Kelsson1 skrev 2015-01-09 06:26:15 följande:
Nygift: Jag har redan planerat vilka restauranger jag ska besöka nästa sommar
får se om det är genomförbart bara.
Lilly Adelia & Maria86: Så länge man försöker undvika alla sötsaker o bara äter mat (om det inte är extrema portioner) så tror jag att det är ok.
Räkna bara inte med att kilona försvinner av sig själv vid amning för det gör inte det för alla (jag är själv ett varnande exempel som istället lade på mig vikt vid amning). Så det man lägger på sig nu måste man kämpa med att få bort sedan.
Menar nu inte att man ska börja banta (vilket man absolut inte ska vid graviditet) men inte helt fel att tänka till lite innan man stoppar i sig onyttigheter.
Nej stoppa i sig en massa onyttigheter är ingenting för mig då jag har min diabetes så kan inte äta sötsaker hur som helst utan hejd. Dock är jag tvungen att ta något sött när jag hamnar för lågt i socker då slinker ner lite onyttiga saker ändå ibland. I Sverige kör jag gärna på saft och dextrosol men inget av det finns att få tag på där jag bor just nu. Så det slinker ner nån kaka eller godisbit när jag blir låg i blodsocker. Sedan är nog mitt största problem att jag skulle behöva dra ner på portionerna mat, äter mer än jag behöver för att det är gott liksom. =)
Men nej jag har inga förhoppningar om att bara rasa i vikt och gå ner av amningen sen eller så utan jag tror det kräver mycket jobb och att jag försöker gå tillbaka till att träna som jag gjorde förr, eller kanske inte riktigt så hårt men komma igång igen i alla fall. Några här inne som tränar under graviditeten nu? Vad gör ni i så fall och hur mycket orkar ni med liksom?