Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Min lilla krabat sover inte alls på nätterna längre, trodde först att det var därför jag själv har mått så dåligt... Men det visade sig att den lilla plutten ska bli storebror, får hoppas på att han lär sig vad nattsömn är tills dess!
Min lilla krabat sover inte alls på nätterna längre, trodde först att det var därför jag själv har mått så dåligt... Men det visade sig att den lilla plutten ska bli storebror, får hoppas på att han lär sig vad nattsömn är tills dess!
Grattis!!! ???????? här sover vi jättegott om nätterna, lite oroligt första timmen men sen går det jättebra. Från 18-19 på kvällen till 5-6 på morgonen. Lite oroligare nu när det är en tand påväg upp men ändå bra. Jag vaknade före henne i morse ????.
Hur är det med arbetsförderlningen hos er?
Jag insåg precis att sambon egentligen inte gör något jobbigt med dottern. Det är jag som nattar och jag som tar henne när hon vaknar på nätterna (så mycket annat jobbigt är det inte med henne). Vi har försökt att han tar nattning och nätterna, men det blir bara gråt. Anledningen till att det är så är ju 7 månaders amning. Vår dotter är inte speciellt jämställd av sig..
Här är det samma arbetsfördelning. :) han är som fast klistrad i mig på kvällarna och nätterna snuttar han. Han tar ingen napp så jag är lite fundersam hur han ska komma till ro och sova när vi beslutar oss för att sluta amma. Nåja har ju tänkt amma till ca 1år, sen får vi se när vi tar ett slut på det kapitlet. Mysigt är det, så vi har inte bråttom.
Jag lägger och tar nätterna här också. Pappa duger bara när hon är på bra humör.
Tack :)
Här finns det inte heller någon arbetsfördelning, men det är av naturliga orsaker eftersom att han är mycket lättare med mig. Pappa ska vara hemma hela juli själv med han när jag jobbar så det blir nog lite annorlunda då. Tror att det blir bra för dom båda :) enda problemet är att jag ammar han väldigt mycket fortfarande både dag och natt, så om det fortsätter så kommer mina bröst att vara rejält ömma på dagarna! Och nätterna kommer väl kanske inte heller vara lika lätta för mig som det är för han nu när han jobbar. Men det ska bli kul att jobba och få lite omväxling när det ändå bara gäller en månad :) hoppas bara att jag kommer må bra i övrigt! Dessutom är det lite som semester att gå till jobb när man har varit hemma med en massa barn hela dagar (syskon och deras kompisar).
Jag tror att vår arbetsfördelning också ordnar sig i sommar. Vi ska först ha 4 veckor tillsammans och sedan ska jag börja jobba i augusti. Då om inte förr måste hon ju somna med sin pappa.
Jag hoppas att vi lyckats fasa ut amningen innan dess. Dagtid är inga problem alls. Då ammar hon inte mycket och hon tar napp. Det är nätterna som jag är lite orolig för. Jag vill inte köra någon "skrikavvänjning" på natten.
Hur är det med arbetsförderlningen hos er?
Jag insåg precis att sambon egentligen inte gör något jobbigt med dottern. Det är jag som nattar och jag som tar henne när hon vaknar på nätterna (så mycket annat jobbigt är det inte med henne). Vi har försökt att han tar nattning och nätterna, men det blir bara gråt. Anledningen till att det är så är ju 7 månaders amning. Vår dotter är inte speciellt jämställd av sig.. ![]()
Någon som planerar att börja natta i eget rum snart? Lillan sover hela nätter från 20.30-06. Jag tror egentligen att de bara skulle göra henne gott att få ligga tyst utan pappas snarkningar och tvn på kvällarna även om hon sover hehe. Men de är för mig de tar emot, att min lilla bebis ska bli stor. Jag inväntar att den där känslan ska gå över, att jag ska känna mig redo, men gör man det?