Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Vart försvann mina fina punkter? 
Ville ännu tillägga: Kul att läsa om vad som är på g med era barn! De är ju små personligheter redan nu helt tydligt! Tänk att vissa svänger sig redan! Min lilla tös har nog inte fattat att det finns en sådan möjlighet ännu, men hon kan ju skratta istället 
Min lilla kille som är född 13/10 kan:
- vända sig till magen, avskyr dock när han ligger på magen.
- pratar och gör en massa konstiga ljud, om ingen svarar ropar han högt och söker kontakt.
- har koll på vart mamma befinner sig hela tiden.
- skrattar högt när något är riktigt kul eller han blir kittlad.
- greppar tag i allt han kommer åt och försöker stoppa det i munnen.
- brottas med sitt gosedjur, låter som att det är en riktig fight när han håller på:)
Någon mer än min kille som räcker ut tungan konstant?? undra om det är tänder på G , så att det kliar.
Född 19/10
Hon snurrar från rygg till mage åt båda hållen,
Ligger gärna och leker i babygymmet en stund men ännu hellre i spjälsängen och titta på sängmobilen, den är väl roligare eftersom den låter och snurrar :)
Ska ha händerna i munnen JÄMT och dreglar floder :) använder händerna mycket, och ska ha in allt i munnen :)
Har hittat sina fötter, ligger gärna och håller i dem och började häromdagen försöka få in de också i munnen, blev lite sur när hon tappade greppet och de for iväg igen!
Sitter gärna, ganska stabilt, så nu får hon sitta lite i sin nya matstol och vara med vid bordet. Hon behöver stöd så har filt runt om och på sidorna :)
Jollrar mycket, har börjat gjort en väldig massa ljud!
Har skrattat några gånger men är än så länge inte så lättroad. Ler ofta och jättelätt men inte skratta nänä. Det kommer väl mer :)
Älskar sin spegelbild, ler stort varje gång hon får se sig själv :)
Vilka duktiga bebisar vi har! 
Min lilla M, född 4/10 är en riktig klängapa, dvs vill mest bara bli buren eller sitta i sjalen eller bärselen. Så hon har inte riktigt koll på att rulla runt än. Från mage till rygg har hon kunnat länge men än har hon inte kommit runt från rygg till mage.
Hon avskyr verkligen att ligga på mage...
Stoppar allt i munnen, gärna sina egna fingrar och dreglar massor!
Sitter gärna i knät, men står ännu hellre. Hon är väldigt stark och stadig i benen.
Skrattar högt och gärna! Mest åt roliga ljud som vi gör.
Leker gärna och länge med sina fötter.
Vill inte riktigt sitta i babysittern längre utan gör små "situps" (kanske dags att testa barnstol)
Sitter gärna i sin bumbo.
----------------------------------------
Hur är det med sömnen dagtid och nattetid för er andra?
M sover ännu inte på bestämda tider. Mest tar hon små små tupplurar på dagarna, just nu sällan mer än 20 min åt gången. Men desto oftare istället.
Hon har börjat somna mycket tidigare på kvällarna, runt 20 ungefär och sover sedan till 7-8. MEN äter (ammar) allt från 5-10 gånger under dem timmarna.....
[quote=74834966][quote-nick]Malin0710
M sover ännu inte på bestämda tider. Mest tar hon små små tupplurar på dagarna, just nu sällan mer än 20 min åt gången. Men desto oftare istället.
Hon har börjat somna mycket tidigare på kvällarna, runt 20 ungefär och sover sedan till 7-8. MEN äter (ammar) allt från 5-10 gånger under dem timmarna.....[/quote]
Låter ungefär som min. En vanlig 'tråkig" dag när hon sovit gott på natten så sover hon ungefär 30 min 4 gånger per dag. Ca 1,5 till 2 timmars vakentid mellan varje gång. På kvällen kan hon vara vaken 3 timmar.
En dag med mycket som händer där vi träffar folk så sover hon kanske ett längre pass i vagnen mitt på dagen. Många intryck att smälta.
På kvällen somnar hon mellan 19.30-21.30 ungefär beroende på när senaste tuppluren var. Sen sover hon i ungefär 12 timmar. Dock så har hon sovit oroligt den senaste tiden. Vaknar varje timme och ammar ungefär varannan timme. För en månad sedan kunde hon sova 5 timmar till första amningen, men det var länge sedan det var så bra.
Min lilla har börjat åla.. bara några dm i taget men ändå :) är stolt så klart men det känns lite tidigt. Hon har velat vara på mage sedan hon var 3 månader och har vänt sig varje gång man har lagt ner henne så det var inte helt oväntat.
Hon skrattar ofta, hon är väldigt kittlig så då skrattar hon mycket.
Hon försöker bita i sina tår och följer det som händer med blicken..
Hon är född 5/10.
Är det någon som gått på babysim? Vi ska börja om några veckor men hon hatar vatten så jag undrar hur det ska gå.
Vilka duktiga bebisar vi har!
Min lilla M, född 4/10 är en riktig klängapa, dvs vill mest bara bli buren eller sitta i sjalen eller bärselen. Så hon har inte riktigt koll på att rulla runt än. Från mage till rygg har hon kunnat länge men än har hon inte kommit runt från rygg till mage.
Hon avskyr verkligen att ligga på mage...
Stoppar allt i munnen, gärna sina egna fingrar och dreglar massor!
Sitter gärna i knät, men står ännu hellre. Hon är väldigt stark och stadig i benen.
Skrattar högt och gärna! Mest åt roliga ljud som vi gör.
Leker gärna och länge med sina fötter.
Vill inte riktigt sitta i babysittern längre utan gör små "situps" (kanske dags att testa barnstol)
Sitter gärna i sin bumbo.
----------------------------------------
Hon har börjat somna mycket tidigare på kvällarna, runt 20 ungefär och sover sedan till 7-8. MEN äter (ammar) allt från 5-10 gånger under dem timmarna.....
Min lilla har börjat åla.. bara några dm i taget men ändå :) är stolt så klart men det känns lite tidigt. Hon har velat vara på mage sedan hon var 3 månader och har vänt sig varje gång man har lagt ner henne så det var inte helt oväntat.
Hon skrattar ofta, hon är väldigt kittlig så då skrattar hon mycket.
Hon försöker bita i sina tår och följer det som händer med blicken..
Hon är född 5/10.
Är det någon som gått på babysim? Vi ska börja om några veckor men hon hatar vatten så jag undrar hur det ska gå.