• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Kelsson1

Jag vet att det inte alltid går att se kön men går det så berättar jag när vi vet

Angående FB grupp så träffas jag hellre här på FL än FB...

• nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-14 06:43:56 följande:

Jag vet att det inte alltid går att se kön men går det så berättar jag när vi vet

Angående FB grupp så träffas jag hellre här på FL än FB...

Vi håller tummarna att du får veta :) okej då gör vi så :)
  • Faer

Det här med namn är verkligen svårt.. Jag har kommit fram till att jag inte vill ha något jättevanligt namn iaf! Om det blir en tjej har jag kommit på hur många som helst iaf! Lykke, Stella, Svea, Ellie (favorit), Leiya, Lea, Lo, Luna eller som alla idiotförklara mig för - Nevea! ja de låter som hudkrämen men stavas inte som det och jag tycker det är jättefint! Och om det blir pojke har vi bara kommit på två namn- Holger eller Milias! Någon som har några bra förslag på pojknamn? och vad tycker ni om ovannämnda namn? :)

• nygift
    Faer skrev 2015-01-14 12:37:07 följande:

Det här med namn är verkligen svårt.. Jag har kommit fram till att jag inte vill ha något jättevanligt namn iaf! Om det blir en tjej har jag kommit på hur många som helst iaf! Lykke, Stella, Svea, Ellie (favorit), Leiya, Lea, Lo, Luna eller som alla idiotförklara mig för - Nevea! ja de låter som hudkrämen men stavas inte som det och jag tycker det är jättefint! Och om det blir pojke har vi bara kommit på två namn- Holger eller Milias! Någon som har några bra förslag på pojknamn? och vad tycker ni om ovannämnda namn? :)

Jag tycker att luna är super fint o inte så vanligt och milias är också fint :) pojknamn är mkt svårare jag gillar namnen

Isac. Fabian. Alexander (eftersom våran son ska heta det) men de är ju inga ovanliga tyvärr.
  • aleydis
    hemligönskan skrev 2015-01-15 08:01:12 följande:

Imorgon är det dags för RUL för mig.... ååh.

Lycka till! Jag var jättenervös men det var fantastiskt och jag var helt gråtmild hela kvällen efter :)
  • hemligönskan
    aleydis skrev 2015-01-15 08:24:19 följande:
    Lycka till! Jag var jättenervös men det var fantastiskt och jag var helt gråtmild hela kvällen efter :)
    Tack!! Åh jag kan tänka mig det...

Jag är ju en nojjare så jag hoppas verkligen att den lever och att allt ser ok ut...

Under natten idag kände jag för första gången den riktiga gravidmagen :D Den lite hårdare som stannar kvar när man ligger ner. Den var rätt stor också! Så mysigt!
  • nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-15 08:01:12 följande:

Imorgon är det dags för RUL för mig.... ååh.

Lycka till :) berätta hur de går :)
    aleydis skrev 2015-01-15 08:24:19 följande:

Haha jag är sån fortfarande så fort jag tänker på krabaten där inne. Väldens bästa känsla :),
  • Emgi

Åh va ja är avis på er som vart på RUL! Och såklart såå glad för er skull:)

Längtar så himla mycket..

Är i v16 nu och har tid för RUL den 3/2. Är så rädd att bebisen ska ha dött :'( magen börjar ju puta lite, men ja känner inga rörelser.. Känns så overkligt! När är de dags för RUL för er andra?

• nygift
    Emgi skrev 2015-01-16 09:08:34 följande:

Åh va ja är avis på er som vart på RUL! Och såklart såå glad för er skull:)

Längtar så himla mycket..

Är i v16 nu och har tid för RUL den 3/2. Är så rädd att bebisen ska ha dött :'( magen börjar ju puta lite, men ja känner inga rörelser.. Känns så overkligt! När är de dags för RUL för er andra?

Du behöver nog inte oroa dig lite tidigt egentligen o känna bebisen i vecka 16 jag går in i vecka 19 på söndag o känner knappt bebisen känner lite fladder ibland bara så inget att oroa sig för :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015