• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Anonym (solsken)
    Ess skrev 2014-10-01 10:45:51 följande:

De allra flesta vill ju inte va utan sina barn. Men vv är långt ifrån alla barn som trivs med.

Vems välmående hade du satt främst, om dina barn kommit och sagt att dom ville hädanefter bo på heltid hos sin pappa och träffa dig vh.

Hade du fokuserat på dig själv genom att genomdriva vv, mot barnens vilja och välmående?

(Vilket kan va svårt att sätta emot om barnen är lite äldre och har provat vv under en period och vet att dom inte trivs och inte vill ha det så, dessutom så har dom pappan bakom sig som gärna tar emot dem på heltid)

Eller hade du valt att se till barnens bästa och låtit dem få den fasta punkten de önskade sig, även om ditt hjärta slitits itu av tanken?

Ingenting är svart eller vitt. Alla som har vh, har det inte pga att dom inte bryr sig om barnet.

Fast det är skillnad på barns önskningar och deras behov. Barn kan mycket väl önska sig godis till frukost, lunch och middag. Men då är det förälderns skyldighet att se till barnets behov och servera det näringsriktig mat istället.

Som i det här fallet där dottern önskade bo heltid med mamman. Båda föräldrarna lyssnade på hennes önskemål men ingen av dem såg hennes behov av att bo med en psykiskt frisk förälder.
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 10:53:57 följande:

Bara släpper barnet?!

Skratta ni bara om ni hade varit I denna sits så hade ni nog inte skrattat.

Min man är en super bra pappa.

Han är kanon både för bonus och gemensamma.

Frågar ni barnen så är dom eniga.

Skulle själv ha önskat att han dragit barnet ifrån mamman och ringt polis.

Polisanmält biomamman.

Men den vägen valde han inte för bonus skull!!!

Hur kunde det vara för bonusbarnets skull? Mamman är ju inte psykiskt stabil. Hur kunde det vara för barnets bästa att bo hos henne?
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 10:53:57 följande:

Bara släpper barnet?!

Skratta ni bara om ni hade varit I denna sits så hade ni nog inte skrattat.

Min man är en super bra pappa.

Han är kanon både för bonus och gemensamma.

Frågar ni barnen så är dom eniga.

Skulle själv ha önskat att han dragit barnet ifrån mamman och ringt polis.

Polisanmält biomamman.

Men den vägen valde han inte för bonus skull!!!

Eller grattis! Han lyckas vara en bra pappa för alla barnen utan ett. Hur låter det?
  • Anonym (Bra man?)
    Ess skrev 2014-10-01 10:45:51 följande:
    De allra flesta vill ju inte va utan sina barn. Men vv är långt ifrån alla barn som trivs med.
    Vems välmående hade du satt främst, om dina barn kommit och sagt att dom ville hädanefter bo på heltid hos sin pappa och träffa dig vh.

Hade du fokuserat på dig själv genom att genomdriva vv, mot barnens vilja och välmående?
    (Vilket kan va svårt att sätta emot om barnen är lite äldre och har provat vv under en period och vet att dom inte trivs och inte vill ha det så, dessutom så har dom pappan bakom sig som gärna tar emot dem på heltid)

Eller hade du valt att se till barnens bästa och låtit dem få den fasta punkten de önskade sig, även om ditt hjärta slitits itu av tanken?

Ingenting är svart eller vitt. Alla som har vh, har det inte pga att dom inte bryr sig om barnet.
    Det har jag aldrig påstått heller. Kanske blandar du ihop mig med någon annan....
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:55:47 följande:
    Hur kunde det vara för bonusbarnets skull? Mamman är ju inte psykiskt stabil. Hur kunde det vara för barnets bästa att bo hos henne?
    Denna mamma är ingen pskylopat.

Det är en frisk mamma som vill hA sitt barn 100%

Hon vill styra allt inget schema och tar alla beslut själv.

Tack! Ja han är en underbar pappa till ALLA barn.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:53:59 följande:
    Fast det är skillnad på barns önskningar och deras behov. Barn kan mycket väl önska sig godis till frukost, lunch och middag. Men då är det förälderns skyldighet att se till barnets behov och servera det näringsriktig mat istället.

