• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 09:38:33 följande:

Jag kallar inte bonus för något dumt och vi har alltid viljat ha bonus hos oss.

Vad fasiken tror du det har tvistats för?

Vi älskar detta barn men......jag hade rätt!! Jag visste att barnet skulle bli som sin mor vid situationer där det inte går som hen vill.

Man lär sig att ljuga o gå bakom ryggen om man märker att det går vägen o om det är så personen som man levt mest med är!

Min bonus är inte det problembarn som du beskriver i ditt svar o vi är inte dom föräldrarna.

Nä, för du är ju ingen förälder alls till barnet i ts. Annars skulle jag vilja påstå att din man och mamman visst är de föräldrarna. Ja, inte har de klarat av att samarbeta i alla fall.

Sedan inser du väl att det finns grader i helvetet. Ditt bonusbarn är kanske inte ett problembarn av rang men problem det har hon ju uppenbarligen. Åtminstone om man ska lita på din ts.
  • Anonym (Ano)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 07:53:28 följande:
    Jag snackar inte skit. Jag beskriver fakta det är en jäkla skillnad!!

Tanken har aldrig slagit dig att det är du själv som är orsak till det dåliga samarbetet. Du famstår mer och mer som väldigt kall, självgod och fördömande.

Du säger bl.a.  att du ogillar barnet i fråga p.g.a dess personlighet, USCH!

Om det gällde mitt barn så skulle jag nog slåss för att det skulle sippa att utsättas för dig i den mån det vore möjligt. Tyvärr verkar det som om din man också sviker sitt barn, kan dock vara din partiska beskrivning som är missvisande.

Och nej, jag talar inte i egen sak, jag lever i ett lyckligt äktenskap med mannen som är biologisk far till mina nu vuxna barni

• Anonym (solsken)

Ju "ondare" den andra föräldern är desto större ansvar har den "goda" föräldern att kämpa för barnet.

Det är fullständigt horribelt att lämna barnet i händerna på den "onda" föräldern och sedan skylla ifrån sig när det visar sig att barnet tagit skada av det.

Vilja slippa en vårdnadstvist, barnets egna åsikter (som är hjärntvättat och knappast vet sitt egna bästa) och jada jada. Det är bara bortförklaringar för att försöka lätta på sitt egna samvete.

• Anonym (Bra man?)
    Ess skrev 2014-10-01 09:43:45 följande:
    Jag förstår rent ut sagt inte hur du tänker nu.
    Det finns ingen kvinna som ska uppfostra ditt/ert barn, det ligger på pappan att uppfostra barnet när det är hos honom. Med din inställning så kommer det att bli svårt, mår illa av tanken, sårad, osv.
    Det du åstadkommer med den inställningen är att du sätter ditt eget barn i en riktig rävsax. Jag antar att du skaffat barn med en man som du har förtroende för?
    Då får du fortsätta ha förtroende för hans uppfostran, även om en av er, eller båda vill gå skilda vägar.

Även om man väljer att gå in i ett förhållande där det finns ett barn sen innan, så innebär det inte att man väljer att gå in i ett förhållande där det sitter en utomstående "stalker" och försöker styra ens liv. DÅ kommer problemen som ett brev på posten, och de problemen drabbar ditt barn som du påstår dig älska så mycket.
    I längden så kommer det att drabba ditt barn som kommer att ses som en belastning och ett oönskat moment som bara drar bråk och problem med sig, genom sin blotta existens.
    Så tänk mer än en gång innan du agerar på ditt kränkta ego, vilket ju faktiskt till största delen är det det handlar om. OM du skulle hamna i situationen att ni går isär.
    Som sagt så är detta som tur är inte min verklighet och kommer förhoppningsvis aldrig bli det. Kan inte tänka mig någon småbarnsförälder som inte "mår illa" av tanken på att vara ofrivilligt skild från sitt barn halva tiden. Men som detta visar är vi alla olika och våra egna situationer och erfarenheter färgar hur vi upplever saker.
  • Anonym (Hade rätt)

Sluta nu!

Jag har aldrig snackat skit o kallat barnet för något och min man är en jätte bra pappa.

Det märks att ni ej har levt eller lever såhär.

Är alla lika i er värld? Inga olikheter när det gäller personligheter?

Alla barn lika vid uppfostran?

• Anonym (Bra man?)
    Brumma skrev 2014-10-01 09:45:09 följande:
    Det är ändå inte en ursäkt för att inte se till sitt barns bästa. Hur sårad du än är, hur mkt du än vill ha barnet för dig själv så sätter man barnet framför sitt eget ego!

Dessutom är en stor del av bonusmammorna själva biomammor och kan utan större problem relatera till känslan att inte bestämma över sitt barn själv. Men istället för att sätta på sig offerkoftan och ignorera barnets bästa så kan de se att barnet har rätt till båda föräldrarna och att en extra vuxen som bryr sig om barnet faktiskt är ngt positivt och inte ngt negativt. Tycker verkligen det är sorgligt när vuxna inte kan arbeta för sitt barns bästa.
    Som jag skrev håller jag med om att det inte är en ursäkt, men kan vara en förklaring. Tycker självklart att barnets bästa är det viktigaste och om vi försöker förstå varför människor agerar som de gör så är det lättare att sammarbeta. Men tyvärr ändå inte alltid möjligt ändå.
  • Brumma
    Anonym (Bra man?) skrev 2014-10-01 09:58:45 följande:
    Som sagt så är detta som tur är inte min verklighet och kommer förhoppningsvis aldrig bli det. Kan inte tänka mig någon småbarnsförälder som inte "mår illa" av tanken på att vara ofrivilligt skild från sitt barn halva tiden. Men som detta visar är vi alla olika och våra egna situationer och erfarenheter färgar hur vi upplever saker.
    Du tror inte att pappan mått lika illa av att vara ifrån sitt barn? Inte ens på halvtid eftersom mamman fick igenom vh tillslut... Jag såg vad det gjorde med min man när mamman tog deras dotter och flyttade - jag har även sett vad det lett till för barnet - och det är ngt jag aldrig skulle kunna utsätta mina barns pappa för, ELLER utsätta mina barn för om vi i framtiden skulle välja att gå skilda vägar.
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 10:01:12 följande:

Sluta nu!

Jag har aldrig snackat skit o kallat barnet för något och min man är en jätte bra pappa.

Det märks att ni ej har levt eller lever såhär.

Är alla lika i er värld? Inga olikheter när det gäller personligheter?

Alla barn lika vid uppfostran?

Hur kan en frånvarande pappa vara en bra pappa?
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:14:23 följande:
    Hur kan en frånvarande pappa vara en bra pappa?
    Googla på vårdnadstvister och umgängessabotage
  • Anonym (solsken)
    Brumma skrev 2014-10-01 10:12:43 följande:

Du tror inte att pappan mått lika illa av att vara ifrån sitt barn? Inte ens på halvtid eftersom mamman fick igenom vh tillslut... Jag såg vad det gjorde med min man när mamman tog deras dotter och flyttade - jag har även sett vad det lett till för barnet - och det är ngt jag aldrig skulle kunna utsätta mina barns pappa för, ELLER utsätta mina barn för om vi i framtiden skulle välja att gå skilda vägar.

Det finns faktiskt föräldrar som egentligen inte vill leva separerade från sina barn men som för den saken skull inte stjäl barnen.
Svar på tråden ljug