Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Min lilla kille ratade också allt, men helt plötsligt fick han upp aptiten och amningen har minskat otroligt mycket till att jag skulle börja jobba nu utan att jag behövde göra något. Kommer nog utav sig självt när dom är redo :) men de få gångerna jag ammar honom så bits han nu!! Stenhårt dessutom!! Så jag försöker mysa med han på andra sätt.
Alice började äntligen äta igen här om dagen! Både lunch och middag. Så himla skönt, och vilken aptit ???? vägrar vällingen .. Hon har tagit välling någon gång men oftast inte.. Får väl se om jag ger upp det snart.. :/
Min kille vägrar också välling, men med all mat han äter så känner jag inte att han behöver välling som komplement... Alla barn är ju inte vällingbarn, mina större barn började äta välling när de var ca 1 år.
Blir lite avis på er som väntar tillökning redan. Vi vill med! Både jag och min sambo är från familjer med syskon på 1,5 år emellan så önskan var att vi skulle kunna ge vår son det med. Sådan gemenskap vi haft och har med våra syskon! (Kan såklart vara med större mellanrum men inget vi vet om) ;).
Dock har min mens inte kommit tillbaka ännu så ser mörkt ut än så länge. Trappade ner på amningen för ett bra tag sedan och lyckades söuta. Nu är det bara små skinnflärpar kvar, mycket mindre bröst än innan. :(
Vi får väl hoppas kroppen kommer igång snart så man vågar sig på ett test och får se ett plus igen!
Grattis till er som redan är där!
Vill sååå gärna plussa igen jag med. Haft sjukt konstiga "blödningar " ett tag och förra månaden blev det negativt.
Är det någon mer som haft det lite skumt i fifi efter barnafödandet?
Jag hade en liten konstig blödning 10 dagar innan jag blev gravid, trodde inte att det var mens.
Ägget kommer före hönan dessutom, så vill ni bli gravida igen - kör på bara :)
Jag vill verkligen inte bli gravid direkt igen. Jag vill "ha tillbaka" min kropp först. Sluta amma. Verkar inte som att min fröken har några planer på att sluta med amningen än..
Nu när jag är preggo igen så har brösten nu blivit hårda och när jag trycker så kommer det mjölk, snart 5 månader sedan jag slutade amma men igår gick jag för mig att jag skulle prova. Och visst tusan gick de, sjukt! Hon sög som vanligt och mjölk kom de väl antagligen, inte så de sprutade men någonting. Helt galet men kul :)
Hej allihopa!! Hur går allt för er ?? Hur tänker ni runt dagis? När ska era små börja? Jag har inte haft någon brådska, men träffade en vän igår och hon sa att men guuuddd det är verkligen dags att söka plats!! Hon är ju 9 månader? Jag tänkte att hon kanske skulle få vara hemma tills hon var 1.5 iallafall..
Hallå alla i stugan! Länge sen man uppdaterade lite här!
Min blev nyss 9 månader och inte kommit igång än med kryp men rulla gjorde han för någon vecka Sen och efter det så börja det hända saker.
Dock är det snart tand nr 9 på gång - pjuh
Vi försöker nu med bebis nr 2!
Sökte förskoleplats för länge sen och bör väl få svar i sep-okt då vi sökte till 1mars.
Hoppas han kommer igång med att gå bara för det vill jag helst.
Hur går det för er andra?