• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • Malin0710

Min lilla somnar olika varje gång. Lättast är liggamma henne i sängen. Men dagtid så somnar hon oftast väldigt lätt bara jag lägger henne i åkpåsen i vagnen och rullar ut vagnen på altanen. Ett annat säkert kort är ju i bilen förstås  
    I dag somnade hon för första gången i babysittern, hon är inte så förtjust iden så gissa om jag blev chockad! Ibland somna hon på sin lekfilt eller i sängen av sig själv. Jag trodde hon hade somnat för natten men hon vaknade för en stund sedan och låg jollra lite i sängen men somnade om av sig själv. Summa summarum så tror jag ändå att hon till största delen kräver att vi är med när hon somnar. 

Mitt största dilemma är att tajma alla hämtningar och lämningar på skola och dagis. Storasystrarna har ju olika tider så det blir ett evigt hattande hit och dit hela dagarna. Idag somnade lillan 20 minuter innan vi skulle till dagis för att hämta och då blev jag inte så populär när jag väckte henne...

Mitt bvc är duktiga på att ringa upp tycker jag. De har telefontid mellan 8-9 men om jag ringer en annan tid under dagen och pratar in på tel.svararen så ringe de oftast upp samma dag. 

Innan jul hade vi ett matschema dagtid på ganska exakt 2 timmar mellan målen men nu under julen har det inte varit någon rutin alls! Ibland 1 timme och ibland 3 timmar. Är det någon annan som upplever att det bökas vid bröstet? Jag tycker inte att hon ha ro att äta längre! (började på julafton när det var stökigt med mycket folk) Blir bara små snuttar här och där och då är hon ju snabbt hungrig igen. Då blir hon istället arg vid bröstet för att det inte kommer tillräckligt fort och det inte finns tillräckligt mycket. Vill ju helst att det går 3 timmar mellan så brösten är fulla och mättar bra! Nej, vi har helt tappat "synket"....

• Mymmlan

MeEmmA, det är ett vanligt missförstånd att blanda ihop katolska kyrkans läror med alla kristna men det som är gemensamt och enda anledningen till att kristna från början döptes är art Jesus sa "gå ut och gör alla till lärjungar, döp den och jag är med er alla dagar" (jag är religionsvetare och blir lite insnöad )

Detta med faddrar och gudföräldrar förresten har vi skilt på för våra barn. Vi har gudföräldrar på samma sätt som man hade förr i Sverige. Skulle något hända mig och min man har de åtagit sig att ta hand om och uppfostra våra barn.

• banan123

Här har BVC telefontid mellan 8-10. Funkar bra, dom svarar alltid (ringt 3 ggr). Min skatt är också sjuk. världens hosta och varit snorig. Han skulle fått spruta på fredag men det hoppar vi. Han får ha iaf en vecka på sig att må bra o sova ordentligt.

• Malin0710

Måste bara få dela med mig av min underbara dag!!!

Började med att hon sov bra i natt och åt bara 2 gånger. Så till frukostamningen var brösten mer än välfyllda. Lämnade sedan storasyster på dagis och hon somnade på vägen hem i bilen. Fortsatte sova 60min i vagnen på altanen så jag kunde äta frukost och kika på tv! Vaknade och åt igen sedan åkte vi på babyrytmik (premiär för henne) Det gillade hon jättemycket och somnade direkt efteråt i min famn så jag i lugn och ro kunde prata med en kompis i nästan 60 min. Ammade igen innan vi åkte hemåt, somnade då i bilen igen och fortsatte återigen sova i vagnen ute å altanen. Denna gång så jag kunde äta lunch i lugn och ro! Sen iväg och hämta syrran på dagis, vaknar då till en liten stund när jag lyfter i henne i bilen. Somnar igen på vägen och fortsätter sova trots att jag lyfter ur henne ur bilen igen och lägger henne i vagnen. Hon sover där ända till kl.17! Så jag hinner laga middag i lugn och ro. Ammar igen vid 17.30 och sitter sedan i babysittern hela tiden medan vi äter. Och babysittern brukar inte vara så poppis mer än max 10 min, Sedan leker hon en stund med sina storasystrar på lekfilten. Ammar igen när jag och äldsta tjejen läser tillsammans och slumrar även en liten stund. Sedan leker hon på lekfilten till kl.22 då hon får pyjamas och sedan läggs i sin säng så jag kan gå och borsta tänderna. (pappa har naturligtvis somnat när han nattar systrarna...) När jag kommer tillbaka från tandborstningen så sover ungen!!! hahahah what a day! Tror inte hon har varit ledsen eller kinkat en enda gång idag!  Tänker tillbaka på de första 8 veckorna när hon bara skrek och skrek....

