eescala skrev 2014-11-08 14:58:57 följande:
Många här har haft oro över ett berätta för nära och kära att de väntar. När jag berätta för min far blev han jätte glad när jag berätta för min mor så sa hon "ok då hjälper jaf dig att ringa så du gör en abort" min glädje försvann där och ser inte längre fram emot ultraljudet jag ska göra om 4 veckor längre. Jag är förstföderska på 21 om barnet kommer den 8/7 så är de samma dag som jag fyller 22. Tycker de är tråkigt att min mor är emot mig och mitt mirakelbarn. :'(
Men gud... Vad hemskt att hon sa så. Jag är 21 och min mamma VILL ha barnbarn. Hade utomkveds nyligen (hon vet om det) Och hon sa: Då får ni väl börja köra utan kondom så att jag får barnbarn snart då *fniss* Jag är gravid nu och samma här min pappa vet för jag ville han skulle veta för han är sjuk. mamma ska jag vänta med, men vet hon kommer bli lycklig.
Har du frågat din mamma varför hon sa så? och att du faktiskt vill ha barn. 21 är inte spec ungt. Ideal för kroppen brukar ligga vid 20-25. Och känner du att du är redo så är det ditt beslut inte din mammas! Hoppas du kan glädjas iaf, tänk inte på din mamma, du skaffar inte barn för hennes skull. Hon kommer nog bli glad när hon väl träffar sitt barnbarn! :)