• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Maaalin88

HJÄLP!!! När tänker ni berätta? Jag tycker det är jätte jobbigt. Ska på kalas hos min mamma på lördag när jag går in i v6. Jag tror inte att jag kommer kunna hålla mig men samtidigt hade det varit kul att vänta till julafton och göra någon skojig julklapp av det hela då är jag i v12. Är det fel att bara berätta för mamma på lördag? Vill ju samtidigt inte att alla ska få reda på det.

• Anehhs
    Maaalin88 skrev 2014-11-06 17:55:15 följande:

HJÄLP!!! När tänker ni berätta? Jag tycker det är jätte jobbigt. Ska på kalas hos min mamma på lördag när jag går in i v6. Jag tror inte att jag kommer kunna hålla mig men samtidigt hade det varit kul att vänta till julafton och göra någon skojig julklapp av det hela då är jag i v12. Är det fel att bara berätta för mamma på lördag? Vill ju samtidigt inte att alla ska få reda på det.

Det är jättesvårt verkligen! Jag berättade för min mamma för någon dag sen och jag ska berätta för resten vid jul:)

Men tycker det är skönt att hon vet o kan stötta:)
  • Beth1
    Axeladra skrev 2014-11-06 08:26:50 följande:

Bokat vul idag.. Ska bli spännande att se den lilla ärtan smile1.gif

Åh vad spännande! Hur gick det? Vad är du i för vecka nu?
  • Axeladra
    Beth1 skrev 2014-11-06 18:01:41 följande:

Åh vad spännande! Hur gick det? Vad är du i för vecka nu?

Vecka 5 (4+5)

Blir den 25/11 (6+3)

Just här där jag bor finns det flera ställen runtomkring som gör tidiga vul bara för att kolla att allt är okej

Men de är väldigt spännande
  • MagicQueen

Vi kommer vänta tills runt jul. Om vi kan hålla oss så länge
  • Thisisme84

Min spontana känsla är att jag så gärna vill berätta nu, men då påminner jag mig om hur härligt det kommer att kännas om jag lyckad hålla mig och istället berätta på julafton.

Jag skulle dock vilja prata för stöttning/råd men tror jag kan fixa det ändå.
  • Maaalin88
    Anehhs skrev 2014-11-06 18:00:19 följande:
    Det är jättesvårt verkligen! Jag berättade för min mamma för någon dag sen och jag ska berätta för resten vid jul:)

Men tycker det är skönt att hon vet o kan stötta:)
    Ja men det låter rätt bra. Tar nog efter dig och berättar för mamma men väntar med alla andra till jul. =)

Är det ert första barn?

Ska ni göra kub testet?

Jag har fått tid till vul den 20 nov sen första samtal med bm den 2 dec. Men så frågade dom om vi ville göra kub oxå. Tror vi ska göra det mest bara för att få se lillen/lillan en extra gång. =)
  • Maaalin88
    MagicQueen skrev 2014-11-06 19:06:25 följande:
    Vi kommer vänta tills runt jul. Om vi kan hålla oss så länge smile2.gif
    Ok. Ja det är grymt svårt, men hejar på er att ni klara det. =)

Tror att vi kommer vänta tills julen med alla förutom min mamma.

Känner oxå att jag behöver stöd, någon att prata om det med förutom min sambo som ibland inte orkar lyssna på allt mitt snack. ;)
  • Maaalin88
    Thisisme84 skrev 2014-11-06 19:26:31 följande:
    Min spontana känsla är att jag så gärna vill berätta nu, men då påminner jag mig om hur härligt det kommer att kännas om jag lyckad hålla mig och istället berätta på julafton.

Jag skulle dock vilja prata för stöttning/råd men tror jag kan fixa det ändå.
    Ja det är just det jag tänker oxå. Tänk vilken överraskning det kommer bli om man gör en grej av det i julklapp. En tröja med texten mormor/moster/storasyster mm eller ett inramat UL foto. =) eller en napp med någon text att dom ska spara den tills bebisen tittar ut.

Är det ditt första barn?
  • Maaalin88

Behöver ni oxå betala för VUL? Tycker det är lite märkligt. Jag har haft ett utomkvedshavandeskap tidigare och då sa dom till mig att jag bör göra ett tidigt vul för att se så att det sitter rätt om jag blev gravid igen. Tycker dock inte att jag borde behöva betala för det då. Det är inte att jag är snål, har inga problem med att lägga 300kr på det, tycker mer att det är en princip sak.

Svar på tråden BF JULI 2015