• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Theresetesstessan

Här kommer länken.

Är det min puls eller bebi hjärta?

Första 10 sekunderna är vänster sida och de andra 10 höger.

Hur hör man skillnad på min puls och hjärtljud?

• Ellonbellon
    Theresetesstessan skrev 2015-01-07 22:08:39 följande:

Här kommer länken.

Det låter inte som hjärtljud, det låter som blod.
  • nygift
    Theresetesstessan skrev 2015-01-07 22:08:39 följande:

Här kommer länken.

Jag hör hjärtljudet :) så låter min bebis :)
  • Ellonbellon

Kolla på denna, cirka 3.20 in, där har du hjärtljud. Det låter som en häst ungefär.
    Du hör också andra ljud i början om du lyssnar på hela, som inte är hjärtljuden.

Du kanske kan jämföra ljuden du får fram med det och se?

• Emeeliiee

Åh, grattis till er som varit på ultraljudet och vad kul att ni fick reda på könet :)

12 dagar kvar för oss, blir ett sent Rul (v 19+4) tror vår bm räknade lite fel när hon bokade in oss :P Jag har inte lyssnat på ngra hjärtljud eller fått se knyttet öht ngn gång så är otroligt förväntansfull...

• nygift
    Emeeliiee skrev 2015-01-08 00:37:48 följande:

Åh, grattis till er som varit på ultraljudet och vad kul att ni fick reda på könet :)

12 dagar kvar för oss, blir ett sent Rul (v 19+4) tror vår bm räknade lite fel när hon bokade in oss :P Jag har inte lyssnat på ngra hjärtljud eller fått se knyttet öht ngn gång så är otroligt förväntansfull...

12 dagar går fort vi ska på rul på tisdag o jag är så nervös haha fast jag har lyssnat på hjärtljuden fast jag är mer nervös för när den är beräknad haha :)

Men som sagt tolv dagar går fort :),
  • Kelsson1

Maria86: Vad roligt, grattis till beskedet om pojke

Baby doll: Hoppas du är bättre nu. Grattis till besked om liten prinsessa

• Stokke

Jag ville inte vänta till RUL den 11/2 så jag har bokat ett privat ul. Nu räknar jag ner till den 23/1. Kommer gå snabbt är om 2 veckor och 1 dag.

Sen är det bara 19 dagar kvar till RUL.

Funderar fram och tillbaka, vill vi veta kön eller inte?!

Allt känns fortfarande så overkligt, hoppas det blir mera verkligt när jag passerat v20 och börjar känna att någon är där inne.

Jag är bara i v15 (14+4). Så är väldigt kort gången än så länge.

• pottan
    Emeeliiee skrev 2015-01-08 00:37:48 följande:

Jag fick bokat mitt rul igår till den 2/2, tror det är rejält tryck på ul för då är jag i v 20+ 3, en väninna som ska ha i april fick göra sitt rul i v 20

lite tråkigt att vänta, men som en kompis så, tänk va fina bilder det blir när de är lite större :)
  • Stokke
    pottan skrev 2015-01-08 09:47:34 följande:
    Jag fick bokat mitt rul igår till den 2/2, tror det är rejält tryck på ul för då är jag i v 20+ 3, en väninna som ska ha i april fick göra sitt rul i v 20

lite tråkigt att vänta, men som en kompis så, tänk va fina bilder det blir när de är lite större :)
    Jag har alltid trott att RUL görs omkring v 20.

Jag kommer vara i 19+3 när jag gör mitt.
Svar på tråden Sommarbebisar 2015