• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Brumma
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-29 13:43:08 följande:
    Eller så kunde han stämt henne på boendet. Om hon var så svår som du beskriver kan det inte varit omöjligt att vinna.
    Du läser inte vad som skrivs va? Eller ignorerar du det faktum att de kom till punkten där det var tvunget att välja boende och barnet tvingades välja - och valde mamman då hon var ensam?

Eftersom det står i lagen att barnen skall lyssnas på och det inte är ngt "allvarligt fel" på mamman (dvs hon missbrukar inte, vanvårdar inte barnet osv) så innebar en ny stämning på boendet med största sannolikhet att barnet än en gång varit tvungen att välja och ställas mot ena föräldern. Och i slutändan antingen fått vh hos mamman mot barnets vilja eller fortsatt som tidigare med vh hos pappa. Dessutom är risken stor att en av föräldrarna förlorat vårdnaden då upprepade stämningar ofta leder till det (pga samarbetsproblem).

HUR skulle det gagnat barnet anser du? Ännu en upprivande stämning med antagligen samma utgång som idag...
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-29 13:43:08 följande:
    Eller så kunde han stämt henne på boendet. Om hon var så svår som du beskriver kan det inte varit omöjligt att vinna.
    Det gick inte!!

Och det var inget som barnet var intresserad av
  • Anonym (Ano)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-09-29 14:02:18 följande:
    Det gick inte!!

Och det var inget som barnet var intresserad av
    Varför har du överhuvudtaget lagt ut den här tråden. Du vill inte ha råd och andras synpunkter verkar inte intressera dig heller..
    Är enda syftet att ondgöra dig över biomamman?
  • BioBonus
    Anonym (Ano) skrev 2014-09-29 14:32:33 följande:
    Varför har du överhuvudtaget lagt ut den här tråden. Du vill inte ha råd och andras synpunkter verkar inte intressera dig heller..

Om du läser TS så ber hon inte om råd. Hon skriver av sig här istället för att kanske säga det högt i verkliga livet. Hon konstaterar att mammans sätt att vara förälder har straffat sig. Varken mer eller mindre. Verkar hon nöjd över det? Nej. Kan hon göra något åt det? Nej. Är det ok att "ondgöra" sig över en biomamma i en anonym tråd på nätet? Ja, så länge man inte hänger ut henne så är det kanske det bästa stället att "kräka av sig lite"... Så det inte sipprar ut till de inblandade barnen.

Andras synpunkter tycker jag allt att hon är intresserad av. Hon kanske inte håller med om allas, men hon besvarar dem.

• Anonym (Hade rätt)
    Anonym (Ano) skrev 2014-09-29 14:32:33 följande:
    Har du gett mig några råd?

Tycker mest att jag har fått påhopp av vissa och andra förstår precis hur jag menar och hur jag känner.

Vill skriva denna tråd för att förklara hur det kan bli och skriva av mig.

Detta skulle kanske skickas till rätten och till biomamman?

Såhär kan det gå när någon skriker över mycket! Istället för att samarbeta och bete sig vuxet. Ego föräldrar finns det gott om.

De som ser sitt före barnets. Sen när det bränner till och inte är lätt då är det återigen den Andres fel.

Tänka sig att man aldrig kan stå för sina beteenden och stå för konsekvenser utan fortsätter skylla på alla andra.

Nu kanske inte bio skulle skylla på min man eller mig?! Hon har nog inte ens märkt detta beteende? Pga det är ju sådan hon själv är.
  • Anonym (acc)

Hej TS! Jag tror att det är väldigt svårt för många som inte har varit i den sitsen att förstå att det kan faktiskt ibland bero till mer än 90% på den ena parten att samarbetet mellan två parter inte fungerar. Man tror liksom på det gamla talesättet "det är inte ens fel om två träter". Men ibland är det faktiskt den ena parten som satsar på att skapa konflikt och inte samarbeta.

Säkert finns det saker som din man hade kunnat gjort mer eller bättre men det verkar helt klart som om han har kämpat mer än de flesta med bl a flera vårdnadstvister.

Men hur gammalt är barnet idag? Är det barnet som är 15 år eller har ni kämpat i 15 år? Är barnet 15 år så går det ju fortfarande att påverka menar jag men om det är 18-20 år så är det liksom "kört" och kanske lika bra då att bo hos mamman tills "barnet" flyttar hemifrån och att ni fokuserar på att skapa en mer vuxen relation till "barnet"?

• Ess
    Anonym (acc) skrev 2014-09-30 14:50:07 följande:

Hej TS! Jag tror att det är väldigt svårt för många som inte har varit i den sitsen att förstå att det kan faktiskt ibland bero till mer än 90% på den ena parten att samarbetet mellan två parter inte fungerar. Man tror liksom på det gamla talesättet "det är inte ens fel om två träter". Men ibland är det faktiskt den ena parten som satsar på att skapa konflikt och inte samarbeta.

Säkert finns det saker som din man hade kunnat gjort mer eller bättre men det verkar helt klart som om han har kämpat mer än de flesta med bl a flera vårdnadstvister.

Men hur gammalt är barnet idag? Är det barnet som är 15 år eller har ni kämpat i 15 år? Är barnet 15 år så går det ju fortfarande att påverka menar jag men om det är 18-20 år så är det liksom "kört" och kanske lika bra då att bo hos mamman tills "barnet" flyttar hemifrån och att ni fokuserar på att skapa en mer vuxen relation till "barnet"?

Helt rätt. Så länge en vägrar samarbeta så är det kört, men väldigt många inser inte det.
  • Anonym (solsken)
    Anonym (acc) skrev 2014-09-30 14:50:07 följande:

Ja, det kan mycket väl vara så att det bara är den ena som har samarbetsproblem. Men det innebär inte att den andra föräldern inte misslyckas om denne inte klarar av att skydda barnet från den andra skadliga föräldern.
  • Ess
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-30 22:29:49 följande:
    Ja, det kan mycket väl vara så att det bara är den ena som har samarbetsproblem. Men det innebär inte att den andra föräldern inte misslyckas om denne inte klarar av att skydda barnet från den andra skadliga föräldern.
    Exakt vad ska du göra?
    Ställa dig och dra i barnets andra arm?
    Snacka mer skit om den andre förälder än vad den gör om dig, så att du "vinner"?
  • Anonym (Ano)
    Ess skrev 2014-10-01 06:38:11 följande:
    Exakt vad ska du göra?
    Ställa dig och dra i barnets andra arm?
    Snacka mer skit om den andre förälder än vad den gör om dig, så att du "vinner"?

Snacka skit om i det här fallet biomamman är väl precis vad TS gör. Vinner TS,?

Aha, det är det hela tråden går ut på?

Svar på tråden ljug