• Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Ess
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 10:53:59 följande:
    Fast det är skillnad på barns önskningar och deras behov. Barn kan mycket väl önska sig godis till frukost, lunch och middag. Men då är det förälderns skyldighet att se till barnets behov och servera det näringsriktig mat istället.

Som i det här fallet där dottern önskade bo heltid med mamman. Båda föräldrarna lyssnade på hennes önskemål men ingen av dem såg hennes behov av att bo med en psykiskt frisk förälder.
    Behovet av en fast plats i tillvaron kan inte jämföras med att vilja ha godis till frukost.

Jag tycker det är fel av dig att skriva att mamman är psyksjuk, för det står ingenstans att hon skulle va det. Dum i huvudet, kan jag sträcka mig till eftersom hon inte förstår vidden av vad hon utsätter sitt eget barn för när hon totalt motarbetar den andre föräldern.
    Hämndbegär är inte kriminellt, varken om det är verkligt eller påhittat.
  • Ess
    Brumma skrev 2014-10-01 13:00:04 följande:
    Fast det är just det jag menar med lite förståelse för hur det faktiskt kan vara..

Jag har flera vänner i min närhet där mamman vakt att lämna - eller där de varit överens. Och där det gått åt pipan med samarbetet - pga mammans kontrollbehov. INTE för att pappan var otrogen. INTE för att han var elak när de separerade. INTE för att han träffat en ny omgående. INTE för att han inte tar sitt ansvar. INTE för att han försöker försvåra samarbetet. Utan helt enkelt för att mamman anser att det är hennes rätt som mamma att bestämma över barnen, att hon är viktigare, att hennes aktiviteter går först, att hennes uppfostran är "rätt", att hon anser sig rätt att veta ALLT pappan gör med barnen på sin tid, att hon har rätt att bestämma hur mkt en eventuell ny partner får engagera sig i barnen osv. (Och för att klargöra - i nästan alla fall känner jag mamman så det är inte skitsnack från pappans eller bonusmammans håll).

Det MÅSTE inte vara så - men enligt min erfarenhet är det relativt vanligt. Du kanske har en annan erfarenhet och det är helt ok - MEN du visar ingen förståelse att det kan vara på annat sätt än det DU tror.
    Känner igen det där.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 13:20:07 följande:
    Hur tycker du att jag ska beskriva biomamman?
    102 har jag inte skrivit.

Om du syftar på polisanmälningar odyl.? Så menar jag att och om min man hade gjort det så hade vi kanske jag säger kanske haft bonus på heltid.

Men det hade nog inte varit något lyckligare barn för det?!

Ingen önskar att ett barn ska behöva genomlida sådant.

Egentligen inte jag heller men funderar på om det hade fått människan att bete sig på ett annat sätt?

Nu är det som det är och vi kan summera att hennes sätt o beteende har satt sina spår.

Om det nu finns fler biomammor som är sådana här så hoppas jag att ni läser o tar till er detta.

Era barn gör inte som ni säger utan dom gör som ni gör. Märker dom att dom kan få som dom vill så använder de gärna samma metod verkar det som.

En personlighet som jag inte gillar hos folk.

Bortsett från det så är bonus toppen. Rar o go. Rar storasyskon till småsyskon
  • Anonym (solsken)
    Brumma skrev 2014-10-01 12:00:46 följande:

Barnet önskade bo varannan vecka.

Läser du inte?

Ja, och sedan ville barnet bo med bara mamman eftersom mamman var så ensam (eller nåt liknande). Låter det som man ska låta det barnet själv bestämma vart det ska bo??
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 11:02:20 följande:

Denna mamma är ingen pskylopat.

Det är en frisk mamma som vill hA sitt barn 100%

Hon vill styra allt inget schema och tar alla beslut själv.

Tack! Ja han är en underbar pappa till ALLA barn.

Nåt fel är det ju på en person som beter sig så labilt som mamman till ditt bonus och inte klarar av att tillgodose sitt barns mest primära behov. Personlig omognad eller psykiska besvär. Samma sak, olika namn.
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 12:29:24 följande:

Okej ska vi gå efter den personen som lämnade?

