• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • mitthemligajag
    Mymmlan skrev 2015-02-06 21:49:26 följande:

Vår lilla har blivit så sjukt mammig nu! Är det fler som är det? Hon kan gärna va hos andra men går jag skriker hon. Särskilt på kvällen. Har inget minne av att hennes bror var sån.

Ja min Lill skrutta med!! Hon gråter nör jag går och blir tyst när jag kommer tillbaka, fastän se bara är hos pappa hon är. Annars gillas pappas bus skarpt ;) men har också märkt att nu efter hon varit sjuk så är hon extra mammig och tuttig som tusan, ibland vill hon bara ha flaskan men icke längre, nu är se bara bröstet, mys :D
  • mitthemligajag

Förresten, hur är era i utvecklingen, vad gör dom för konster just nu ;)? Och hur många veckor är dom? Här väntar vi ivrigt på de där skrattet, hon blir så glad så hon tjuter och andas ivrigt men inget skratt än :O tycker de är så intressant med deras utveckling, en kompis barn satt när han var 4 och 2 veckor. De känns rätt avlägset här då hon är väldigt vinglig, himla olika de där :)

Charlie född 13

Ler

Rullar från rygg till mage

Pratat mest hela dagarna

Ger från hand till hand

Precis upptäckt sina fötter

Vill bara sitta och resa sig från liggande

Älskar sång

• LiLa81
    mitthemligajag skrev 2015-02-08 00:26:56 följande:

Förresten, hur är era i utvecklingen, vad gör dom för konster just nu ;)? Och hur många veckor är dom?

Tjejen här är född den 15e.

Hon pratar, tjuter, ler och skrattar. Det roligaste är att titta när jag hoppar. Då storknar hon nästan av skratt ibland.

Just nu så tittar hon mycket på saker. Omgivningen är väldigt intressant. Hon har nyss börjat gripa efter saker som hon upptäcker, mjölkpaket, min telefon och tidningen t ex.

Hon har flyttat saker mellan händer, men gör det inte så ofta. Hon använder båda händerna tillsammans iaf.

Hon stoppar allt i munnen och tuggar som ett rovdjur.

Hon vänder från mage till rygg och från rygg till mage. När hon ligger på mage så sprattlar hon som en guldfisk och vill ta sig framåt (långt ifrån att lyckas dock).

Hon sitter ganska stadigt, men man måste fortfarande ge henne lite stöd.

Hon älskar att stå eller att "hoppa" i famnen (böja och sträcka på benen). Ibland känns det som att mina armar ska trilla av. Vi ska få en hoppgunga av min syster i veckan. Det behövs..

Hon har inte hittat sina fötter än, eller iallafall inte fattat att de är en del av henne. Hon blir bara förbannad om hon får syn på dem, försöker gripa och de flyttar på sig!

Hur är era bebisars personlighet? Jag tycker att man ser hennes personlighet ganska väl redan nu. Hon försöker och försöker tills hon lyckas och blir frustrerad när det inte går. Hon älskar att röra på sig. Hon gillar när vi vuxna pratar med varandra. Hon är väldigt känslig för när det är för mycket folk runt om kring.

Sånger och sånt har hon inte riktigt förstått poängen med.
  • Mymmlan

Min skrutta född 9

Flyttar saker mellan händer

Böjer sig som en banan för att vända rygg till mage men har inte lyckats än

Skrattar, jollrar, piper, ler... Roligast att titta på är storebror.

Tar allt hon får tag på och tuggar på det. Ser så rolig ut för hon attackerar allt med ett riktigt rovdjursmorr också.

Vill mest stå och hoppa och aldrig ligga typ.

Hon ska titta på allt! Till den grad att det är svårt att äta eller sova för allt som måste tittas på.

Sitter nästan men lite stöd behövs ännu. I bumbostolen går det jättebra.

• Mymmlan

Personlighet har vi mycket av! Herre Gud! Jag fasar redan treårstrotsen! Inte alls som storebror som tog allt med ro utan låter som ett flyglarm för att få sin vilja igenom. Blir till att börja med babytecken tidigt så hon kan meddela vad hon vill om hon blir såhär frustrerad redan nu.

• mitthemligajag

Så avundsjuk på er som

Får höra dra små skratta :) när kommer de?? Hon är ju 4mån på fredag? Längtar Sommen tok

• banan123
    mitthemligajag skrev 2015-02-09 08:17:27 följande:

Så avundsjuk på er som

Får höra dra små skratta :) när kommer de?? Hon är ju 4mån på fredag? Längtar Sommen tok

Testar du olika saker för att få ett skratt? Jag märker att min kille skrattar när jag skrattar oxå haha. Sen gillar han när vi gnuggar näsorna och när jag gör olika ljud men det funkar bara dag för dag. Min kille har skrattat en hel månad ( född 16de) men det är ju så olika, min kan inte vända sig än som din. och han bryr sig inte om sina fötter alls.
  • trollis86

vår Tilda född 20 oktober

- svänger sig från rygg till mage och mage till rygg, men blir frustrerad och arg då hon ligger på magen och inte kommer framåt
    - tar tag i saker då man ger åt henne och kan byta från hand till hand men tar inte saker själv från golvet
    - händerna i munnen heeela tiden :)
    - ler, skrattar, jollrar och skriker så man tror öronen ska spricka då man ska lägga på utekläder
    - gillar inte alls babysittern
    - gillar inte att "bara vara" i famnen, måste leka eller gå och skutthoppa med henne hela tiden
    - har inte hittat sina fötter ännu
    - älskar sin gosedjurs uggla, skrattar alltid då hon ser ugglan. och speciellt glad blir hon då vi sjunger jag leker träd jag leker träd det bor en uggla i det....

• banan123

Någon mer än min kille som räcker ut tungan konstant?? undra om det är tänder på G , så att det kliar.

• Aftonstjärna

Baby F född 15.10:

är en glad filur, skrattar mycket: åt roliga miner, när man själv skrattar, när man har henne i famnen och böjer knäna snabbt (kittlar väl i magen), på skötbordet (hon är kittlig på halsen), när man sjunger och rimmar ramsor (hon skrattade högt redan vid 2,5 mån, tror det beror på att hon är tredje barnet och har en stor kul flock omkring sig, storebror lockade till de första skratten, första barnet var svårflörtad, minns jag!)
    gillar sin egen spegelbild, pratar och skrattar åt sig själv :)
    har börjar släppa bröstet och le stort när hon äter, mycket gulligt, men lite kletigt :)
    griper tag i föremål, men håller inte i dem länge, går bäst med mjuka tygsnuttisar tillsvidare
    händerna är fortfarande de bästa leksakerna, har tagit tag i tårna några gånger, men ännu inte hittat fötterna ordentligt
    är helst i famnen, men trivs nu också längre stunder i babygymet eller på filt på golvet
    älskar när man sjunger, hon skrattar och "sjunger med" (=har ljud så fort man börjar sjunga) Speciellt kul när storasyster sjunger "Klappa händerna". Följer storögt med på Babyrytmiken.
    älskar när man pratar med henne, hon svarar med gurglande och höga pipiga ylanden
    framtänderna i nedre käken är på g och hon dreglar massor
    vill helst stå i famnen, gillar när man drar upp henne i armarna
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014