• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    Nika10 skrev 2015-01-06 23:26:35 följande:

Nygift, blev det någon vagn ?

Japp de blev en vagn super fin :) 1800,fick vi betala för både sitt och liggdel :)

Har även köpt resten av alla bebis saker nu så :) så nu väntar jag på att pappa ska hjälpa oss att sätta dit lister på golvet så jag kan sätta upp byrån vi köpte till bebben :)
  • Kelsson1
    Theresetesstessan skrev 2015-01-07 08:28:51 följande:

Sambon ska hjälpa mig att länka hjärtljuden efter jobbet. Så får ni höra. Ska bli kul att se vad ni tror. Jag själv hoppas på att det bara är en och att det finns en logisk förklaring. Haha

Vidhåller fortfarande att du bör mäta din egen puls så att du vet vad den är, som sagt ska bebis ligga på mellan 110-160 för att det ska anses vara normalt och som andra påpekat är det ovanligt att tvillingar skulle ha exakt samma puls. Tror att det är din egen du hittat, lyckas du inte hitta bebis puls så har du UL snart.
  • Theresetesstessan

Sambon ska hjälpa mig att länka hjärtljuden efter jobbet. Så får ni höra. Ska bli kul att se vad ni tror. Jag själv hoppas på att det bara är en och att det finns en logisk förklaring. Haha

• nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-07 09:18:32 följande:

Nygift: Verkligen ett kap, grattis

Tackar är super nöjd den blir jätte liten när man fäller ihop den :)
  • VioloLaviose

När ni ändå pratar om doppler och grejer, jag läste en gång om en som fått in ljud från navlesträngen? Hur låter det någon som vet?

Jag får in galoppljudet ca 156 slag/minut men bredvid hörs bara dunkande , lika snabbt dock :)

• tjugofemton

Någon som vill ge mig lite graviditetssymptom? ;) Känner mig så ogravid!! V 11+2 idag, snart är den magiska gränsen nådd

• nygift
    tjugofemton skrev 2015-01-07 12:34:28 följande:

Någon som vill ge mig lite graviditetssymptom? ;) Känner mig så ogravid!! V 11+2 idag, snart är den magiska gränsen nådd

Du kan få mitt illamående skulle göra allt för att kunna äta vad som helst
  • Ellonbellon
    VioloLaviose skrev 2015-01-07 12:33:52 följande:

När ni ändå pratar om doppler och grejer, jag läste en gång om en som fått in ljud från navlesträngen? Hur låter det någon som vet?

Jag får in galoppljudet ca 156 slag/minut men bredvid hörs bara dunkande , lika snabbt dock :)

Jag tycker det låter mer... Svoschande. Typ. Svårt att förklara. Pulserande svosch...
  • VioloLaviose
    Ellonbellon skrev 2015-01-07 13:26:14 följande:
    Jag tycker det låter mer... Svoschande. Typ. Svårt att förklara. Pulserande svosch...
    Awesome :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015