Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Är det någon här som har erfarenhet av kopparspiral?
Fick en insatt för 10 dagar sedan, har aldrig haft det tidigare. Gjorde inte alls ont de första två dagarna efteråt som barnmorskan varnade för. Fick dock en blödning dag tre som höll i sig tre dagar och efter det så har jag som konstant mensvärk. Väntar och väntar på att det ska ge med sig men det gör det inte och nu idag upptäckte jag att jag fått blodiga flytningar. Missade självklart också telefontid en hos BM
På P1 idag pratade dom om biverkningar av kopparspiral och hormonspiral och lite annat.
Gå in på P1 och leta reda på det och lyssna. Faktiskt intressant!
Jag tålde inte kopparspiralen, fick klåda så jag fick plocka ut den efter någon månad. Får bli kondom här oxå, blir inte nå hormoner in i min kropp nå mer. Varför är det bara kvinnan som ska skydda sig? Nej nu får gubben se till så det inte blir fler, vi är nog nöjda med fyra skatter. :)
Jag har ätit cerazette förut och har börjat med de igen nu. Det har alltid fungerat bra för mig. :)
Jag hade kopparspiral i 3,5 år, kände bara av den första månaden och efter det satt den bara där utan :) var skitbra för mig, e väldigt känslig för hormoner. När den åkte ur blev jag gravid på en gång! Så den påverkade absolut inte förmågan till att bli gravid heller :)
Usch, ska sätta in kopparspiral nästa vecka. Hoppas att det känns ok. Vi har inte kommit igång med sex ännu. Förstår inte hur vi någonsin ska gå till det med en bebis som inte vill sova i egen säng.
Usch, ska sätta in kopparspiral nästa vecka. Hoppas att det känns ok. Vi har inte kommit igång med sex ännu. Förstår inte hur vi någonsin ska gå till det med en bebis som inte vill sova i egen säng.
Det problemet har vi med, alla vill sova med mamman haha :) Vi passar på att mysa och få till de när han sover i vagnen (dagtid). men det blir alltid så påtvingat när han sover gott liksom nu får vi det "överstöckat" vem vet när det blir nästa gång.
Vi har inte heller sex än.. Och jag har börjat ha bebisen i sängen med mig???? jag för sova så mycket mer har jag kommit fram till. När hon vaknar stoppar man tutten i mun på henne sen är det godnatt, annars kan det ta timmar in jag får somna om då hon vaknar när jag flyttar över henne. Men jag känner att jag borde lägga över henne iallafall i sin säng så att hon lär sig stt sova själv och intr bara ligga med mamma..
På öppna förskolan hade vi en familjerådgivare som pratade om hur viktigt det är att ha tid för varandra på olika sätt, närhet och uppskattning mm pga att det är så väldigt många som separerar när barnen e små... Skrämmande!
Kan väl inte påstå att vi har samma närhet nu som innan vår pojk föddes och som hemma-mamma till tre barn blir man trött vissa dagar :) men vi lyckas rätt så bra iaf 1-2 kvällar i veckan och jag känner att jag börjar bli lite piggare! Har planer på att lämna bort alla barnen en natt om två månader för spa, hotellövernattning och lite annat, nått kul att se framemot behövs när varje dag nästan ser likadan ut här hemma. Speciellt efter att ha varit instängd i omgångar med vattkoppor nu!
Men som sagt, kom ihåg att ta hand om er både för er och barnens skull :)