• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • BioBonus
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-29 10:47:04 följande:
    Men då skulle de ju bara varit ännu mer misslyckade..

Men seriöst. Är det omöjligt att misslyckas som förälder? Kan man bara kalla det för ett misslyckande om man fattade ett beslut fast man visste bättre?
    Nej, det är klart att man kan misslyckas som förälder. Och det har de båda kanske gjort. Eller så har de lyckats väldigt väl under rådande omständigheter.

Jag tycker det är förmätet att sitta som anonym på nätet och sätta sig till doms över en annan människa utan att veta vad som ligger bakom besluten.

Vi vänder på det: Med facit i hand så gjorde mamman fel som krävde att barnet skulle bo heltid hos henne. Det var inte för barnets bästa. Hon skulle ha släppt vad som var bäst för henne och satt barnet i främsta rummet istället.
  • Anonym (Hade rätt)
    BioBonus skrev 2014-09-29 11:00:58 följande:
    Nej, det är klart att man kan misslyckas som förälder. Och det har de båda kanske gjort. Eller så har de lyckats väldigt väl under rådande omständigheter.

Jag tycker det är förmätet att sitta som anonym på nätet och sätta sig till doms över en annan människa utan att veta vad som ligger bakom besluten.

Vi vänder på det: Med facit i hand så gjorde mamman fel som krävde att barnet skulle bo heltid hos henne. Det var inte för barnets bästa. Hon skulle ha släppt vad som var bäst för henne och satt barnet i främsta rummet istället.
    Toppen! Dit jag ville komma med min tråd. Allt tjafs och detta krig som varit under alla dessa år.

Pappans ord har inte varit något värt. Fått kämpa för sin rätt.

Mamman har enligt sig varit MAMMA.

Ljugit gått bakom ryggen för att få sin vilja igenom. Det har låtit barnets vilja.

Jag har märkt tendenser att barnet tjurar ihop o vägrar prata om denne inte får som man vill.

Kan ljuga oss rakt upp i ansiktet.

Nu börjas det även mot vänner.

Klart det gör då man sett o hört att mamman glider igenom med hjälp av detta
  • Anonym (solsken)
    BioBonus skrev 2014-09-29 11:00:58 följande:

Jag har aldrig påstått att mamman är fri från skuld. Hon har nog begått en jävligt många misstag om man ska lita på ts. Det enda jag opponerat mig mot är ts onyanserade inställning till att det är mamman som bär all skuld. Jag skulle istället vilja påstå att skulden är deras gemensamma eftersom det är deras gemensamma barn.
  • Anonym (Ano)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-29 11:27:11 följande:
    Jag har aldrig påstått att mamman är fri från skuld. Hon har nog begått en jävligt många misstag om man ska lita på ts. Det enda jag opponerat mig mot är ts onyanserade inställning till att det är mamman som bär all skuld. Jag skulle istället vilja påstå att skulden är deras gemensamma eftersom det är deras gemensamma barn.

Det jag främst kan läsa ut av Ts inlägg är att hon av någon anledning tycker jäkligt illa om biomamman (kanske för att hon inte är lika präktig som Ts anser sig vara)

Sen undrar jag om bonusbarnet kanske kommit upp i tonåren, majoriteten av alla barn är mer eller mindre knepiga då fast Ts föredrar att ge mamman skulden.

• Anonym (Hade rätt)
    Anonym (Ano) skrev 2014-09-29 12:18:43 följande:

Det jag främst kan läsa ut av Ts inlägg är att hon av någon anledning tycker jäkligt illa om biomamman (kanske för att hon inte är lika präktig som Ts anser sig vara)

Sen undrar jag om bonusbarnet kanske kommit upp i tonåren, majoriteten av alla barn är mer eller mindre knepiga då fast Ts föredrar att ge mamman skulden.

Nu har du fel! Präktig är det minsta jag är.

Nej jag gillar inte biomamman. Hon är orsaken till varför vi har vh och hon är orsaken till varför bonus är som hen är.

Jo visst tonåringar är tonåringar men ljug och gå bakom ryggen? Njae det är inte okej!
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-09-29 12:29:59 följande:

Nu har du fel! Präktig är det minsta jag är.

Nej jag gillar inte biomamman. Hon är orsaken till varför vi har vh och hon är orsaken till varför bonus är som hen är.

Jo visst tonåringar är tonåringar men ljug och gå bakom ryggen? Njae det är inte okej!

Men fattar du dåligt? Var är din mans del i det hela? Har han inget ansvar för sitt barn??

Man skulle lika gärna kunna säga att barnet är som hon är på grund av en frånvarande pappa.
  • Anonym (En annan mamma)

Spontant känns det som att ni borde söka hjälp.... Låter jättejobbigt! Min dotter bor hos sin pappa vv och det är vi helt överens om, och det fungerar oftast bra. Men vi har olika syn på föräldraskap och jag upplever att jag får "jobba" lite extra med henne den dagen hon kommer till mig. Känns som att hon testar mig, kollar lite hur långt hon kan gå. Om jag skulle märka att hon uppvisar, för mig obehagliga sidor som att ljuga och försöka manipulera sin omgivning, skulle jag söka hjälp, för att försöka hitta bättre förhållningssätt.

