Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Usch jag har börjat känna att jag vill ha en bebis till! Och bli gravid nu nu nu!! Haha men måste kämpa emot! Ska läsa på högskola nästa år så kan inte bli gravid fråns jag är färdig haha :)
Är det någon av er andra som tappar så förjäkla massa hår efter förlossningen?! :((
Vet inte om ni syftade på ammning och tappa hår. För jag helammar och är nästan flintskallig. Haha nja inte riktigt men nästan. Mannen plockar hår tussar från min rygg var gång jag har duschat. Börjar bli bättre men tappar mkt ändå. Dom säger ca 6 månader efter förlossning börjar det ta sig..
Min lilla dam här har börjat skrika och gråta när det ska sovas. Har alltid ammat sig till sömns förut men nu nej. Och kämpar emot sömnen till tusen så det blir bara gråt och skrik. Varenda gång det ska sovas. :( är det någon som har haft nå liknande någon gång? :/ det är rätt jobbigt tycker jag. Bävar lite för när hon ska sova :(
Min lilla dam här har börjat skrika och gråta när det ska sovas. Har alltid ammat sig till sömns förut men nu nej. Och kämpar emot sömnen till tusen så det blir bara gråt och skrik. Varenda gång det ska sovas. :( är det någon som har haft nå liknande någon gång? :/ det är rätt jobbigt tycker jag. Bävar lite för när hon ska sova :(
Ja usch det är så jobbigt med detta hår! Efter sonen var det som om jag gick på cellgifter, det bara ramlade av stora tussar. Blev väldigt mycket tunnhårigare då. Från att kunna ha en hårsnodd två varv blev jag tvungen att ha tre varv för att den skulle sitta kvar. Men jag minns inte hur länge jag tappade. Nu blir hon ju fem månader snart och jag har tappat i två :(( har inte ammat sen i dec så det beror inte på det för mej. Men herregud!
Jag knappt duschar eller borstar håret :p plattång är bara att glömma! Torrschampo och knut i håret, för att inte dra av massa extra ;) men såå skönt att jag inte är ensam om det!
Nu har första riktiga förkylningen slagit till för vår lilla gosse. Hosta som ibland slutar med en spya med slem. Jobbigt när de små blir sjuka. :( Hoppas bara det är snabbt övergående.
Jag fick mjölkstockning natten mot lördag! Nu är mjölken typ slut! Så här handpumpas det en gång i timmen plus sonen måste äta varannan. Så tjejer googla hur man minskar chansen för mjölkstockning. DET GÖR ASONT!!!!!!!! Hoppas min mjölk kommer tillbaka vill inte ge ersättning! :(