Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Hur gör ni med era bebisar som har långt hår? Hon får håret i ögonen hela tiden, det funkar inte längre :p men hon skulle inte låta bli ett hårspänne och det törs jag inte ha i heller om hon skulle stoppa det i munnen.. Jag vill inte klippa av det heller... Så hur gör ni andra med bebisar i den här åldern..?
Ja, jag pratade med mannen om det och han har också haft dom tankarna. Eftersom att han var bortrest förra veckan skulle jag vänta med ett test till helgen, ville inte göra det ensam.
Men på fredagen fick jag en väldigt liten blödning och tänkte, yes det mensen! På lördagen kom det några smådroppar och efter det ingenting. Har bara väntat att mer ska komma efter det, men näe...
Ska knalla ner till Apoteket sen och köpa ett test så att jag slipper tänka på det mer.
När ni andra har fått er mens tillbaka, har den kommit någorlunda normalt eller är det nån annan som också bara har fått en väldigt liten blödning (totalt ca 1/2 tsk)?
Jag börjar bli orolig för att jag är gravid igen, eller också är det nått annat som spökar. Har inte fått tillbaka mensen än, men är sjukt illamående, yrsel, trött, svullen mage och kräktes av tobaksrök! Har hört att man kan känna sig gravid när mensen e påväg tillbaka pga hormoner. Hade en rosa flytning för ca en månad sen och trodde att det var på gång, men det blev inget mer. ska nog ta ett test till helgen för att kunna utesluta det! Lite rädd för att göra det dock, vet inte hur jag kommer att reagera om det skulle vara positivt.
Väntar på att få hormonspiralen installerad snart!Jag lyssnar just nu på Morgonpasset i P3. Morgonens gäst var Agnes Wold som är professor i klinisk bakteriologi. Hon pratar bland annat om allergier och hur det kommer sig att sverige (av missriktad solidaritet till u-länder på 80-talet) rekommenderar exklusiv amning till 6 månaders ålder. Man blir lite mörkrädd över vad som sägs till föräldrar utan någon vetenskaplig grund.
Kan även rekommendera hennes sommar och vinter prat i P1.
Måste bara säga att jag längtar tillbaka till jobbet idag. Haft en riktigt tuff period med treåringen och så en bebis på det som inte varit nöjd i fem sekunder de senaste dagarna gör att jag bara vill gråta! Känns som om största delen av min dag ägnas åt att lyssna på ungarna som skriker i kör
Vårt problem är inte vad vi ska ge för näsdroppar utan hur, vill inte hålla henne med våld och brottas med henne varje gång... Hamnade tyvärr på sjukhus då hon har fått RS :( Där ger de med spruta vilket fungerar lite bättre men det är fortfarande en kamp... :)
Oj, länge sen jag var in här. Dagarna rullar på av bara farten. Gossen gjorde sin första vändning vid 3månader och nu 1 1/2månad senare så vänder han sig direkt man lägger han på rygg. Vi får se när han tänkt vända sig till mage. Han har legat på en tjockare träningsmatta, men igår la jag han på mage direkt på golvet. Rumpan åkte upp ett par ggr. Han lyckades ändra position åt sidorna. :) Hoj det går så fort. Snart är det full fart på golvet.