Jesper Juuls artiklar har hjälpt mig personligen mycket, t ex "När barn ljuger" eller "Tonårsfamiljen".

http://www.family-lab.se/artiklar_av_jesper_juul.asp

• Brumma
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-29 12:32:56 följande:
    Men fattar du dåligt? Var är din mans del i det hela? Har han inget ansvar för sitt barn??

Man skulle lika gärna kunna säga att barnet är som hon är på grund av en frånvarande pappa.
    Om pappan nu är frånvarande (har vh) pga mamman så faller även det på mamman, eller hur?

Du frågar om TS fattar dåligt (på ett förövrigt mkt otrevlig sätt - varför inte hålla det på saklig nivå?) men det könns som om det snarare är du som vägrar ta till dig att situationer inte alltid är som du anser att de ska vara. Att frånvarande pappor inte alltid är frånvarande pga att de inte vill vara en kika stor del av barnets liv som mamman utan för att mamman tvingat in dem i en situation där de inte har möjlighet att närvara i samma utsträckning.

Om barnet är som hon är pga en frånvarande pappa så är det hu för att mamman vägrade låta pappan vara mer närvarande (och nej, det ÄR inte bara att fortsätta "kämpa". Ofta kommer man till en gräns där mer "kämpande" gör det än värre för barnet).
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-29 12:32:56 följande:

Nej det kan hon inte och jag fattar inte dåligt.

Vi hade vv en tid biomamman tyckte inte att barnet skulle ha något schema.

Lika med att när hon ville o behövde så gällde hennes tider.

Vi visste varken från eller till.

Det slängdes lur i örat gapade skrek.

Struntade själv i att svara i tfn svara på sms osv

Vi hade ibland inget barn att hämta på dagis och mamman försvann så man fick inte tag i dom.

Fick sedan vv på schema efter vårdnadstvist. Mamman fortsatte sitt race.

Tvist igen. Osv osv

Till slut så säger min mans advokat att rätten kommer att dömma vh hos en av er pga att det visat att ni inte kan samarbeta trots schema.

Går inte att samarbeta med en person som inte vill.

När de frågade barnet så säger denne vv

Uteslutet menar rätten.

Då hen var tvungen att välja hos familjerätten med modern utanför dörren så blev det till slut vh hos oss....

O så har det sett ut i många år.

Skulle min man ej gått med på det utan överklagat o fått rätt så skulle skiten fortsatt och det skulle bli tvist på tvist på tvist...

Så nej ni har fel min man kämpade. Felet han gjorde var att han var för snäll i mellanåt han skulle ha letat reda på barnet och tagit med sig denne hem.

Han skulle ha varit hårdare mot mamman.

Han skulle ha anmält alla gånger barnet inte gick att hämta. Så barnet blev hämtat av polis o familjerätt.

Det skulle han ju ha gjort.

Han var för snäll och mesig!!!

Förmodligen skulle barnet mått sämre av det tror inte ni det?
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-09-29 12:48:54 följande:

Nej det kan hon inte och jag fattar inte dåligt.

Vi hade vv en tid biomamman tyckte inte att barnet skulle ha något schema.

Lika med att när hon ville o behövde så gällde hennes tider.

Vi visste varken från eller till.

Det slängdes lur i örat gapade skrek.

Struntade själv i att svara i tfn svara på sms osv

Vi hade ibland inget barn att hämta på dagis och mamman försvann så man fick inte tag i dom.

Fick sedan vv på schema efter vårdnadstvist. Mamman fortsatte sitt race.

Tvist igen. Osv osv

Till slut så säger min mans advokat att rätten kommer att dömma vh hos en av er pga att det visat att ni inte kan samarbeta trots schema.

Går inte att samarbeta med en person som inte vill.

När de frågade barnet så säger denne vv

Uteslutet menar rätten.

Då hen var tvungen att välja hos familjerätten med modern utanför dörren så blev det till slut vh hos oss....

O så har det sett ut i många år.

Skulle min man ej gått med på det utan överklagat o fått rätt så skulle skiten fortsatt och det skulle bli tvist på tvist på tvist...

Så nej ni har fel min man kämpade. Felet han gjorde var att han var för snäll i mellanåt han skulle ha letat reda på barnet och tagit med sig denne hem.

Han skulle ha varit hårdare mot mamman.

Han skulle ha anmält alla gånger barnet inte gick att hämta. Så barnet blev hämtat av polis o familjerätt.

Det skulle han ju ha gjort.

Han var för snäll och mesig!!!

Förmodligen skulle barnet mått sämre av det tror inte ni det?

Eller så kunde han stämt henne på boendet. Om hon var så svår som du beskriver kan det inte varit omöjligt att vinna.
Svar på tråden ljug