• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • mitthemligajag
    marmik skrev 2015-02-26 21:43:42 följande:

Vårt problem är inte vad vi ska ge för näsdroppar utan hur, vill inte hålla henne med våld och brottas med henne varje gång... Hamnade tyvärr på sjukhus då hon har fått RS :( Där ger de med spruta vilket fungerar lite bättre men det är fortfarande en kamp... :)

Åh fy hur går de för er? Hur mår bebis?
  • DinaMii
    Mymmlan skrev 2015-02-26 20:11:43 följande:

Måste bara säga att jag längtar tillbaka till jobbet idag. Haft en riktigt tuff period med treåringen och så en bebis på det som inte varit nöjd i fem sekunder de senaste dagarna gör att jag bara vill gråta! Känns som om största delen av min dag ägnas åt att lyssna på ungarna som skriker i kör smile4.gif

Känner igen det där. Och känslan av att vara otillräcklig....

Du kan inte hoppa in och jobba lite extra då? Det gjorde jag förra helgen. Det var skönt att vara lite vuxen igen utan blöjor och att lukta kräk :p
  • Mymmlan
    DinaMii skrev 2015-02-27 09:35:14 följande:
    Känner igen det där. Och känslan av att vara otillräcklig....

Du kan inte hoppa in och jobba lite extra då? Det gjorde jag förra helgen. Det var skönt att vara lite vuxen igen utan blöjor och att lukta kräk :p
    Skulle jag om jag kunde men jag har inte den typen av jobb riktigt där det går men idag funkar det bättre
  • marmik
    mitthemligajag skrev 2015-02-27 08:20:56 följande:
    Åh fy hur går de för er? Hur mår bebis?
    Jodå vi är hemma igen, hon är lite hostig och snuvig men pigg och glad :)
  • mitthemligajag
    marmik skrev 2015-02-27 18:10:14 följande:
    Skönt!! Vad gjorde dom då? Satte dom in ngn medicin eller va de bara övervakning?:)
  • marmik
    mitthemligajag skrev 2015-02-28 16:36:36 följande:
    Skönt!! Vad gjorde dom då? Satte dom in ngn medicin eller va de bara övervakning?:)
    Hon fick adrenalin- och ventolininhalationer, kortison, näsdroppar och syrgas... Syrgasslang i näsan var *inte* poppis...
  • Mymmlan
    marmik skrev 2015-02-27 18:10:14 följande:
    Å skönt att ni är hemma igen. Fy för RS. Så läskigt!!
  • Mymmlan

Hej! Lever ni än eller har ni blivit helt uppslukade av våren? Jag njuter av varenda solglimt men lillan är inte imponerad. Detta är ju ett fenomen hon knappt sett förr ??

• LiLa81
    Mymmlan skrev 2015-03-09 12:35:55 följande:

Hej! Lever ni än eller har ni blivit helt uppslukade av våren? Jag njuter av varenda solglimt men lillan är inte imponerad. Detta är ju ett fenomen hon knappt sett förr ??

Lever? Hmm, är en zombie levande?

Tjejen här sover verkligen som en kratta. I natt var det uppvak varje timme och oftast amning. En delförklaring är att hon har eksem som kliar. (hon har fått kräm utskriven, så det är bättre nu). Tror också att hon är i ett utvecklingssprång som gör det hela värre.

Men förutom sömnen så är det bra. Det händer verkligen mycket i utvecklingen. Vi var hos mamma i helgen och träffade hundar. I januari var hon inte ett dugg intresserad. Nu var hon både storögt nyfiken och lite rädd.
  • trollis86
    LiLa81 skrev 2015-03-09 17:00:37 följande:

Lever? Hmm, är en zombie levande?

Tjejen här sover verkligen som en kratta. I natt var det uppvak varje timme och oftast amning. En delförklaring är att hon har eksem som kliar. (hon har fått kräm utskriven, så det är bättre nu). Tror också att hon är i ett utvecklingssprång som gör det hela värre.

Men förutom sömnen så är det bra. Det händer verkligen mycket i utvecklingen. Vi var hos mamma i helgen och träffade hundar. I januari var hon inte ett dugg intresserad. Nu var hon både storögt nyfiken och lite rädd.

Vi hade också ca 2 veckor med nätter då tjejen vaknade varje timme,ibland bara 30 min mellan. Som tur somnade hon ganska snabbt igen bara hon fick nappen och ammade 2 eler 3 gånger. Nu har det varit lugnt igen nästan en vecka, hon vaknar oftast bara 1 gång (ibland 2) och vill ha mat. Nu är har hon också varit väldigt glad 2 dagar, innan det hade hon en period med att bara orka vara på bra humör en stund och sedan var det pip och gnäll.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014