Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Vår lilla har blivit så sjukt mammig nu! Är det fler som är det? Hon kan gärna va hos andra men går jag skriker hon. Särskilt på kvällen. Har inget minne av att hennes bror var sån.
Förresten, hur är era i utvecklingen, vad gör dom för konster just nu ;)? Och hur många veckor är dom? Här väntar vi ivrigt på de där skrattet, hon blir så glad så hon tjuter och andas ivrigt men inget skratt än :O tycker de är så intressant med deras utveckling, en kompis barn satt när han var 4 och 2 veckor. De känns rätt avlägset här då hon är väldigt vinglig, himla olika de där :)
Charlie född 13
Ler
Rullar från rygg till mage
Pratat mest hela dagarna
Ger från hand till hand
Precis upptäckt sina fötter
Vill bara sitta och resa sig från liggande
Älskar sång
Förresten, hur är era i utvecklingen, vad gör dom för konster just nu ;)? Och hur många veckor är dom?
Min skrutta född 9
Flyttar saker mellan händer
Böjer sig som en banan för att vända rygg till mage men har inte lyckats än
Skrattar, jollrar, piper, ler... Roligast att titta på är storebror.
Tar allt hon får tag på och tuggar på det. Ser så rolig ut för hon attackerar allt med ett riktigt rovdjursmorr också.
Vill mest stå och hoppa och aldrig ligga typ.
Hon ska titta på allt! Till den grad att det är svårt att äta eller sova för allt som måste tittas på.
Sitter nästan men lite stöd behövs ännu. I bumbostolen går det jättebra.
Personlighet har vi mycket av! Herre Gud! Jag fasar redan treårstrotsen! Inte alls som storebror som tog allt med ro utan låter som ett flyglarm för att få sin vilja igenom. Blir till att börja med babytecken tidigt så hon kan meddela vad hon vill om hon blir såhär frustrerad redan nu.
Så avundsjuk på er som
Får höra dra små skratta :) när kommer de?? Hon är ju 4mån på fredag? Längtar Sommen tok
Så avundsjuk på er som
Får höra dra små skratta :) när kommer de?? Hon är ju 4mån på fredag? Längtar Sommen tok
vår Tilda född 20 oktober
- svänger sig från rygg till mage och mage till rygg, men blir frustrerad och arg då hon ligger på magen och inte kommer framåt
- tar tag i saker då man ger åt henne och kan byta från hand till hand men tar inte saker själv från golvet
- händerna i munnen heeela tiden :)
- ler, skrattar, jollrar och skriker så man tror öronen ska spricka då man ska lägga på utekläder
- gillar inte alls babysittern
- gillar inte att "bara vara" i famnen, måste leka eller gå och skutthoppa med henne hela tiden
- har inte hittat sina fötter ännu
- älskar sin gosedjurs uggla, skrattar alltid då hon ser ugglan. och speciellt glad blir hon då vi sjunger jag leker träd jag leker träd det bor en uggla i det....
Någon mer än min kille som räcker ut tungan konstant?? undra om det är tänder på G , så att det kliar.
Baby F född 15.10: