• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Singoalla14

Skulle ni göra ett extra privat ultraljud i v 18 om ni fick 1/7601 på kub?:) Jag har ett ultraljud inbokat v 20...

Kram

• Maria86

Åh grattis nygift! Då får vi båda pojkar då, vad roligt =)

Angående namn så är det så himla svårt, speciellt med killnamn tycker jag. Jag och min man har diskuterat fram och tillbaka mycket. Han är från Turkiet och vi bor i Turkiet så namnet kommer bli ett Turkiskt namn men vill att det skall vara enkelt att skriva och uttala även i Sverige. Andranamn kommer med 100% säkerhet bli Ali även om jag inte gillar det men min mans döda pappa hette så och ja jag kan inte riktigt ta det ifrån honom heller. Är nöjd så länge det bara blir andranamn =) Som tilltalsnamn har vi väl äntligen kommit överens om att det blir Emir eller Erdem. Men jag har kommit med säker en miljard förslag som ratats av min man, hehe. Och turkiska killnamn är inte de vackraste kan jag tycka....

• nygift
    Maria86 skrev 2015-01-13 17:09:18 följande:

Åh grattis nygift! Då får vi båda pojkar då, vad roligt =)

Angående namn så är det så himla svårt, speciellt med killnamn tycker jag. Jag och min man har diskuterat fram och tillbaka mycket. Han är från Turkiet och vi bor i Turkiet så namnet kommer bli ett Turkiskt namn men vill att det skall vara enkelt att skriva och uttala även i Sverige. Andranamn kommer med 100% säkerhet bli Ali även om jag inte gillar det men min mans döda pappa hette så och ja jag kan inte riktigt ta det ifrån honom heller. Är nöjd så länge det bara blir andranamn =) Som tilltalsnamn har vi väl äntligen kommit överens om att det blir Emir eller Erdem. Men jag har kommit med säker en miljard förslag som ratats av min man, hehe. Och turkiska killnamn är inte de vackraste kan jag tycka....

Vad svårt haha men emir tyckte jag var helt okej :) våran son ska heta björn o mellannamn pga min makes döda pappa.
  • nygift
    Ellonbellon skrev 2015-01-13 13:34:09 följande:

Vi ska också på rul 4 februari vi har två första namn på en tjej, Melia och Alexandra. Den första blir en Melia om det blir en pojke får mannen välja och det blir ett indiannamn från hans hemland: Yamandu, uttalas jamando.... Tog mig två år att vänja mig vid, men ska kalla honom Yam... Är inte överförtjust men mannen älskar det så kan inte ta det ifrån honom.

Åh vad roligt vilken tid? :) tycker de va fint namn lite annorlunda så de är.bra :)
  • nygift
    Singoalla14 skrev 2015-01-13 16:58:27 följande:

Skulle ni göra ett extra privat ultraljud i v 18 om ni fick 1/7601 på kub?:) Jag har ett ultraljud inbokat v 20...

Kram

Oj bra fråga vad innebär de? Har ingen koll
  • Stokke
    nygift skrev 2015-01-13 17:21:17 följande:
    Oj bra fråga vad innebär de? Har ingen koll
    Absolut inte, jag fick 1/537 och har bokat ett privat ul.
  • Stokke
    Singoalla14 skrev 2015-01-13 16:58:27 följande:

Kram

Absolut inte, fick 1/537 och jag har bokat ett privat ul.

Hade jag haft över 1000 hade jag aldrig bokat detta.
  • Kelsson1

Nygift: Stort grattis till besked om lilla prinsen , Alexander är fint namn.

Singoalla: Det var inte direkt dåliga siffror men kan förstå om du är orolig och blir du lugnare av UL tycker jag definitivt att det kan vara värt det.

• nygift
    Stokke skrev 2015-01-13 17:45:18 följande:

Absolut inte, fick 1/537 och jag har bokat ett privat ul.

Hade jag haft över 1000 hade jag aldrig bokat detta.

Alltså nu låter jag dum i huvudet men vad är de? Haha
Svar på tråden Sommarbebisar 2015