Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Andra kvällen nu med en gallskrikande unge vid nattningen. Hon har alltid varit lite svår med sömnen, då hon var mindre skrek hon väldigt mycket men numera har hon gråtit lite men endå varit ganska enkelt att lugna ner henne. Nu hjälper INGET! Hon har egentligen skrikit sig till söms nu två kvällar. Har läst att många sover sämre runt 6 månader men börjar endå fundera om det kan vara öronvärk eller liknande? Det var altså riktigt panikskrik i en halvtimme och ingenting hjälpte.
Min lilla gör det och det är inte så stabilt.. Hon klättrar och ställer sig mot allt och det är svårt att vara bakom varje sekund så jag funderar på att köpa en hjälm ;).
Är det någon som har bebis som drar sig upp till stående mot möbler? I så fall, hur stabilt står hen? Lillan har börjat ta sig upp till stående i spjälsängen. Problemet är att hon är helt galet vinglig när hon väl står, och att hon kan få för sig att släppa taget. Känns som att hon inte är riktigt mogen för det än...
Mer vilja än förstånd..
Hur lång tid tror ni att det kan ta innan balansen är där tillräckligt för att hon inte ska vicka på höfterna som en liten Elvis? ![]()
Våran skrutta ställer sig också mot allt, och vill gärna släppa taget, men hon är rätt stabil hon står och håller sig i soffan i upp mot 10 minuter och sen ramlar hon men ställer sig direkt igen. Men stå själv nä dit är de nog någon månad. Min väninnas son som är född i augusti, han står också mot allt och deras barnmorska har sagt att de inte ska uppmanas, man är för liten för att stå vid 6 månader, för ostabil, de blir inte till ngn fördel för dom eller oss. Men som den mamman säger, barnet väljer ju själv :p.
Ahhh! När ska det bli bättre med nattsömnen?
Nu är hon vaken för 8e gången denna natt. Nu är hon dessutom helvaken för att jag mitt dumma nöt tänkte att hon kanske sover bättre de sista timmarna mellan oss. Det resulterade i en klarvaken bebis som nu pappa försöker söva igen.
Alltså, jag orkar inte mer!
Ahhh! När ska det bli bättre med nattsömnen?
Nu är hon vaken för 8e gången denna natt. Nu är hon dessutom helvaken för att jag mitt dumma nöt tänkte att hon kanske sover bättre de sista timmarna mellan oss. Det resulterade i en klarvaken bebis som nu pappa försöker söva igen.
Alltså, jag orkar inte mer!
Det låter jättejobbigt :( hoppas att det blir bättre snart!
Ja, du kan inte försöka sova lite på dagen då?
Igår blev jag sö trött när jag la henne för en tupplur så jag sov jag också. Vi låg där i 1,5h ( hon sover normalt 30-40min). Det var så otroligt skönt. Jag hade helt glömt bort hur skönt det är att sova lite på dagen (vid 9 på morgonen haha) Vi har börjat gått upp 4-5 på morgonen så...
Min lilla krabat sover inte alls på nätterna längre, trodde först att det var därför jag själv har mått så dåligt... Men det visade sig att den lilla plutten ska bli storebror, får hoppas på att han lär sig vad nattsömn är tills dess!