• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Axeladra
    Semlan79 skrev 2014-11-02 17:41:59 följande:

Jag har svårt att tro att det ska bli en bebis av detta. Började blöda i v.8 i februari, VUL gjordes och fostret motsvarade v.4-5. Blödde ut allt. Blev gravid igen nån månad senare. Allt var fridens, inga konstigheter. Kom till KUB v.10+5. Bebisen motsvarade 8+5, inga hjärtljud. Fick göra en abort (det var i juni)

Jag hoppas och jag vill glädjas, men jag kan inte skaka av mig känslan av att det ska gå åt skogen igen :(

Finns ju ingenting man kan göra. Jag röker inte, jag dricker inte, jag äter hälsosamt. Kan bara vänta och se, och hoppas på det bästa.

Ska till barnmorskan på tisdag och då ska vi boka in tidigt ultraljud. Det var självklart med tanke på mina två missfall tidigare i år.

Hoppas det inte dröjer allt för länge!

Detta låter ju verkligen inte kul. Håller verkligen en tumme för dig att allt är bra och att det går vägen denna gång.

Skönt de känns att inte vara ensam med den här klumpen i magen
  • MagicQueen
    Pyret 85 skrev 2014-11-02 17:07:21 följande:
    Jag ska göra det privat. Kostar 300.
    Avis som sagt har vi ingen privat här, får åka över 20 mil enkel väg isf och det känns lite saftigt.
  • MagicQueen
    Axeladra skrev 2014-11-02 17:47:26 följande:

Uvi?

Ja ett missfall i december -13 V8 (7+2) mf 4/4 (3+5)

Sen en dum urinvägsinfektion i juli -september som äntligen är borta.

Ska ringa mvc imorgon få tid för inskrivning

Att tala om nu känns därför lite halv dumt men de är jag. Ämnet kom upp igår på ett kalas men valde att inget säga då min släkt inget behöver veta ännu.

Oj de låter som dom flesta har kraftiga känningar jag har absolut inga men bh-n är lite liten helt plötsligt men inget som känns. smile6.gif

Uvi = urinvägsinfektion
  • längtan285

Plussade i tisdags:) BF 1 Juli.

Inte ens en vecka har gått sen jag fick reda på det och jag håller redan på att bli galen.
    Humörsvägningar- Jag känner mig helt besatt. Helt rubbad. Gråter i snitt 3 gånger om dagen. I torsdags grät jag först för att det varit en jobbig dag på jobbet, sen för att det inte fanns något gott i kylen. När min man gått iväg och handlat för min skull började jag gråta igen för att det var synd om honom som fick gå och handla åt mig. När jag inte gråter är jag förbannad istället och kastar saker.Känner mig helt sinnessjuk. Hoppas, hoppas detta går över snart. Någon mer som redan är drabbad?

Hålla hemligheter - Har liksom redan delat ut tidigt köpta julklappar för att jag inte kunnat hålla dem hemliga.

Hur behåller man en så stor hemlighet för sig själv utan att gå sönder?
    När tänker ni berätta för vänner och familj?

• längtan285
    Annalouise skrev 2014-11-02 08:36:57 följande:

Men hörni, vi ska ha personalfest här om några veckor. Då ska vi gå ut och äta och dricka. Vad gör jag då?

Sjukanmäler, urinvägsinfektion? Då lär man gå på jobbet och låtsas ha ont? Haha det är ett helt skådespel det här

Jag ska på 2-dagas konferens med mitt jobb nästa vecka och vinet ingår till trerättersmiddagen. Hurra tänkte jag för en månad sen.

Ja, vad gör man? Hur slingrar man sig undan? Finns det verkligen inget bättre alternativ än att skylla på huvudvärk och gå och lägga sig innan 8?
  • Semlan79
    längtan285 skrev 2014-11-02 18:32:17 följande:

Plussade i tisdags:) BF 1 Juli.

Inte ens en vecka har gått sen jag fick reda på det och jag håller redan på att bli galen.
    Humörsvägningar- Jag känner mig helt besatt. Helt rubbad. Gråter i snitt 3 gånger om dagen. I torsdags grät jag först för att det varit en jobbig dag på jobbet, sen för att det inte fanns något gott i kylen. När min man gått iväg och handlat för min skull började jag gråta igen för att det var synd om honom som fick gå och handla åt mig. När jag inte gråter är jag förbannad istället och kastar saker.Känner mig helt sinnessjuk. Hoppas, hoppas detta går över snart. Någon mer som redan är drabbad?

Hålla hemligheter - Har liksom redan delat ut tidigt köpta julklappar för att jag inte kunnat hålla dem hemliga.

Hur behåller man en så stor hemlighet för sig själv utan att gå sönder?
    När tänker ni berätta för vänner och familj?

Grattis! Då har vi samma bf. Men jag plussade redan 19/10, fyra dagar före bim. Vadå otålig? :D

Har inga humörsvängningar, men det har jag aldrig haft som gravid. Har aldrig pms heller :P
  • amandamoller
    kvinna16780 skrev 2014-11-02 19:22:33 följande:

Får man hänga med här? Plussade precis :)

Hej hej! Grattis! Vad roligt när är du beräknad tror du? :D
  • Annalouise
    längtan285 skrev 2014-11-02 18:43:15 följande:

Jag ska på 2-dagas konferens med mitt jobb nästa vecka och vinet ingår till trerättersmiddagen. Hurra tänkte jag för en månad sen.

Ja, vad gör man? Hur slingrar man sig undan? Finns det verkligen inget bättre alternativ än att skylla på huvudvärk och gå och lägga sig innan 8?

Haha ja samma här. Jag har barit så övertaggad på denna fest och fixat ledighet dagen efter så jag kan gå bananas typ. Ångrar att jag tog ledigt nu!:) tyckte en tjej här uppe hade en bra idé, att höra av sig till restaurangen dagen innan. Tror nästan att jag ska köra på den, sedan skylla på att hag mår dåligt och åka hem tidigare :)
  • Annalouise
    Alvolina skrev 2014-11-02 11:45:26 följande:

Vi hade en middag med jobbet för några veckor sedan. Jag talade med en tjej i baren innan middagen och hon var jättegullig som i smyg serverade mig alkoholfritt vin. Så du skulle ju kunna göra så, beroende på vad det är för restaurang givetvis.

Det va ju en jättebra idé! Ska nog köra på den och sen skylla på huvudvärk eller något så man kan smita tidigare :)
Svar på tråden BF JULI 2015