt barns behov i första rummet, dvs pratar inte skit om den andre och vill att barnet ska ha en fortsatt kontakt med pappan.

De som lämnar däremot har haft gott om tid på sig att planera sitt steg och hur dom ska agera för att få barnen med sig, skaffat nytt boende osv. De slänger fram flyttanmälan samtidigt som dom gör slut, och pappan hamnar i chocktillstånd och skriver på, dumt nog.
    Dom har även haft gott om tid på sig att bearbeta barnen, knyta dem hårdare till sig, få dem åt "rätt håll" sas.
  • BioBonus
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 08:50:05 följande:
    Visst kan det vara som du beskriver men undrar ändå om inte många av dessa biomammor som inte vill sammarbeta ändå blivit lämnade på ett fult sätt... Sedan så kan det visst vara så att pappan älskar det först barnet lika mycket som de nya men tror nog att det inte känns så när pappan (eller mamman) valt att lämna familjen, även om det egentligen endast är partnern man vill lämna.
    Att bli lämna kan vara svårt nog. Det behöver inte vara på ett fult sätt för att såra. Men man väljer själv hur man skall hantera den erfarenheten. Man har eget ansvar för sina handlingar. Att man blivit sårad är ingen ursäkt för dåligt uppförande i tio år efteråt.
  • Anonym (Bra man?)
    BioBonus skrev 2014-10-01 09:07:09 följande:
    Att bli lämna kan vara svårt nog. Det behöver inte vara på ett fult sätt för att såra. Men man väljer själv hur man skall hantera den erfarenheten. Man har eget ansvar för sina handlingar. Att man blivit sårad är ingen ursäkt för dåligt uppförande i tio år efteråt.
    Håller helt med. Men tänker på många trådar här på FL där bonusmammor klagar på hemska biomammor och deras barn. Lever själv i en lycklig kärnfamilj men har inga problem att sätta mig in i hur det skulle kännas att bli lämnad och bli tvingad att avstå från mitt barn delvis och att då en annan kvinna ska uppfostra mitt barn (tanken gör mig illamående). Önskar bara att bonusmammorna kunde försöka sätta sig in i biomammans och barnets situation. Bonusmamman har ju troligen "valt" att sätta sig i denna sits men det behöver inte biomammans gjort. För henne kan situationen vara förkrossande och då kan det vara svårt att tänka klart.
  • Anonym (Bra man?)
    Ess skrev 2014-10-01 09:04:21 följande:
    Visst finns det båda sorter, de som lämnar och de som blir lämnade.
    I många fall tror jag att de som blir lämnade på ett riktigt fult sätt är de som tänker mest, och de som faktiskt sätter sitt barns behov i första rummet, dvs pratar inte skit om den andre och vill att barnet ska ha en fortsatt kontakt med pappan.

De som lämnar däremot har haft gott om tid på sig att planera sitt steg och hur dom ska agera för att få barnen med sig, skaffat nytt boende osv. De slänger fram flyttanmälan samtidigt som dom gör slut, och pappan hamnar i chocktillstånd och skriver på, dumt nog.
    Dom har även haft gott om tid på sig att bearbeta barnen, knyta dem hårdare till sig, få dem åt "rätt håll" sas.
    Det kan säkert stämma. Skulle tro att den som väljer att lämna ofta tänker mer på sig själv än familjens bästa (finns självklart undantag). Detta gäller givetvis även om kvinnan lämnar och tycker det då är självklart att pappan ska ha minst lika mycket rätt till umgänge med barnet som mamman.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym ("...") skrev 2014-10-01 08:48:58 följande:
    Nej, jag lever i en stabil kärnfamilj utan drama. Både jag och min make är uppväxta i stabila kärnfamiljer.

Men jag har arbetat med ungdomar med problematik. Dessa barn är ofta från splittrade familjer där ingen ville kämpa för dom. När det sedan blir ett problembeteende hos tonåringen så tar föräldrarna avstånd och skyller på varandra. Ingen kan se sin egna roll i barnets problem och det blir barnet som får skulden och blir avvisat. Det är sorgligt!

Tonåringarna säger ofta " ingen vill ha mig" vilket är ett tydligt uttryck för att barnet behövde någon som kämpade. Problemen kommer just PGA separationen och det faktum att ingen orkade med följderna denna fick hos barnet.

