• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-13 18:10:58 följande:

Nygift: Stort grattis till besked om lilla prinsen , Alexander är fint namn.

Singoalla: Det var inte direkt dåliga siffror men kan förstå om du är orolig och blir du lugnare av UL tycker jag definitivt att det kan vara värt det.

Tack :)
  • Kelsson1

Nygift: siffrorna är efter KUB, dvs fosterdiagnostik vad risken är för att bebis föds med trisomi13, trisomi21 eller downs syndrom. Om man får så låga siffror som 1/200 rekommenderas fostervattensprov eller moderkaksprov för att se om bebis har ds eller trisomi.

• nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-13 18:24:02 följande:

Nygift: siffrorna är efter KUB, dvs fosterdiagnostik vad risken är för att bebis föds med trisomi13, trisomi21 eller downs syndrom. Om man får så låga siffror som 1/200 rekommenderas fostervattensprov eller moderkaksprov för att se om bebis har ds eller trisomi.

Aha okej då förstår jag. :)
  • Mellisen81
    nygift skrev 2015-01-13 18:19:43 följande:

Alltså nu låter jag dum i huvudet men vad är de? Haha

Tycker det va en bra fråga, hade inte heller en aning!

Nu är vi hemkomna från vårt RUL och det ser ut som vi kommer få en liten flicka. Sen flyttade dom tillbaka oss en vecka, så nu är man tillbaka i vecka 17+5, då beräknad till den 17/6. Men sicket litet yrväder, hon sparka och vifta för fullt! Så nu får det nog bli att sälja av lite pojkkläder. =)
  • Kelsson1

Mellisen: Så underbart med en liten prinsessa o 17/6 tycker jag är ett bra datum då vi har samma

• nygift
    Mellisen81 skrev 2015-01-13 19:12:55 följande:

Tycker det va en bra fråga, hade inte heller en aning!

Nu är vi hemkomna från vårt RUL och det ser ut som vi kommer få en liten flicka. Sen flyttade dom tillbaka oss en vecka, så nu är man tillbaka i vecka 17+5, då beräknad till den 17/6. Men sicket litet yrväder, hon sparka och vifta för fullt! Så nu får det nog bli att sälja av lite pojkkläder. =)

Haha bra inte bara jag som har noll koll haha åh vad mysigt med en flicka då är du alltså 3 dagar före mig :) stort grattis :) visst var de mysigt gjorde hon något speciellt där inne? :) åh gråter glädjetårar här hemma för alla :)
  • nygift

Undrar hur många barn som kommer på midsommarafton :)

• Mellisen81
    Kelsson1 skrev 2015-01-13 19:23:06 följande:

Mellisen: Så underbart med en liten prinsessa o 17/6 tycker jag är ett bra datum då vi har samma

Ja det ska bli så mysigt och va kul att vi har samma dag. Har ni kollat kön?

Nygift: Ska bli så spännande å se när det behagar dom små underverken att titta ut. =D Det är ingen här som startat någon grupp på FB?
  • Mellisen81
    Kelsson1 skrev 2015-01-13 20:05:18 följande:

Mellisen: Vi har RUL nästa måndag så då ska vi försöka ta reda på kön

Spännande! Håll oss uppdaterade! =D
Svar på tråden Sommarbebisar 2015