Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Jag vågar nog säga att min kille har börjat sova hela nätter. UTAN MAT! Så skönt! Inatt sov han 13 timmar utan mat! Imorgon testar vi på sjung gunga! :) Dock brukar vi inte gå upp fråns 10 så det blir att ställa kl hoppas han kan vara med en timme iaf innan han däckar haha :)
Jag lägger plutten i sin säng när han har somnat på kvällen och då myser jag och mannen (oftast bara kramar). Sedan brukar han vakna för att äta vid 02.00, 04.00 och 07.00, under den tiden får han ligga jämte mig i sängen för att vara nära bröstet.
Men jag har fått en massa kommentarer om att vi låter han sova i vår säng, konstigt egentligen när det verkar vara så vanligt.
Kan kommentarerna på samsovning vara för att det ökar risken för psd? Jag har också pluttis i sängen rätt ofta men hon sover med egen kudde, eget täcke och en hoprullad filt som jag petar mellan oss när hon somnat.
Kan kommentarerna på samsovning vara för att det ökar risken för psd? Jag har också pluttis i sängen rätt ofta men hon sover med egen kudde, eget täcke och en hoprullad filt som jag petar mellan oss när hon somnat.
Jag lägger plutten i sin säng när han har somnat på kvällen och då myser jag och mannen (oftast bara kramar). Sedan brukar han vakna för att äta vid 02.00, 04.00 och 07.00, under den tiden får han ligga jämte mig i sängen för att vara nära bröstet.
Men jag har fått en massa kommentarer om att vi låter han sova i vår säng, konstigt egentligen när det verkar vara så vanligt.
Banan123 Tror inte heller jag rullar på men vi har ganska mjuk säng så hon rullar ned mot mig så hon ligger med ansiktet kloss mot. Dels vill hon amma hela tiden då och dels är jag rädd att hon inte får luft ordentligt. Men tycker samsovning är både mysigt och bra. Tror inte de små kan få för mycket närhet.
Banan123 Tror inte heller jag rullar på men vi har ganska mjuk säng så hon rullar ned mot mig så hon ligger med ansiktet kloss mot. Dels vill hon amma hela tiden då och dels är jag rädd att hon inte får luft ordentligt. Men tycker samsovning är både mysigt och bra. Tror inte de små kan få för mycket närhet.
Vaknade några gånger av att hon hade glidit och hade både mun och näsa tryckt mot min arm. Nog ingen fara men känner flera med erfarenheter av psd så jag är lite nojig. Alltså, filt it is
Är det någon här som har erfarenhet av kopparspiral?
Fick en insatt för 10 dagar sedan, har aldrig haft det tidigare. Gjorde inte alls ont de första två dagarna efteråt som barnmorskan varnade för. Fick dock en blödning dag tre som höll i sig tre dagar och efter det så har jag som konstant mensvärk. Väntar och väntar på att det ska ge med sig men det gör det inte och nu idag upptäckte jag att jag fått blodiga flytningar. Missade självklart också telefontid en hos BM ![]()