Att TS hoppar på en tonåring och kallar denna saker är avskyvärt! Att inte ta del i ett barns uppfostran och sedan peka finger är riktigt fult. Denna tråd har inget syfte mer än att peka finger. Barnet är ett offer och mamman har gjort vad varje förälder borde göra, kämpat till 100% för vad hon trodde var bäst för barnet.
    Jag kallar inte bonus för något dumt och vi har alltid viljat ha bonus hos oss.

Vad fasiken tror du det har tvistats för?

Vi älskar detta barn men......jag hade rätt!! Jag visste att barnet skulle bli som sin mor vid situationer där det inte går som hen vill.

Man lär sig att ljuga o gå bakom ryggen om man märker att det går vägen o om det är så personen som man levt mest med är!

Min bonus är inte det problembarn som du beskriver i ditt svar o vi är inte dom föräldrarna.
  • Brumma
    Anonym ("...") skrev 2014-10-01 08:48:58 följande:
    Nej, jag lever i en stabil kärnfamilj utan drama. Både jag och min make är uppväxta i stabila kärnfamiljer.

Men jag har arbetat med ungdomar med problematik. Dessa barn är ofta från splittrade familjer där ingen ville kämpa för dom. När det sedan blir ett problembeteende hos tonåringen så tar föräldrarna avstånd och skyller på varandra. Ingen kan se sin egna roll i barnets problem och det blir barnet som får skulden och blir avvisat. Det är sorgligt!

Tonåringarna säger ofta " ingen vill ha mig" vilket är ett tydligt uttryck för att barnet behövde någon som kämpade. Problemen kommer just PGA separationen och det faktum att ingen orkade med följderna denna fick hos barnet.

Att TS hoppar på en tonåring och kallar denna saker är avskyvärt! Att inte ta del i ett barns uppfostran och sedan peka finger är riktigt fult. Denna tråd har inget syfte mer än att peka finger. Barnet är ett offer och mamman har gjort vad varje förälder borde göra, kämpat till 100% för vad hon trodde var bäst för barnet.
    Som sagt läser du saker som inte står. Att du arbetat med barn med problematik men så tydligt väljer att hitta på saker själv finner jag gravt oroande.

VAR har TS hoppat på tonåringen? På vilket sätt? Att beskriva att en ungdom "ljuger, går bakom ryggen på sina vänner. Allt för att få som man vill..." är inte att hoppa på. Har du arbetat med ungdomar borde du veta att detta kan vara helt sant, rent fakta framställt UTAN att "snacka skit".

Att du även tar mamma parti efter att hon handlat som hon gjort är rent skrämmande och visar prov på att du inte kan se saker objektivt utifrån hur ngt beskrivs utan att redan från början utpeka TS och pappan som "skurk".

Barnet ville vara hos båda föräldrarna. Pappan kämpade för detta. Domen blev att barnet skulle bo vv. MAMMAN tvingade barnet att välja EN förälder.

Men det står klart att det inte spelar ngn roll hur illa mamman handlat, hur mkt pappan kämpat eller hur lite TS snackar skit - du har redan bestämt hur det utspelat sig och oavsett om fakta stämmer ihop med din version av historien eller inte så kommer du vrida faktan tills den passar dig bättre.
  • Ess
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 09:26:47 följande:
    Håller helt med. Men tänker på många trådar här på FL där bonusmammor klagar på hemska biomammor och deras barn. Lever själv i en lycklig kärnfamilj men har inga problem att sätta mig in i hur det skulle kännas att bli lämnad och bli tvingad att avstå från mitt barn delvis och att då en annan kvinna ska uppfostra mitt barn (tanken gör mig illamående). Önskar bara att bonusmammorna kunde försöka sätta sig in i biomammans och barnets situation. Bonusmamman har ju troligen "valt" att sätta sig i denna sits men det behöver inte biomammans gjort. För henne kan situationen vara förkrossande och då kan det vara svårt att tänka klart.
    Jag förstår rent ut sagt inte hur du tänker nu.
    Det finns ingen kvinna som ska uppfostra ditt/ert barn, det ligger på pappan att uppfostra barnet när det är hos honom. Med din inställning så kommer det att bli svårt, mår illa av tanken, sårad, osv.
    Det du åstadkommer med den inställningen är att du sätter ditt eget barn i en riktig rävsax. Jag antar att du skaffat barn med en man som du har förtroende för?
    Då får du fortsätta ha förtroende för hans uppfostran, även om en av er, eller båda vill gå skilda vägar.

