• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • MeEmmA

Många som tappar hår, konstigt nog så har jag fått tjockare och bättre hår denna gången, var likadant med min större pojk... men när jag ammade min dotter var jag riktigt tunnhårig, flickor som stjäl skönheten från mamman :)

Helt plötsligt har min lilla kille fått upp aptiten för mat, äter två fulla portioner gröt om dagen med lite plommonpure för att inte bli hård i magen. Sover mycket bättre på nätterna, troligtvis pga gröten på kvällen. Har dessutom fått in en riktig bra rutin på kvällarna, är bara att lägga han i spjälsängen och säga go natt vid 20.00 så somnar han på egen hand, 

Jag själv har precis varit sjuk, först en rejäl maginfluensa och sedan urinvägsinfektion upp till njurarna på det. Var något uttorkad och därför sinade mjölken en aning, men otroligt nog så har jag fått igång den igen. Hade mjölkstockning innan det kom igång igen, fick ett tips om att lägga bebis framför mig och amma lutandes över för att känna var mjölkstockningen fanns och på så vis släppa lättare. Fungerade rätt så bra tillsammans med varm dusch och massage.

Vi har bytt till sittvagn nu, han vill vara med nu, Sitter korta stunder och tittar nyfiket på allt :) Pratar och skrattar med mig när vi promenerar, känns som att min lilla bebis inte är så liten längre!

• Ssajko

Hallåå! Glad påsk! Hur står det till med er alla? Hur går det med alla småttingar? Sitter, kryper? ???? här sitter vi med stöd och försöker kräla vilket ibland går bättre än andra gånger :) vi har börjat på babysim om det var jätteroligt. Hon plaskar och sparkar med benen så det är lite svårt att hålla i ibland!

• mitthemligajag
    Ssajko skrev 2015-04-05 06:28:40 följande:

Hallåå! Glad påsk! Hur står det till med er alla? Hur går det med alla småttingar? Sitter, kryper? ???? här sitter vi med stöd och försöker kräla vilket ibland går bättre än andra gånger :) vi har börjat på babysim om det var jätteroligt. Hon plaskar och sparkar med benen så det är lite svårt att hålla i ibland!

Hej ich tack detsamma :) hoppas ni haft en bra helg!!! Här har vi suttit utan stöd sen 3,5 månad så nu är hon riktigt stabil. Hon ålar sig fram och kommer upp i kryposition men står bara där och gungar! Åh va mysigt med babysim, Charlie älskar också att bada, vi har simhall tvärs över vägen så vi badar varje vecka :)

Snart är de daga för oss att börja baka nr 2! Planen är att få ca 1,5 år emellan barnen :) någon mer?
  • karpas

Oj era små har bråttom, känner kanske att det är syskon påväg ;) vår gosse tar det lungt. Han vänder sig endast från rygg till mage, men inte tvärtom. Sitter inte själv ännu, men syskonen bär och har i famnen så han behöver inte ha bråttom. :) Han lär sig så småningom.

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2015-04-06 10:31:05 följande:
    Hej ich tack detsamma :) hoppas ni haft en bra helg!!! Här har vi suttit utan stöd sen 3,5 månad så nu är hon riktigt stabil. Hon ålar sig fram och kommer upp i kryposition men står bara där och gungar! Åh va mysigt med babysim, Charlie älskar också att bada, vi har simhall tvärs över vägen så vi badar varje vecka :)

Snart är de daga för oss att börja baka nr 2! Planen är att få ca 1,5 år emellan barnen :) någon mer?
    Haha oj! Sitter så bra redan? Snabb tjej! Kul! :p J vände sej från rygg till mage för första gången idag och kan "sitta" om man typ cementerat fast henne först :p haha! Näe här hemma dröjer det länge innan vi har någon tjej som rör sej mer skulle jag tro. Lilla latmasken :)

Vi har oxå börjat på babysim! Första gången var hon inte alls imponerad och kom med höga protester mot slutet, men förra gången var det mer uppskattat :) tyvärr uppehåll idag eftersom det är helg, så vi får se vad hon tycker nästa vecka när det gått ett tag sen sist..

Jag kände idag att jag nog skulle kunna tänka mej en till bebis väldigt snart. Men vill ha längre emellan. Runt 3 år. Så det får dröja. Då hinner kanske mannen börja sakna en tredje bebis oxå ;)
  • behnizen

Mys! Hur gamla är era söta som vänder och sitter?

Min vill inte riktigt än. Dock har vi varit supersjuka så har väl dragit mig lite för att "träna" han.

Några pluttar som fått tänder?

Tänkte börja bebisverkstad igen i sommar wii...

• LiLa81

Här har utvecklingen gått med raketfart de senaste veckorna. Efter att hon hittade sina fötter så har hon lärt sig att sitta utan stöd (fast hon är opålitlig), lärt sig ligga på mage och rotera för att nå leksaker och lärt sig att dra sig till stående om någon håller hennes händer och hjälper lite. Vad kontroll över fötterna gör skillnad

Idag har vi varit på släktkalas och hon har träffat sin syssling som är 7 veckor äldre. Så häftigt att se hur totalt olika bebisar kan vara. Vår tjej är ett litet vilddjur som inte sitter still en sekund och som låter mycket. Den andra bebisen sitter nöjd i någons famn och leker med en leksak i timmar i sträck tills hon är hungrig eller trött. Som förälder till vilddjuret (som inte fattat det där med att sova natten igenom) känner man sig lite matt.

Inga fler bebisar här på många år inte! :D

• LiLa81
    behnizen skrev 2015-04-06 20:24:05 följande:

Mys! Hur gamla är era söta som vänder och sitter?

6 månader om en vecka.
  • trollis86

Vår tjej är tydligen snabb i sin motorik utveckling. Svängde mage till rygg redan på juldagen...och ca 1 månad senare rygg till mage. Senaste 2 veckorna har hon börjat stå på alla fyra och gunga...hon ålar sig också mest runt och bakåt men kan också ta sig framåt genom att stiga upp på alla fyra och lägga en fot framåt och så släppa ner sig. hittade också sina tår nu över påsken. Hon blir 6 månader 20 april. Usch vad det går snabbt framåt och hon är redan så stor känns det som.

• karpas

Vår gosse är 6mån på torsdag och i fredags upptäckte jag att en tand har spruckit fram. Som vi har väntat. I morgon dags för 6 månaders kontrollen, ska bli intressant och se hur mycket han vuxit på en månad. :)

Han äter inte som mycket annat än bröstmjölk. Lite gröt, men han gapar inte direkt efter skeden än så vi tar det lugnt. Ska koka lite grönsaker och potatis som smakisar. Frysa in i smakportioner. Hur går det före era små?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2014