Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Min kille är 74 cm och väger nästan 10kg. Något krypande har inte kommit igång. han ställer sig på alla fyra och gungar fram o tillbaka så detnkommer nog snart. 3dje tanden är påväg ut nu så när han smakar från fingret får man vara snabb. Själv har jag haft min mens sen lilleman var 3 månader... :( Inga bebisar här på 3-4 år. Ni som är gravida tycker ni inte det blir väldigt tätt? Hinner precis sätta barnet på dagis och sen är det dags igen liksom?
Alice började krypa vid 6 mån och är snabb och helvild, hon ställer sig även upp mot allt och går efter möblerna lite om motivationen är rätt. sliter och drar i allt och är överallt hela tiden. Så skönt när hon sover!! Jag ska då vänta innan jag ska ha barn igen, jag vill sluta amma först. Hon vägrar igen att äta mat. Ska bara amma. :/
Min kille är 74 cm och väger nästan 10kg. Något krypande har inte kommit igång. han ställer sig på alla fyra och gungar fram o tillbaka så detnkommer nog snart. 3dje tanden är påväg ut nu så när han smakar från fingret får man vara snabb. Själv har jag haft min mens sen lilleman var 3 månader... :( Inga bebisar här på 3-4 år. Ni som är gravida tycker ni inte det blir väldigt tätt? Hinner precis sätta barnet på dagis och sen är det dags igen liksom?
Blir lite avis på er som väntar tillökning redan. Vi vill med! Både jag och min sambo är från familjer med syskon på 1,5 år emellan så önskan var att vi skulle kunna ge vår son det med. Sådan gemenskap vi haft och har med våra syskon! (Kan såklart vara med större mellanrum men inget vi vet om) ;).
Dock har min mens inte kommit tillbaka ännu så ser mörkt ut än så länge. Trappade ner på amningen för ett bra tag sedan och lyckades söuta. Nu är det bara små skinnflärpar kvar, mycket mindre bröst än innan. :(
Vi får väl hoppas kroppen kommer igång snart så man vågar sig på ett test och får se ett plus igen!
Grattis till er som redan är där!
Vill/måste dra ner på amningen, dels vill jag inte amma på natten, eller att hon ska äta på natten alls egentligen och dels för att pappa ska vara hemma från 1e september, men det är jättesvårt. Hon tar inte någon form av välling och äter inte gröt så vet inte vad vi ska få i henne som ska kunna "hålla" lite längre på natten, provade lite macka idag men hon ville inte ha så mycket utan hellre amma. BVC ger bara rådet att hon får skrika på natten och pappa får ta henne för att inte amningen ska locka men vi har båda svårt för att tvinga henne att skrika sig till sömns... Tycker att vi provat allt men någon som har nåt råd?
Vill/måste dra ner på amningen, dels vill jag inte amma på natten, eller att hon ska äta på natten alls egentligen och dels för att pappa ska vara hemma från 1e september, men det är jättesvårt. Hon tar inte någon form av välling och äter inte gröt så vet inte vad vi ska få i henne som ska kunna "hålla" lite längre på natten, provade lite macka idag men hon ville inte ha så mycket utan hellre amma. BVC ger bara rådet att hon får skrika på natten och pappa får ta henne för att inte amningen ska locka men vi har båda svårt för att tvinga henne att skrika sig till sömns... Tycker att vi provat allt men någon som har nåt råd?
Min lilla kille ratade också allt, men helt plötsligt fick han upp aptiten och amningen har minskat otroligt mycket till att jag skulle börja jobba nu utan att jag behövde göra något. Kommer nog utav sig självt när dom är redo :) men de få gångerna jag ammar honom så bits han nu!! Stenhårt dessutom!! Så jag försöker mysa med han på andra sätt.