Även om man väljer att gå in i ett förhållande där det finns ett barn sen innan, så innebär det inte att man väljer att gå in i ett förhållande där det sitter en utomstående "stalker" och försöker styra ens liv. DÅ kommer problemen som ett brev på posten, och de problemen drabbar ditt barn som du påstår dig älska så mycket.
    I längden så kommer det att drabba ditt barn som kommer att ses som en belastning och ett oönskat moment som bara drar bråk och problem med sig, genom sin blotta existens.
    Så tänk mer än en gång innan du agerar på ditt kränkta ego, vilket ju faktiskt till största delen är det det handlar om. OM du skulle hamna i situationen att ni går isär.
  • Anonym (Hade rätt)
    Brumma skrev 2014-10-01 09:39:46 följande:
    Som sagt läser du saker som inte står. Att du arbetat med barn med problematik men så tydligt väljer att hitta på saker själv finner jag gravt oroande.

VAR har TS hoppat på tonåringen? På vilket sätt? Att beskriva att en ungdom "ljuger, går bakom ryggen på sina vänner. Allt för att få som man vill..." är inte att hoppa på. Har du arbetat med ungdomar borde du veta att detta kan vara helt sant, rent fakta framställt UTAN att "snacka skit".

Att du även tar mamma parti efter att hon handlat som hon gjort är rent skrämmande och visar prov på att du inte kan se saker objektivt utifrån hur ngt beskrivs utan att redan från början utpeka TS och pappan som "skurk".

Barnet ville vara hos båda föräldrarna. Pappan kämpade för detta. Domen blev att barnet skulle bo vv. MAMMAN tvingade barnet att välja EN förälder.

Men det står klart att det inte spelar ngn roll hur illa mamman handlat, hur mkt pappan kämpat eller hur lite TS snackar skit - du har redan bestämt hur det utspelat sig och oavsett om fakta stämmer ihop med din version av historien eller inte så kommer du vrida faktan tills den passar dig bättre.
    Tack! Du förstår..
  • Anonym (Hade rätt)
    Ess skrev 2014-10-01 08:39:45 följande:
    Nej så behöver det inte alls va.
    Mamman kan välja att avsluta förhållandet, och ändå bestämma sig för att inte vilja samarbeta för fem öre.
    Gissningsvis av anledningen att hon kanske trott att pappan skulle falla på knä och bönfalla henne att stanna kvar och betyga henne sin innerliga kärlek. När det inte inträffade så fick hennes ego en rejäl törn, och sen ska han straffas genom att helst inte få träffa barnen mer.

Det är ju rätt självklart att pappans nya betyder mer än barnets mamma. Sedan de gemensamma barnen betyder lika mycket som de tidigare för honom. Men med en mamma som helat tiden påtalar att det inte är så, att de nya barnen betyder mer. Då ser det tidigare barnet orättvisor i allt, speciellt som någon så villigt pekar ut dem.
    Då är det orättvist att ha ett liv när barnet inte är där. De nya barnen ska aldrig få göra något när det tidigare inte är där osv. Ingen kan leva så i längden.

Att ha speciellt stor inverkan vh finns inte på kartan. För att ha inverkan krävs ett bra samarbete, annars spelar barnet ut föräldern som ställer krav med hjälp av den andre föräldern. Är det så så hjälper inte ens vv.
    Tack! Du förstår också.
  • Brumma
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 09:26:47 följande:
    Det är ändå inte en ursäkt för att inte se till sitt barns bästa. Hur sårad du än är, hur mkt du än vill ha barnet för dig själv så sätter man barnet framför sitt eget ego!

Dessutom är en stor del av bonusmammorna själva biomammor och kan utan större problem relatera till känslan att inte bestämma över sitt barn själv. Men istället för att sätta på sig offerkoftan och ignorera barnets bästa så kan de se att barnet har rätt till båda föräldrarna och att en extra vuxen som bryr sig om barnet faktiskt är ngt positivt och inte ngt negativt. Tycker verkligen det är sorgligt när vuxna inte kan arbeta för sitt barns bästa.
Svar på tråden ljug