• mitthemligajag
    Malin0710 skrev 2015-01-13 23:00:53 följande:

Måste bara få dela med mig av min underbara dag!!!

Började med att hon sov bra i natt och åt bara 2 gånger. Så till frukostamningen var brösten mer än välfyllda. Lämnade sedan storasyster på dagis och hon somnade på vägen hem i bilen. Fortsatte sova 60min i vagnen på altanen så jag kunde äta frukost och kika på tv! Vaknade och åt igen sedan åkte vi på babyrytmik (premiär för henne) Det gillade hon jättemycket och somnade direkt efteråt i min famn så jag i lugn och ro kunde prata med en kompis i nästan 60 min. Ammade igen innan vi åkte hemåt, somnade då i bilen igen och fortsatte återigen sova i vagnen ute å altanen. Denna gång så jag kunde äta lunch i lugn och ro! Sen iväg och hämta syrran på dagis, vaknar då till en liten stund när jag lyfter i henne i bilen. Somnar igen på vägen och fortsätter sova trots att jag lyfter ur henne ur bilen igen och lägger henne i vagnen. Hon sover där ända till kl.17! Så jag hinner laga middag i lugn och ro. Ammar igen vid 17.30 och sitter sedan i babysittern hela tiden medan vi äter. Och babysittern brukar inte vara så poppis mer än max 10 min, Sedan leker hon en stund med sina storasystrar på lekfilten. Ammar igen när jag och äldsta tjejen läser tillsammans och slumrar även en liten stund. Sedan leker hon på lekfilten till kl.22 då hon får pyjamas och sedan läggs i sin säng så jag kan gå och borsta tänderna. (pappa har naturligtvis somnat när han nattar systrarna...) När jag kommer tillbaka från tandborstningen så sover ungen!!! smile1.gif hahahah what a day! Tror inte hon har varit ledsen eller kinkat en enda gång idag!  Tänker tillbaka på de första 8 veckorna när hon bara skrek och skrek....

Åh vad skönt, hoppas de försätter så! Här tog vi vaccin i förrgår så de var total kaos igår stackars, hon bara grät och grät hela dagen :( men idag var bättre :)
  • Ssajko

Usch... Vi har vaccinations dags på måndag.. Jag har lite ångest över det hur ledsen hon kommer bli och hur hon kommer må efter :/

• DinaMii

Vi vaccinerade idag. Ledsen liten tjej :( vi tog hepatit b vaccinet oxå, någon annan som gjort det? Hon har sovit hela eftermiddagen i bärsjalen så vi får väl se hur mycket sömn det blir inatt :p

• mitthemligajag
    DinaMii skrev 2015-01-14 22:08:43 följande:

Vi vaccinerade idag. Ledsen liten tjej :( vi tog hepatit b vaccinet oxå, någon annan som gjort det? Hon har sovit hela eftermiddagen i bärsjalen så vi får väl se hur mycket sömn det blir inatt :p

Ja vi har gjort de! Bokade resa till Turkiet 14 maj och vi brukar resa så de var bara att spruta på :D
  • mitthemligajag
    Ssajko skrev 2015-01-14 19:18:24 följande:

Usch... Vi har vaccinations dags på måndag.. Jag har lite ångest över det hur ledsen hon kommer bli och hur hon kommer må efter :/

Hon märkte knappt när sprutorna tröcks in utan började gallskrika när innehållet sprutades in men jag var snabb som satan att börja prata i jätte glad ton och kika runt i rummet så hon glömde av sig väldigt snabbt :p just samma dag var de helt okej men dagen efter... Fy f a n
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014