Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Jag har oxå problem med läggning nuförtiden. efter att sonen var sjuk och sov lite hit o dit har allt blivit knäppt. just nu lägger han sig 03:00 på natten försöker skruva fram det iaf 3 timmar. men det är svårt!! Försöker dra in på sovandet på dagen och ha fler timmar tills nattläggning men ikke. Nu ska jag egentligen inte klaga för han sover iaf 9 h i sträck när han somnat men det blir lite fel tidpunkt. Någon som behövt vända tillbaka rutin? hur lyckades ni? (Har haft detta i 1 1/2 vecka så än finns hopp! :) )
Gud! Något skitläskigt hände precis! Jag skulle gå på en buss och den var ganska hög så jag fick vinkla vagnen rejält varpå hela liggdelen hoppar loss från underredet! Det var en liten spärr som hoppat loss! Fy! Lollan vaknade och gnydde lite och jag fick hjälp att fixa vagnen men usch! Tänk om hon trillat ur!
Min lilla somnar inte heller så lätt, oftast går det med amning när hon ska sova för natten men dagtid är der bara att bära som gäller. Hon vänder sig dock hela nätterna till mage och jag blir jättenervös av det och vänder tillbaka henne hela tiden. Hon vill bara vara på mage dagtid också men det är obehagligt när hon sover tycker jag. Hon är 4 månader nu, vad tiden går fort!
Lilltjejen somnade faktiskt på en halvtimme igår! Rekord
Kanske kan vara så att läggningen börjar ordna upp sig.
Vi som har svårsövda småttingar får trösta oss med att det inte kommer att vara för evigt. Om ett tag så kommer vi säkert knappt ihåg dessa problem.
Min tjej vänder sig som väl är bara till sidan i sängen än så länge. Men vi har tagit bort kudde och babynest så att hon inte ska råka hamna med näsan så att hon inte kan andas.
Vår lilla har blivit så sjukt mammig nu! Är det fler som är det? Hon kan gärna va hos andra men går jag skriker hon. Särskilt på kvällen. Har inget minne av att hennes bror var sån.
Vår lilla har blivit så sjukt mammig nu! Är det fler som är det? Hon kan gärna va hos andra men går jag skriker hon. Särskilt på kvällen. Har inget minne av att hennes bror var sån.