• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • Mymmlan

DinaMii, vilken dålig präst! Det finns inget som säger att man inte får fota i en gudstjänst!! Finns ju tv-gudstjänster med hela filmteam som filmar allt i olika ordning och det räknas ju som en gudstjänst! Dumheter säger jag som känner väldigt många präster. En gudstjänst bör vara huvudsakligen det församlingen önskar.

• Mymmlan

Babyrytmik då? Någon som går/ska gå på det? Vi tänkte göra det den här terminen. Så mysigt tycker jag

• banan123
    Mymmlan skrev 2015-01-18 19:20:58 följande:

Babyrytmik då? Någon som går/ska gå på det? Vi tänkte göra det den här terminen. Så mysigt tycker jag

Vad är det förnågot??
  • Ssajko

Vi vaccinerade idag. Pappa fick hålla i, jag gick ut ur rummet och ville ändå gråta när jag hörde skriket.. Stackars lilla hjärtat.. Usch vad jobbigt det var!

• Aftonstjärna
    Mymmlan skrev 2015-01-18 19:20:58 följande:

Jo, jag och Freja var på babyrytmik första gången förra veckan på hennes 3-månadersdag. Hon gillade och jag med! Gick på babyrytmik med mina stora barn också, kul att lära sig nya sånger och ramsor! Freja gillar att man sjunger för henne, det lockar till skratt och hon "sjunger med" genom sitt favoritljud just nu, ett franskt gurglande r-ljud, som är mycket svårt att härma :) Och på tal om skratt så skrattade hon högt redan vid 2,5 månaders ålder. Stor skillnad mot vårt första barn, då fick vi vänta och vänta på skrattet, det tycks vara roligare när man har en flock mänskor runt sig!
  • Mymmlan

Banan123 babyrytmik är oftast en gruppverksamhet för förälder och bebis där man sjunger tillsammans, sånger alla kan och nya och ramsor. På vår rytmik jobbar man dessutom med rörelse som bebisarna känner av, gunga dem, lyfta upp och ned, klappa osv. Och jobba med rytminstrument och olika ljud.

• banan123
    Mymmlan skrev 2015-01-20 10:33:49 följande:

Banan123 babyrytmik är oftast en gruppverksamhet för förälder och bebis där man sjunger tillsammans, sånger alla kan och nya och ramsor. På vår rytmik jobbar man dessutom med rörelse som bebisarna känner av, gunga dem, lyfta upp och ned, klappa osv. Och jobba med rytminstrument och olika ljud.

Jaha här heter det öppnaförskola för dom större barnen och sjung gunga för dem små. Vi börjar på tisdag! Spännande. Min kille har vänt dygnet lite efter att han har varit sjuk och somnar vid 02-03... men så duktig han har varit inatt! Sov mellan 01:00-10:45 utan mat! Här har vi en utvilad mamma!!! :)
  • banan123

Någon som vet hur man raderar sina inlägg? skulle inte ha förra inlägget citerat.. knäppa mobil..

• Malin0710

Vi har också varit på babyrytmik. Första gången förra veckan. Hon verkade gilla det. lyssnade och kikade nyfiket. Hon är ju bara 3 månader så reaktionen blev ju inte så jättestor. Efteråt sov hon 5 timmar!! Idag blev det tyvärr ingen rytmik eftersom vi hade BVC samma tid. Idag är hon 3 månader och 16 dagar och väger 6575g och var 63cm lång. Vad fort det går!!! Första skrattet kom helt otippat strax innan 3 månaders dagen. Nu kan hon skratta ibland, inte ofta men ibland bubblar det där härliga ur henne! Märkte igår att hon gillade att leka lite tittut! På torsdag ska vi börja på babymassage. 

Vi har haft lite krångel med amningen sista tre veckorna. Hon blir ibland (ca 1-2 ggr om dagen) riktigt arg och ledsen vid amning och spänner sig. För ca 2 veckor sedan tror jag att det kan bero på att det inte kom tillräckligt mycket. Eller i alla fall inte så mycket som hon önskade. Hon åt då väldigt ofta och det hann inte fyllas på ordentligt mellan amningarna. Nu sista veckan har jag medvetet dragit ut på amningarna till ca 3 timmar mellan och brösten är verkligen fulla nu när hon äter men ändå blir hon arg och ledsen! Någon som känner igen detta? 

• banan123

Kan det vara något du äter? min kille spände sig och kråglade när jag hade ätig choklad..

Svar på tråden Oktoberbebisar 2014