I deras fall så lämnade biomamman. Två år efter så blev vi ett par.

Min man har kämpat om han inte gjort det och om vh vore vår vilja tror ni att jag hade skrivit denna tråd då?

Vi har gemensamma barn och ser ingen skillnad på dessa barn. Barn som barn.

Dock har nu bonus börjat visa sidor som ej tillhör sidor som denne skulle ha haft om denne bott hos oss.

Vi ville det o vi kämpade för det men förlorade.

Vad exakt skulle vi ha gjort annorlunda?

Att kalla mig o min man för diverse saker och att försvara mammans handlingar är ett tecken på att ni ej tänker er in i barnets situation.

Ni ser ett litet ensamt barn med en kämpande mamma. Bredvid står bonusmamma o förstör o pappa som inte vill kämpa o som gör skillnad.

SÅ SER DET INTE UT HOS OSS

Du verkar tolka in saker i andras inlägg som inte finns där.

Det finns knappast någon här i tråden som ger din man all skuld. Men lägg ifrån dig offerkoftan och inse att ingen av föräldrarna är oskyldig.

Du kan förhärliga din man allt du vill men det förändrar inte saken. Han var mesig och lämnade därför kvar sitt barn hos en mindre lämplig mamma.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 13:35:27 följande:
    Ja, och sedan ville barnet bo med bara mamman eftersom mamman var så ensam (eller nåt liknande). Låter det som man ska låta det barnet själv bestämma vart det ska bo??
    En en tvist så är det rätten som bestämmer att barnet själva ska bestämma.

Åter igen tror du att min man kämpade om han ville ha vh?
  • Anonym (solsken)
    Anonym (Hade rätt) skrev 2014-10-01 13:47:47 följande:

En en tvist så är det rätten som bestämmer att barnet själva ska bestämma.

Åter igen tror du att min man kämpade om han ville ha vh?

Varför stämde han inte mamman på hela eller halva boendet?
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 13:41:41 följande:
    Du verkar tolka in saker i andras inlägg som inte finns där.

Det finns knappast någon här i tråden som ger din man all skuld. Men lägg ifrån dig offerkoftan och inse att ingen av föräldrarna är oskyldig.

Du kan förhärliga din man allt du vill men det förändrar inte saken. Han var mesig och lämnade därför kvar sitt barn hos en mindre lämplig mamma.
    Oj vad du har okunskap i detta ämne!

Svara inte i trådar om du inte har någon erfarenhet eller kunskap.

Jag har ingen offertröja jag säger bara som det är.

Biomammans sätt har präglat barnet.

Vill uppmärksamma andra på hur det kan bli.

Kanske dom vid en eventuell tvist kan påtala att det kan bli såhär om barnet ifrån tas vv?!

Det verkar finnas fler biosar som vill styra till 100% och är mamma med stora bokstäver och som ser pappa som barnvakt mm
  • Brumma
    Anonym (solsken) skrev 2014-10-01 13:35:27 följande:
    Nej. Men eftersom rätten dömde (flera gånger av vad jag kan se det) till vv och mamman FORTSATTE motarbeta skulle ännu en stämning antagligen lett till att antingen mamman eller pappan förlorat vårdnaden av barnet. Och det hade inte heller varit bra för barnet.

Barnet ville inte bo med bara mamman - men när barnet blev TVUNGEN att välja valde det mamman pga de orsaker du nämnde. Varför är det så mkt värre än att välja pappan av ngn anledning? MÅSTE man välja så hittar man en anledning - gör inte du det om du tvingas välja?

Säg att du har två barn varav det ena mår dåligt och är ledset. Båda vill ha din uppmärksamhet. Vilket barn väljer du? Det barn som för tillfället mår bra och är på gott humör, har en kompis hemma att leka med eller det barn som är ensamt och ledset?

Själv hade jag valt att ge mitt sjuka barn extra uppmärksamhet just i det tillfället eftersom det har störst behov av det just då. Du tror inte barn resonerar ngt liknande?
Svar på tråden ljug