• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Maddss

Jag har gått ner 4kg (vägde mig 2/1 senast) så nu vet jag inte exakt. Ska väga mig hos bm på måndag igen. Men är överviktig så bm säger bara att de e lugnt "du har så mkt att ta av". Bara hon har rätt så gör det mig ingenting om jag går upp eller ner, sålänge bebis mår bra

• Kelsson1

Nygift: Jepp magen syns ordentligt men det är andra graviditeten för mig

Maddss: Min BM sa samma sak att jag har att ta av men känns ändå bättre när det vänt o jag gått upp istället aldrig annars har jag velat gå upp i vikt

• Maddss
    Kelsson1 skrev 2015-01-08 18:49:54 följande:

Nygift: Jepp magen syns ordentligt smile1.gif men det är andra graviditeten för mig

Maddss: Min BM sa samma sak att jag har att ta av men känns ändå bättre när det vänt o jag gått upp istället smile1.gif aldrig annars har jag velat gå upp i vikt smile2.gif

Haha nä den känslan av att vilja gå upp i vikt har ja heller aldrig haft.

Sålänge jag vet att barnet mår bra så gör jag så gott jag kan :)

Men jag själv kanske mår bättre när jag väl går upp i vikt, eftersom jag då kan äta ordentligt. Nu mår jag illa av viss mat så då blir det jobbigt att äta därav viktnedgång
  • Kelsson1
    Maddss skrev 2015-01-08 18:53:28 följande:
    Haha nä den känslan av att vilja gå upp i vikt har ja heller aldrig haft.

Sålänge jag vet att barnet mår bra så gör jag så gott jag kan :)

Men jag själv kanske mår bättre när jag väl går upp i vikt, eftersom jag då kan äta ordentligt. Nu mår jag illa av viss mat så då blir det jobbigt att äta därav viktnedgång
    Det var därför jag också gick ner i vikt, kunde inte äta nästan någonting. Mycket skönare nu när man får i sig mat även om det fortfarande är begränsat med vad jag kan tänka mig att äta.
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-08 18:58:59 följande:

Det var därför jag också gick ner i vikt, kunde inte äta nästan någonting. Mycket skönare nu när man får i sig mat även om det fortfarande är begränsat med vad jag kan tänka mig att äta.

Jag är likadan inge kul att inte kunna äta så mkt dock haha men vad gör man inte för sin skatt.:)
  • LillyAdelia

På min mottagning säger de att det är standard med rul i v 19. För att vara standard skiftar det väl en hel del tycker jag!

Har gått upp 5 kilo, varav 4 redan innan plusset och alla säger att de trodde jag var beräknad mycket tidigare. Känns lite blandat att vara stor redan:/ är kort också så jag har alltid tyckt att jag ser knubbig ut trots normalvikt. Nåja, nu har man en ursäkt iaf :)

• Maria86

Jag har gått upp 5-6 kilo redan. Suger verkligen. Men hade svårt att hålla vikten redan innan men lyckades genom att träna typ 3 ggr om dagen. Sedan jag blev gravid har jag haft NOLL lust att träna så har slutat helt och dessutom gör min diabetes och att jag försöker ligga så lågt eller så normalt jag kan i blodsocker hela tiden att jag MÅSTE äta 3 ggr om dagen vilket jag inte gjorde innan för o hålla vikten (kunde typ skippa lunch och knappt äta nån frukost). 

Så mitt sätt att hålla vikten innan var nog inte egentligen så himla toppen heller, haha. Men nu har det verkligen ballat ur åt andra hållet och jag lägger bara på mig. Men försöker slappna av så gott det går och tänka att jag får ta tag i det sen...

• Kelsson1

Nygift: Jag har redan planerat vilka restauranger jag ska besöka nästa sommar får se om det är genomförbart bara.

Lilly Adelia & Maria86: Så länge man försöker undvika alla sötsaker o bara äter mat (om det inte är extrema portioner) så tror jag att det är ok.
    Räkna bara inte med att kilona försvinner av sig själv vid amning för det gör inte det för alla (jag är själv ett varnande exempel som istället lade på mig vikt vid amning). Så det man lägger på sig nu måste man kämpa med att få bort sedan.
    Menar nu inte att man ska börja banta (vilket man absolut inte ska vid graviditet) men inte helt fel att tänka till lite innan man stoppar i sig onyttigheter.

• LillyAdelia

Vill också varna för tanken att man går ner i vikt sen när man ammar. Jag rasade i vikt och hamnade några kilo under min normalvikt under de första månaderna. Blev snarare sliten än smal och glad som idealet. Sen slutade vi amningen och vips gick jag upp till ett par kilo över min vanliga vikt!

Tror iaf i mitt fall att jag hade svårt att äta tillräckligt och viktraset var mer som en bantning, man går ju upp allt igen!

Så tänk inte att allt ordnar sig automatiskt efteråt...så äta för två är liksom lite dumt i det långa loppet :)

• hemligönskan

Jag gick föst ner från 96,5 till 91,1 och nu väger jag 94,1. Jag är skitlång haha men är lätt överviktig.

Svar på tråden Sommarbebisar 2015