Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Har ni börjat med smakportioner? När flickorna var små så började jag vid 4månader, men det tyckte jag var för tidigt. Nu först har vi börjat med lite gröt som smakisar. Tror smakisarna störde amningen och det blev tjorv och lirkande med mat och amning efteråt. Nu tar vi det lungt och så länge han nöjer sig med bröstmjölk så får han mest det. Han väger 8290g nu så han får ännu tillräckligt från bröstet. :)
Här smakar vi bara lite än. Provade att ge henne lite närmare en smakportion men då fick hon ont i magen så vi väntar lite till, ingen brådska :)
Vi testar några teskedar av något varje dag. Gröt, morot eller potatis kanske. Hon älskar mat och att äta. Vill inte ge för mycket så att hon får ont i magen, men att bara ge pyttelite när hon älskar mat vill jag inte göra.
Amningen har börjat krångla lite för mig, men det är nog bara för att min mjölkproduktion inte räcker för tillfället. Brösten hinner inte bli fulla, och då går det långsamt och är jobbigt. Har börjat ge ersättning ett eller två mål om dagen. Gladare bebis och mindre ont i mina bröst.
Vår tjej blir 5 månader om 1 vecka och vi började med smakisar 2 dagar sedan. Hon är så intresserad av mat så vi började med potatis, vilken min hon hade! Såg minst sagt skeptisk ut till det hela men ville endå ha mera mera :p tror att hon börjar få för lite bröstmjölk eller att det kommer för långsamt eftersom hon nu senaste veckan börjar bli sååå irriterad då hon ammar.
Vår lilla tjej har väldigt intressanta miner när hon provar på mat - ser äcklad/skeptisk ut, sen lite mer nöjd, kastar sig över nästa sked för att sen se äcklad ut igen... mycket svårt att tolka vad hon tycker egentligen :)
5,5 monad och idag kom första riktiga skrattet... Som vi väntat hihi
5,5 monad och idag kom första riktiga skrattet... Som vi väntat hihi
Usch jag har börjat känna att jag vill ha en bebis till! Och bli gravid nu nu nu!! Haha men måste kämpa emot! Ska läsa på högskola nästa år så kan inte bli gravid fråns jag är färdig haha :)
Är det någon av er andra som tappar så förjäkla massa hår efter förlossningen?! :((
Är det någon av er andra som tappar så förjäkla massa hår efter förlossningen?! :((