• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Emeeliiee

Min mage putar, inte så att vem som helst kan se att man är gravid, men ändå en liten kula som är framträdande om jag har tajta kläder :) Så mysigt. Och snart har halva tiden gått!

• nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-09 11:04:20 följande:

Jag gick föst ner från 96,5 till 91,1 och nu väger jag 94,1. Jag är skitlång haha men är lätt överviktig.

Aha men de låter ju bra undrar hur mkt man går upp sen i slutet av graviditeten haha
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2015-01-09 11:18:42 följande:

Min mage putar, inte så att vem som helst kan se att man är gravid, men ändå en liten kula som är framträdande om jag har tajta kläder :) Så mysigt. Och snart har halva tiden gått!

Folk stirrar som tusan på min tjockis mage o undrar säkert varför jag inte bantar hahahhahaha

Vecka 19 på måndag :) rul på tisdag såååå nervös haha
  • Emeeliiee
    nygift skrev 2015-01-09 11:28:00 följande:
    Folk stirrar som tusan på min tjockis mage o undrar säkert varför jag inte bantar hahahhahaha

Vecka 19 på måndag :) rul på tisdag såååå nervös haha
    Haha, ja folk gillar ju att stirra ;) 

Åh, vad spännande! Känns som när man var liten och gick o väntade på sin födelsedag. Vårt rul är tisdagen därpå (11 dagar kvar, yay!)
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2015-01-09 12:06:54 följande:

Haha, ja folk gillar ju att stirra ;) 

Åh, vad spännande! Känns som när man var liten och gick o väntade på sin födelsedag. Vårt rul är tisdagen därpå (11 dagar kvar, yay!)

Hahha men längtar tills man ser att jag faktiskt är gravid o inte bara tjock haha.

Åh då är de inte många dagar kvar för er heller :)
  • Maria86
    Kelsson1 skrev 2015-01-09 06:26:15 följande:

Nygift: Jag har redan planerat vilka restauranger jag ska besöka nästa sommar får se om det är genomförbart bara.

Lilly Adelia & Maria86: Så länge man försöker undvika alla sötsaker o bara äter mat (om det inte är extrema portioner) så tror jag att det är ok.
    Räkna bara inte med att kilona försvinner av sig själv vid amning för det gör inte det för alla (jag är själv ett varnande exempel som istället lade på mig vikt vid amning). Så det man lägger på sig nu måste man kämpa med att få bort sedan.
    Menar nu inte att man ska börja banta (vilket man absolut inte ska vid graviditet) men inte helt fel att tänka till lite innan man stoppar i sig onyttigheter.

Nej stoppa i sig en massa onyttigheter är ingenting för mig då jag har min diabetes så kan inte äta sötsaker hur som helst utan hejd. Dock är jag tvungen att ta något sött när jag hamnar för lågt i socker då slinker ner lite onyttiga saker ändå ibland. I Sverige kör jag gärna på saft och dextrosol men inget av det finns att få tag på där jag bor just nu. Så det slinker ner nån kaka eller godisbit när jag blir låg i blodsocker. Sedan är nog mitt största problem att jag skulle behöva dra ner på portionerna mat, äter mer än jag behöver för att det är gott liksom. =)

Men nej jag har inga förhoppningar om att bara rasa i vikt och gå ner av amningen sen eller så utan jag tror det kräver mycket jobb och att jag försöker gå tillbaka till att träna som jag gjorde förr, eller kanske inte riktigt så hårt men komma igång igen i alla fall. Några här inne som tränar under graviditeten nu? Vad gör ni i så fall och hur mycket orkar ni med liksom?
  • Kelsson1

Emeeliiee & Nygift: Visst är det mysigt med RUL, mitt är också här snart (19/1)

Maria86: Mina portioner kunde också minskas ner men är bara så lycklig över att kunna äta något igen
    Jag är glad över att orka gå 1km till bussen, så det är min träning just nu men efter att ha bara legat ner i två månader är bara det en bedrift.

• nygift

Träna vad är det ? Haha orkar knappt upp för alla miljoner trappor vi har till våran lägenhet hahhaha sen blir jag helt slut av att typ städa lägenheten så de är min träning det :)

• Whizzer

Nån träning är det inte tal om här.. det blir de vanliga rundorna med hundarna och sedan ridlektion 1ggr/v, det får räcka

• LillyAdelia

Går ut med hunden och bär omkring på ett envist och ilsket barn men i övrigt ingen träning. Blir matt i benen och andfådd av att titta på vår trappa hemma.

Jag blöder näsblod mycket också, tänker att det nog blir värre om jag anstränger mig mer. Men knipövningar är bra, man vet att de gör nytta :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015