• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Emeeliiee

Jaa, dagarna går sååå långsamt när man väntar på det roliga/spännande.. Men skönt o höra att det är fler som är inbokade runt v 20 :) Är det ett babyboom år 2015 månne?

• nygift

Jag kommer vara i vecka 19 när jag gör rul (18+1)

Så tror standarden är mellan 18-20 :)

Håller med helt om att tiden går så långsamt

• Stokke
    Emeeliiee skrev 2015-01-08 10:53:23 följande:

Jaa, dagarna går sååå långsamt när man väntar på det roliga/spännande.. Men skönt o höra att det är fler som är inbokade runt v 20 :) Är det ett babyboom år 2015 månne?

Visst går det lååååångsamt.

Är så less på detta. Bara v15 (v16 på söndag).

Men ska till BM och göra glykosprov på onsdag, sen ul den 23.

Åå vad seeeeeegt.
  • Whizzer

Kommer vara 19+3/4 när vi gör RUL.

Går det att se kön så vill vi veta, alldeles för nyfiken för att låta bli

• nygift

Var hos BM idag o vägde mig har gått ned 2,5 kg på 18 veckor. Hade gått upp lite sen tidigare dock.

Hur går de för er har ni gått upp eller ner? :)

• Emeeliiee

Jag har gått upp ca 6 kg redan, vägde 54 kg förut och är 171cm lång, väger nu runt 60. Tyckte det var märkligt att jag gått upp så mkt redan, men min bm sa att min kropp behövde antagligen det och att det var bara bra eftersom jag var så tunn innan.

• nygift
    Emeeliiee skrev 2015-01-08 16:33:42 följande:

Jag har gått upp ca 6 kg redan, vägde 54 kg förut och är 171cm lång, väger nu runt 60. Tyckte det var märkligt att jag gått upp så mkt redan, men min bm sa att min kropp behövde antagligen det och att det var bara bra eftersom jag var så tunn innan.

Aha okej skönt ändå.jag var ju överviktig sen innanså min BM blev glad att jag gått.ned
  • Kelsson1

nygift: Jag gick ju ner i vikt innan jul, kring 5kg men har gått upp ca 4kg över jul är nog en kombination av julgott o bebis

• nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-08 16:58:25 följande:

nygift: Jag gick ju ner i vikt innan jul, kring 5kg men har gått upp ca 4kg över jul är nog en kombination av julgott o bebis

Kul o höras andras viktvikt :). Har magen växt mkt då?
Svar på tråden Sommarbebisar 2015