• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • mitthemligajag

Vad roligt att läsa om utvecklingen gos våra minisar!!! Dom är så duktiga allihopa!!

Idag fick challan smaka lite sås och en supermosad hemmagjord köttbulle i ett halvt kryddmåtts storlek, såsen var verkligen ingen hitt men köttbullar, MUMS!

• behnizen

Hej alla glada mammor! Vad gör ni alla för att undvika platthuvud. Min 3 månader har fått det lite platt och får snart nojja varje gång han ska sova. Köpt en såndär kudde från lekmer som tydligen skulle hjälpa. Ligger på mage men hatar det. Hjälp! Hört att det blir bättre sen men ändå.. Hur ofta lägger ni era bebisar på mage?

Kraaaamar

• Ssajko
    behnizen skrev 2015-02-11 00:21:19 följande:

Hej alla glada mammor! Vad gör ni alla för att undvika platthuvud. Min 3 månader har fått det lite platt och får snart nojja varje gång han ska sova. Köpt en såndär kudde från lekmer som tydligen skulle hjälpa. Ligger på mage men hatar det. Hjälp! Hört att det blir bättre sen men ändå.. Hur ofta lägger ni era bebisar på mage?

Kraaaamar

Jag har inte gjort någonting, hon har fått ligga på mage de korta stunder hon tyckte att det var okej tills hon lärde sig att hålla upp huvudet och rulla runt själv. Jag försökte att lägga huvudet åt olika håll när hon sov men hon vred själv tillbaka eller åt andra hållet så det var ingen ide.

Hon ligger på mage ganska mycket nu, när hon snurrar runt (ganska ofta) får hon ligga där tills hon blir less och skriker :)

Vi ska börja på babysim på maserhallen i mars nu :) det ska bli roligt! Min älskar att bada i balja och duscha så jag hoppas att hon gillar pool också :) jag kanske ska promenera upp till Tunet någon dag och prova så att jag är förberedd! Jag ska bara få hennes nya badbyxor! De jag köpte var alldeles för stora så de var lösa i midjan. Jag tyckte att jag var smart som tog en storlek större haha :)
  • banan123

Kraaaamar

Jag gör inget för att för att minska chansen för platthuvud. Han brukar aldrig ligga med huvudet upp utan alltid åt höger/vänster.Pådagen är han inte så mycket på rygg, antigen buren, babysittern eller på mage.
  • Lillium
    mitthemligajag skrev 2015-02-10 22:19:33 följande:

Inte på babysim men vi är i badhuset en gång i veckan! Var du också från blge? Tipsar om tunet i så fall! Vi badar i stort sett själva där och kan vara där i flera timmar. Hon älskar det, så sover hon en timme och jag doppar fötterna sen hoppar vi i igen :) doppar henne till och med under vatten utan att hon bryr sig, vattendjuret :D hon hatar dock baljan och diskhon hemma, bara dusch och pool

Vad mysigt det lät! Nej jag bor inte i Borlänge :) Hoppas att lillan också gillar poolen.
  • Lex14

Vi går på babysim och Linus älskar det. Tycker även själv att det är riktigt roligt så jag kan varmt rekommendera det. Har snart avlutat steg 1 och anmält oss till steg 2.

Linus har haft väldigt platt bakhuvud men jag tror (hoppas) att det blivit lite bättre de sista veckorna. BM är dock lugn och försöker övertyga mig om att det kommer växa bort.

• mitthemligajag

Kraaaamar

Min skrutta har precis börjar vända sig och nurå de plöttsligt mer mage än rygg nu när hon kan göra de själv :p känns som de rättar till sig självt
  • DinaMii
    Lex14 skrev 2015-02-11 14:13:26 följande:

Vi går på babysim och Linus älskar det. Tycker även själv att det är riktigt roligt så jag kan varmt rekommendera det. Har snart avlutat steg 1 och anmält oss till steg 2.

Linus har haft väldigt platt bakhuvud men jag tror (hoppas) att det blivit lite bättre de sista veckorna. BM är dock lugn och försöker övertyga mig om att det kommer växa bort.

Vi ska börja på babysim om ett par veckor! Steg 1, och jag längtar! Såg på listan att det var ca 10 anmälda och det var bara massa grabbar och så vår tjej :p
  • mitthemligajag

Är de någon mer som börjat med smaksensationer? Här är vi i igång, än har hon smakat brunsås, köttbulle, fetaost och yoghurt! De enda som dög åt damen hittilse köttbullar och yoghurt de andra spottades ut

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2015-02-12 22:41:02 följande:

Är de någon mer som börjat med smaksensationer? Här är vi i igång, än har hon smakat brunsås, köttbulle, fetaost och yoghurt! De enda som dög åt damen hittilse köttbullar och yoghurt de andra spottades ut

Inte än, vi tänkte vänta lite. Gröt ska hon få börja med på kvällarna snart ändå. Sonen sov så otroligt bra på gröt, och hoppas hon ska börja sova hela nätter oxå.. Nu vaknar hon var 3-4h och sveper en flaska och somnar direkt igen. Så det skulle väl kunna vara värre, men ändå, skulle vara skönt att slippa :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014