Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Lillan har börjar krångla i bilen, suck! Bara gallskriker varje gång och de såå irriterande när man kör. Funderar på att sätta henne fram om jag vrider ur airbagen, är de ok? Ngn som vet?:)
Lillan har börjar krångla i bilen, suck! Bara gallskriker varje gång och de såå irriterande när man kör. Funderar på att sätta henne fram om jag vrider ur airbagen, är de ok? Ngn som vet?:)
Jag har hört att man alltid ska koppla ur airbagen hos verkstad om man tänker ha barn på den platsen, men hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte! Jobbigt när de krånglar i bilen! Min lilla gjorde det första veckorna men nu blir hon som tur är lugn så fort bilen rullar.
I vår bil finns det bara en knapp att stänga av airbagen och då ska det vara ok att ha stolen fram. Men jag vill inte ha han där fram iaf, har sett så många som grejar med nappar o annat när de kör som tappar koncentrationen på vägen. Airbag på sidorna där bak är inte farligt för barnstolarna, de trycker inte bakifrån som den där fram.
När det gäller amningen känns det som att det går väldigt bra :) Men ibland han svårt att ta det lugnt, e så nyfiken på allt runtomkring o då drar han mycket i bröstvårtorna. Har också varit förkyld länge nu och blir helt hysterisk om jag inte sprayar rent näsan innan amningen (vilket inte e så konstigt eftersom att han inte kan andas så bra annars).
I vår bil finns det bara en knapp att stänga av airbagen och då ska det vara ok att ha stolen fram. Men jag vill inte ha han där fram iaf, har sett så många som grejar med nappar o annat när de kör som tappar koncentrationen på vägen. Airbag på sidorna där bak är inte farligt för barnstolarna, de trycker inte bakifrån som den där fram.
När det gäller amningen känns det som att det går väldigt bra :) Men ibland han svårt att ta det lugnt, e så nyfiken på allt runtomkring o då drar han mycket i bröstvårtorna. Har också varit förkyld länge nu och blir helt hysterisk om jag inte sprayar rent näsan innan amningen (vilket inte e så konstigt eftersom att han inte kan andas så bra annars).
Hej
Jag fick en liten kille den 30/10, mitt tredje barn. De andra 2 är 5 resp. 6 år. Jag hittade just den här tråden och tycker att det är kul att "prata" med andra i liknande situation. Min lillkille som fram till nu mest har sovit och ätit har börjat äta typ varannan timme och då grymtat, gnällt och dragit i brösten. Han är vaken mer och är mer missnöjd. Jag intalar mig att han är inne i en tillväxtperiod och bara försöker öka mjölkproduktionen men jag håller med om att man blir lite orolig och det känns som om man sinat eftersom brösten inte känns så fulla längre. Jag känner mig dock som en zombie eftersom det inte blir så mycket sömn när det ska ätas stup i kvarten.
Det är ett jättebra spray som är till för bebisar! Blir som en dusch in i näsan och sedan kommer allt ut hur bra som helst med nässugen. Det är något havssaltvatten och kan ges så ofta som det behövs. Physiomer Baby heter den. Ska även vara förebyggande mot öroninflammation vilket jag inte vill att min lilla kille ska behöva få en gång till!
Jag vågar nog säga att min kille har börjat sova hela nätter. UTAN MAT! Så skönt! Inatt sov han 13 timmar utan mat! Imorgon testar vi på sjung gunga! :) Dock brukar vi inte gå upp fråns 10 så det blir att ställa kl hoppas han kan vara med en timme iaf innan han däckar haha :)
Är det någon här som har erfarenhet av kopparspiral?
Fick en insatt för 10 dagar sedan, har aldrig haft det tidigare. Gjorde inte alls ont de första två dagarna efteråt som barnmorskan varnade för. Fick dock en blödning dag tre som höll i sig tre dagar och efter det så har jag som konstant mensvärk. Väntar och väntar på att det ska ge med sig men det gör det inte och nu idag upptäckte jag att jag fått blodiga flytningar. Missade självklart också telefontid en hos BM