• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • eescala

Många här har haft oro över ett berätta för nära och kära att de väntar. När jag berätta för min far blev han jätte glad när jag berätta för min mor så sa hon "ok då hjälper jaf dig att ringa så du gör en abort" min glädje försvann där och ser inte längre fram emot ultraljudet jag ska göra om 4 veckor längre. Jag är förstföderska på 21 om barnet kommer den 8/7 så är de samma dag som jag fyller 22. Tycker de är tråkigt att min mor är emot mig och mitt mirakelbarn. :'(

• Semlan79
    eescala skrev 2014-11-08 14:58:57 följande:

Många här har haft oro över ett berätta för nära och kära att de väntar. När jag berätta för min far blev han jätte glad när jag berätta för min mor så sa hon "ok då hjälper jaf dig att ringa så du gör en abort" min glädje försvann där och ser inte längre fram emot ultraljudet jag ska göra om 4 veckor längre. Jag är förstföderska på 21 om barnet kommer den 8/7 så är de samma dag som jag fyller 22. Tycker de är tråkigt att min mor är emot mig och mitt mirakelbarn. :'(

Men vad tråkigt att hon säger så. :(

Varför tycker hon du ska göra abort?

Försök glädjas åt ditt lilla mirakel i magen!
  • Marri93
    eescala skrev 2014-11-08 14:58:57 följande:

Men gud... Vad hemskt att hon sa så. Jag är 21 och min mamma VILL ha barnbarn. Hade utomkveds nyligen (hon vet om det) Och hon sa: Då får ni väl börja köra utan kondom så att jag får barnbarn snart då *fniss* Jag är gravid nu och samma här min pappa vet för jag ville han skulle veta för han är sjuk. mamma ska jag vänta med, men vet hon kommer bli lycklig.

Har du frågat din mamma varför hon sa så? och att du faktiskt vill ha barn. 21 är inte spec ungt. Ideal för kroppen brukar ligga vid 20-25. Och känner du att du är redo så är det ditt beslut inte din mammas! Hoppas du kan glädjas iaf, tänk inte på din mamma, du skaffar inte barn för hennes skull. Hon kommer nog bli glad när hon väl träffar sitt barnbarn! :)

• eescala

Hon anser atr jag är oansvarigt och för ung gör jag inte abort nu så kommer soc ta barnet ifrån mig när de fattar vilken usel mor jag är.

Jag försökte förklara för henne att detta är antagligen min ända chans att få barn när jag inte ens skulle kunna bli gravid med detta (har ärr vävnad på livmodern från en abort för 5 år sedan). Hon sa att jag fick skylla mig själv och inte komma dragande med ungen till henne när jag tröttnar. Eller när jag inte har någonstans att bo för hon tänker då inte hjälpa till.

Så suma som arum mitt mirakelbarn känns inte så glädjefyllt längre. :(

• Marri93
    eescala skrev 2014-11-08 16:37:05 följande:

Hon anser atr jag är oansvarigt och för ung gör jag inte abort nu så kommer soc ta barnet ifrån mig när de fattar vilken usel mor jag är.

Jag försökte förklara för henne att detta är antagligen min ända chans att få barn när jag inte ens skulle kunna bli gravid med detta (har ärr vävnad på livmodern från en abort för 5 år sedan). Hon sa att jag fick skylla mig själv och inte komma dragande med ungen till henne när jag tröttnar. Eller när jag inte har någonstans att bo för hon tänker då inte hjälpa till.

Men gud :( Bor du fortfarande hemma? Har du eller din sambo något jobb? Om inte kan det alltid lösa sig. Hans familj kanske är snällare och kan hjälpa och söker du socialbidrag och lägenhet så hjälper dem för de vill inte se barn lida. Jag tror du kan bli en enastående mamma. Hoppas din pappa finns för dig <3

• amandamoller
    eescala skrev 2014-11-08 16:37:05 följande:

Tror helt klart att du kommer bli en bättre mamma än vad din mamma är som inte verkar bry sig om sitt barn och barnbarn.. Hade aldrig pratat med min mamma igen om hon inte kan glädjas! Tycker det är fruktansvärt fult gjort av din mamma..
    Jag hade skött mitt och struntat att ens höra av mig till min mamma mer. Hoppas du gör rätt val och gör det du känner är rätt!!
    Styrkekramar!
  • eescala

Jag var anställd till slutet av förra månaden sen sades jag upp för jag "ej var lämplig" längre berätta för min chef att jag väntar barn vad hon svara att de hade sagt upp mig oavsett så har kontaktat facket så dom får ta itu med de.

Jag bor själv i en bostad som verkligen inte är anpassad eller lämplig för ett barn oavsett ålder. Barnet far är glad att vi ska ha barn men kommer inte vara därskilt delaktig fysiskt då han jobbar utomlands 10 månader om året. Ekonomiskt kommer han att hjälpa att betala för barnet.

Just nu känns de tröst löst för jag kan inte bo kvar fär jag bor nu de är inte bra för varken mig eller barnet men ingen vill anställa någon som ska ha barn :( tvivlar på att soc skulle hjälpa mig ekonomiskt eller med em bostad.

• Koppkaka
    eescala skrev 2014-11-08 20:14:07 följande:

Jag var anställd till slutet av förra månaden sen sades jag upp för jag "ej var lämplig" längre berätta för min chef att jag väntar barn vad hon svara att de hade sagt upp mig oavsett så har kontaktat facket så dom får ta itu med de.

Jag bor själv i en bostad som verkligen inte är anpassad eller lämplig för ett barn oavsett ålder. Barnet far är glad att vi ska ha barn men kommer inte vara därskilt delaktig fysiskt då han jobbar utomlands 10 månader om året. Ekonomiskt kommer han att hjälpa att betala för barnet.

Just nu känns de tröst löst för jag kan inte bo kvar fär jag bor nu de är inte bra för varken mig eller barnet men ingen vill anställa någon som ska ha barn :( tvivlar på att soc skulle hjälpa mig ekonomiskt eller med em bostad.

Uff, vilken sits Men! Soc hjälper dig garanterat JUST eftersom du ska ha barn.
  • FrökenF60

Hej alla här! Vi är två tjejer som också plussat precis. Vi tycker att det är lättare att prata i en Facebook grupp och har därför skapat en grupp som heter "sommarbarn 2015". Alla som är gravida och ska få en bebis under sommaren nästa år får vara med. Eftersom det är så nytt och man inte vill avslöja för alla än att man är gravid är därför gruppen hemlig och det går inte att söka efter gruppen. Enda sättet att bli medlem är genom att skriva ett mail om att man vill bli medlem till denna adress sommarbarn@Yahoo.se på så sätt hålls vi hemliga. Så välkomna <3

Svar på tråden BF JULI 2015