Som i det här fallet där dottern önskade bo heltid med mamman. Båda föräldrarna lyssnade på hennes önskemål men ingen av dem såg hennes behov av att bo med en psykiskt frisk förälder.
    I din oskyldiga värld så är allting så enkelt.

Välkommen att ta kontakt med familjerätt advokat mm och återkom sen med information.

Om det vore så enkelt som du vill få det till så borde det inte finnas vårdnadstvister.
  • Anonym (Ano)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:53:59 följande:

Fast hur kan man påstå att biomamman är psykiskt sjuk ? För att hon har andra värderingar än en fördömande bonusmorsa.?

• Brumma
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:19:58 följande:
    Det finns faktiskt föräldrar som egentligen inte vill leva separerade från sina barn men som för den saken skull inte stjäl barnen.
    Det finns det. Jag har inte påstått ngt annat.

Men i DEN HÄR tråden är det en mamma som velat ha ensamrätt på sitt barn. Likadant anser min bonus mamma - hon är MAMMA, alltså den enda viktiga. Pappan är mindre värd och mindre viktig. Och hon agerar därefter.
  • Brumma
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 10:20:24 följande:
    Självklart tror jag alla normalfungerande föräldrar mår dåligt av att vara ifrån sina barn, pappor som mammor. Jag tror alla normala föräldrar mår dåligt utan sina barn och alla barn mår dåligt utan sina välfungerande föräldrar. Det är just därför jag tycker det är så sorgligt att så många familjer splittras idag och att föräldrar och barn tvingas leva delvis åtskilda. Och blir självklart ännu värre när föräldrarna sen inte kan sammarbeta oavsett orsak. De stora förlorarna är alltid barnen och önskar alla tänkte sig för en gång extra innan de skaffar barn och sedan alltid sätter dem i första hand när de väl fått dem.
    Jag håller med om att de stora förlorarna är barnen - men du verkar se allt i svart o vitt och hur det "borde vara". Nu har vi situationer där förhållanden tar slut. Där barn blir till utan att föräldrarna har en relation. Där ens föräldern lämnar eller båda bryter som ett gemensamt beslut. Och vi har fall där den ena föräldern VÄGRAR samarbeta. Som snackar skit inför barnet, baktalar och försvårar. Som flyttar med barnet, vägrar följa domen osv. Där ÄR det kaos och DÄR är en situation som är verklig.

Du kan prata om önsketänkande och om hur du VILL att det ska vara hur mkt som helst - det innebär inte att dessa situationer som är vardag för tusentals barn och föräldrar försvinner.

När vi läser hur både barn och ens föräldern (här pappan) far illa över hur den andra föräldern (här mamman) betett sig så sitter vi med en redan "färdig" situation. Och att prata om hur man borde bete sig hjälper inte. För föräldern som bråkar och använder barnet som slagträ slutar inte för det.
  • Brumma
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 10:21:13 följande:
    Du har varit där. Då vet du hur det kan vara.

Märks att dom andra inte har varit i närheten av detta.
    Ja tyvärr. Och ser konsekvenserna i hur bonus beter sig. Hon har alltid velat bo vv (sen hon blev stor nog att välja) men hennes mamma satte stopp för det när hon var tillräckligt liten för att mamman kunde ta henne och flytta (eftersom mamman då var den primära anknytningspersonen). Nu försöker dessutom hennes mamma lägga skulden på pappan - att HAN flyttade... Lyckligtvis VET ju tösen mkt väl att de bodde grannar innan mamman flyttade....

Det är sorgligt att en person kan göra livet svårt för så många - det skadar bonus, det skadar min man och mig och det skadar våra gemensamma barn - bonus syskon.

Tyvärr lör man sig på vägen att allt inte är så enkelt som många tror. Det är inte ngn speciellt kul läxa att lära sig och man får väl försöka tänka att de som sitter och säger att det är så "enkelt" att kämpa vidare och "tvinga" den andra föräldern till samarbete - eller ta boendet från ngn som i lagens mening är en lika bra förälder (inga missbruk o vanvårdar inte barnet) som den andra helt enkelt förskonats från att ha upplevt det själva. Fantastiskt för dem o ännu bättre för deras barn - men ganska inskränkt ändå....
Svar på tråden ljug