• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-05-25 10:36:16 följande:

Just de! Ngn som har något tips på annat mellis än frukt/ fruktpurre ? :)

Har köpt yoghurt banan/jordgubb som finns från sex månader, får det tillsammans med smörgåsrån och lite banan och det är verkligen hans favorit. På fm nöjer han sig med bröstmjölk som mellis.
  • Lillium
    mitthemligajag skrev 2015-05-25 10:36:16 följande:

Just de! Ngn som har något tips på annat mellis än frukt/ fruktpurre ? :)

Turkisk youghurt (ekologisk) med mosad banan eller kanel :)
  • trollis86

oftast nog jag som  gör nästan allt, känns det som ibland åtminstone. däremot ser jag en ljusning med nattandet, nu är det fjärde kvällen i rad som hon somnar utan problem i sin egen säng.tidigare har jag legat i vår säng med henne 30-90 minuter och sedan flyttat över henne till sin egen säng efter att hon somnat. så nu hoppas jag också att det går lika bra då pappa ska lägga henne och sova :)

jag börjar antagligen jobba i augusti och då har sambon semester ännu så då får han vara med henne.sedan i höst kommer han också ta en månad pappaledigt. det blir nog bra. nyttigt för honom också att få känna på hur det är att vara hemma hela dagarna. 

• behnizen

Hej alla glada!

Vad för flaskor matar ni era med välling?

Hört bra om MAM men aldrig testat..

• 0610

Ser att flera fortfarande ammar på natten. Blir lite irriterad då eftersom vår BVC-sköterska tjatat på mig i tre månader nu att jag inte får amma på natten (alltså irriterad på BVC). Vi hade dock dragit ut på det hela och först nu, några veckor tillbaka som vi kämpar på med ingen amning vid sömn eller under natten.

Vår son bara skriker och är jättearg och frustrerad varje gång han ska sova och inte får bröstet. Känns hemskt.m:( Kvällen går bättre för då är det pappa som nattar och då skriks det bara en liten stund. Men om jag ska natta så är han bara arg... :(

Sett att några blivit gravida igen (även i en annan tråd) Grattis! Själva vill vi också börja men har inte fått nån mens tillbaka ännu och slutade med mina piller för 1,5 vecka sedan. Vet inte hur lång tid det kan ta innan kroppen är redo, men vi chansar och när väl de sällsynta tillfällena dyker upp så passar vi på.

Har ni andra fått tillbaka mens ännu? Jag delammaar fortfarande kanske 3 ggr/dag...

• Ssajko

Jag ammar på nätterna. Jag tänker att när hon börjar sova länge och längre på nätterna så blir det mindre amning då, lika att hon väljer bort bröstet och vill ha mat istället. Hon ammar jämt när hon ska sova och jag tycker att det är okej. Om hon inte är redo att sluta amma än vill jag inte tvinga henne om det inte stör mig.

• karpas

Vår 8månaders gosse väger nu 9505g och 73cm lång. Han ammas än och äter lite gröt vid middag/kvälls och vid lunch lite mat. Nu har han åkt på en öron inflammation så endast bröstet gäller nu. :/

• Ssajko
    karpas skrev 2015-06-10 23:42:20 följande:

Vår 8månaders gosse väger nu 9505g och 73cm lång. Han ammas än och äter lite gröt vid middag/kvälls och vid lunch lite mat. Nu har han åkt på en öron inflammation så endast bröstet gäller nu. :/

Här har det kommt upp två tänder så det har bara varit bröstet också. Båda har nu kommit igenom men hon vill inte riktigt äta mat igen ändå :/ hur märkte ni att det var öroninflammation? Alice är och pillar sig på öronen och det har hon inte gjort före men jag vet inte om det bara är något som hon kommit på. Hon är inte ledsen och verkar inte ha ont eller något.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014